Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Gisteren heb ik een ftp server ingesteld onder Windows 7. Tutorial gevolgd en verliep allemaal prima. Even zitten worstelen met de rechten, maar alles is uiteindelijk goed gelukt.
Nou heb ik alleen een raar probleem. Ik kan mijn ftp niet benaderen vanaf mijn laptop in hetzelfde netwerk. Ik probeer de ftp te benaderen via: Filezilla, via ftp://192.168.x.xxx, via ftp://user:password@192.168.x.xxx, het zelfde zonder ftp ervoor. Via het externe ip-adress of mijn dyndns-server.com met ftp:// ervoor en niet, niks werkt.
Op de computer waar de ftp draait, kan ik gewoon via het interne ip-adress op alle manieren op de site komen.

Wie o wie kan mij helpen? Ik kan dit probleem niet terug vinden op het net.

Groeten,

Koen

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:13:
Goedemorgen,

Gisteren heb ik een ftp server ingesteld onder Windows 7. Tutorial gevolgd en verliep allemaal prima. Even zitten worstelen met de rechten, maar alles is uiteindelijk goed gelukt.
Nou heb ik alleen een raar probleem. Ik kan mijn ftp niet benaderen vanaf mijn laptop in hetzelfde netwerk. Ik probeer de ftp te benaderen via: Filezilla, via ftp://192.168.x.xxx, via ftp://user:password@192.168.x.xxx, het zelfde zonder ftp ervoor. Via het externe ip-adress of mijn dyndns-server.com met ftp:// ervoor en niet, niks werkt.
Op de computer waar de ftp draait, kan ik gewoon via het interne ip-adress op alle manieren op de site komen.

Wie o wie kan mij helpen? Ik kan dit probleem niet terug vinden op het net.

Groeten,

Koen
Firewall eens uitgeschakeld om te testen of dit het probleem is?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus blijkbaar het probleem, maar ik heb de firewall in het IIS beheer al aangepast. Ging er (stom genoeg) vanuit dat de windows firewall dan ook wel aangepast zal worden. Ik ga evanuit dat ik dan over 2 min. online bent. thnx

Verwijderd

Topicstarter
FTP toegevoegd aan programma's die worden toegestaan. Heel simpel. Raar dat je dat handmatig moet doen, maargoed! In ieder geval, bedankt!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
Lijkt me niet wenselijk dat alle programma's zichzelf aan de uitzonderingen lijsten gaan toevoegen.

flickr

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

farmertjes schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:00:
Lijkt me niet wenselijk dat alle programma's zichzelf aan de uitzonderingen lijsten gaan toevoegen.
dan heb je een behoorlijk slechte firewall. Die dus blijkbaar enkel 1-way werkt. Overigens kunnen programma's zichzelf wel aan de windows firewall uitzonderingenlijst toevoegen. Een extra vinkje moet dan tijdens de installatie van sommige games gezet worden. Maar een goed virus of mallware heeft daar natuurlijk geen vinkje voor nodig :)

Ach, wat vind ik het toch jammer dat sygate er niet meer is :(

-_-

Pagina: 1