Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een z400 staan met wat kuren. In het begin starten die op en hing die gewoon vast. Toen zette ik hem uit door de stekker eruit te trekken. Daarna geen beeld meer. Tot nu toe nog steeds geen beeld.

Heb een andere graka geprobeerd geen effect.
Heb andere voeding geprobeerd. Krijg ik een aantal piepen maar geeft geen stroom door. (4 poeptjes)
Van 4 RAM sticks afgegaan naar 1 en ook andere geen effect.
HDD/DVD drive los gekoppeld zodat die in ieder geval al geen stroom krijgen.
Andere PCI-e bank geprobeerd geen effect.
Consenators (Die cilinder vormige (Weet de naam niet precies) zijn allemaal vlak er staat er geen bol of geen die open is.

Iemand enig idee misschien / Ik ben er al 3 dagen zoet mee en kom er niet meer uit nu.

Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. De 4 piepjes is met een Club voeding nieuw uit de doos van 600w. De originele geeft geen piepjes. Die draaid gewoon en daarna begint die hard te blazen.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Als je pc "vastzit" nooit maar even de stekker eruit trekken, sloop je geheid een keer je apparatuur mee.
Gewoon de aan/uit knop ca.10 sec. inhouden en de pc gaat uit (als het goed is).
Verder, wat bedoel je met PCIe bank, heb je een bankstel dat PCIe ondersteunt ofzo? (ik neem aan dat je de grafische kaart bedoelt).

Zo te zien heb je alles al uitgewisseld, alles wat je nu kan doen is kijken of het geheugen en cpu wel werkt in een andere pc, zo ja, dikke kans dat er iets kapot is gegaan op je moederbord, doordat je plots de stekker eruit trok, als gevolg van arcing of statische elektriciteit.

[ Voor 18% gewijzigd door DaLoona op 14-09-2011 13:41 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
Met PCI-e bank bedoel ik de poort voor de graka. Dat is juist het probleem. Ik kan de CPU en geheugen niet even testen op een andere PC. Ik had ook al de 4 piepjes opgezocht en dat had te maken met een kapotte mobo of onderdeel op de mobo. Maar dat is alleen maar met de 600w Club3d voeding. Met de originele niet.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Dan kan het zijn dat de originele voeding brak was, vandaar die "hanger" in het begin en dat ie de rest heeft gesloopt, voedingen en dan vooral slechte en degenen die op hun eind lopen, kunnen nl een hoop slopen als ze zelf kapot gaan.
Zoals je al zegt met nieuwe voeding geeft ie 4 piepjes en dat staat dus voor een kapot moederbord of onderdeel daarvan, dus ik gok op een dood mobo, helaas.

Een moederbord repareren is vaak duurder dan een nieuwe, weet niet wat voor een cpu erin zit, maar een s775 bord heb je al voor een paar tientjes.

[ Voor 3% gewijzigd door DaLoona op 14-09-2011 13:44 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Rob Loos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:07
De PC's van HP, waaronder de Z400, werken alleen met speciale niet standaard ATX voedingen. Dat is de reden waarom je de piepjes hoorde bij de andere voeding.

Mocht je nog een voeding voor Z400 zoeken, laat maar weten. Ik heb er nog 1 liggen.

Elitedesk 620 & Elitebook 820 G2

Pagina: 1