Venster verliest 'focus' bij update batterijleven MBP

Pagina: 1
Acties:

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 21:36
Ik zit al een tijdje met dit ongelofelijk vervelende kwaaltje en ik heb google al tig keer geraadpleegd maar die schijnt me de oplossing ook niet te kunnen geven.

De situatie: Wanneer het nog overgebleven batterijleven wordt geüpdate (dus rechtsboven in het scherm, in de menubalk), verliest het venster waarin ik aan het werk ben zijn focus en moet ik het venster opnieuw aanklikken om door te werken. Dit gebeurt ongeveer elke 30 seconden en het werkt ongelofelijk op mijn zenuwen.

Heeft iemand hier toevallig ooit het zelfde probleem gehad en heeft hij of zij daar wellicht een oplossing voor gevonden?

Bij voorbaat dank!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Welke versie van OS X draai je? Wat voor Mac draai je dit op en gebruik je toevallig een externe muis ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• DesertShooter
Excuses, ik draai OSX Lion (10.7.1) en gebruik geen externe muis. Het is overigens geen toevallige overeenkomst tussen de battery-indicator en het verliezen van de focus, het gebeurt altijd en alleen bij het updaten van de batterijduur. Het gebeurt ook niet meer wanneer ik de netadapter aansluit.

[ Voor 11% gewijzigd door DesertShooter op 14-09-2011 14:05 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Oeff ik probeer ook wat te zoeken, maar ik word ondergesneeuwt met meldingen over batterijduur onder Lion. Daarnaast heb ik zitten kijken bij de bugreports, want dit lijkt me toch echt een bug aangezien je hem keihard kan repliceren, maar daar zie ik niets gemeld.

Als ik jou was zou ik een bugreport aanmaken: http://www.apple.com/feedback/macosx.html

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Weet je zeker dat je niet ooit een keer een klein tooltje hebt geïnstalleerd, wat bijvoorbeeld wellicht je batterlife aan het loggen is?

• DesertShooter
@Muthas, aaa bedankt voor de hint. Ik bedacht me net dat ik gister InsomniaX heb geistalleerd, die communiceert natuurlijk op een of andere manier met OSX over de accu. En dat bleek inderdaad zo te zijn: uitschakelen betekende het einde van de problemen!

@Herby, bedankt voor de moeite!
Pagina: 1