• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-09 08:50
Goeden dag tweakers,

Ik heb afgelopen zomervakantie mijn aller eerste abonnement afgesloten.

Ik heb gekozen voor een HTC evo 3D en Vodafone als provider, ik heb dit contract nog net gesloten voor dat de prijsverhogingen werden door gevoerd.
Dit alles gedaan via de webwinkiel www.studentenmobiel.nl.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn aankoop,
ik heb een contract afgesloten voor 17,25 voor het eerste jaar en het 2e jaar 2x zo veel.
Wel zou er bij de eerste maand nog iets van 25 euro aansluitkosten bijkomen, wat ik geen probleem vind.

Maar! ik kreeg een week of 2 geleden mijn eerste rekening binnen, en daar stond het volgende op:
kosten abonnement: 26,05 EURO<<<<<<
kosten buiten bundel: 0,00 euro
overige kosten 25,00 euro
totaal: 51,05 (ex BTW) <<<<<<<
totaal iets rond de 55 a 60 eui

Ik dacht wat gebeurt hier nou!
Volgens mij heb ik een abonnement afgesloten voor 17,25 incl BTW, en dan nu in een keer dit?

Dus ik mailen naar Vodafone, na een WEEK<<<< krijg ik een mailtje terug:
Allereerst onze excuses voor onze late reactie op uw e-mail. Omdat het drukker is dan verwacht, is het ons niet gelukt om uw e-mail op tijd te beantwoorden.

Ik heb uw abonnement voor u gecontroleerd en ik kan geen korting terugvinden. Dit is heel vervelend omdat u aangeeft dat u hier wel recht op heeft.
Volgens onze gegevens is uw contract afgesloten bij een van onze dealers namelijk Kompas Telecommunicatie en niet via Vodafone rechtstreeks.

Aangezien wij geen inzicht hebben in het contract dat u bij hen heeft afgesloten, adviseer ik u om hiervoor contact op te nemen met dit verkooppunt.
Wij zijn namelijk niet op de hoogte van de afspraken die zijn gemaakt tussen u en het verkooppunt.
Ten eerste, gast wtf? een late reactie op mijn mail? mijn oma kan nog sneller een e-mail typen.
Maar goed, ik dus mailen naar studenten mobiel krijg ik geen reactie!

Dus mijn vraag is aan jullie:

- Hoe komt het dat mijn "normale" abonnementskosten hoger zijn dan in het contract staat?
- Waarom moet ik over die abonnementskosten nog BTW betalen, volgens mij waren die prijzen incl btw?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt!

William

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sorry, m'n glazen bol is beslagen en ik kan helaas niet niet zien wat er in je contract staat....

Ik zou gewoon contact opnemen met studentmobiel en het daarmee uitzoeken. Eventueel je rechtsbijstandverzekering (of die van je ouders) consulteren voor vervolg stappen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Zorg er trouwens wel voor dat je ook daadwerkelijk schriftelijk bewijs hebt van je contractkosten. Bijv de bevestigings mail van je bestelling of een brief die je bij het pakketje kreeg.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• WilliamP
Hmm ik was nou niet van plan om mijn contract op internet te gaan zetten.
Maar ik heb alle documenten netjes in een mapje opgeslagen dus ik heb alles wel bij de hand.

Maar ik heb nergens gelezen (en ik heb het contract wel 10x doorgelezen voor ik die heb opgestuurd) dat de kosten boven de 17,25 uit zouden kunnen komen, tenzij je natuurlijk buiten je bundel gaat bellen/internetten.
Maar die kosten stonden op nul.
Ik zal maar eens met studenten mobiel gaan bellen ja.

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Heb je wel gekeken naar de abo periode? Ik denk dat je dus een factuur hebt voor meer dan een maand? Bij de eerste factuur is dat altijd zo bij Vodafone! Omdat de factuur periode bij hun altijd op de 1e van de maand begint

[ Voor 38% gewijzigd door Maite op 14-09-2011 10:57 ]

• theHoff
  • Niet online
Je hoeft je contract ook niet op internet te zetten, maar in je contract staat wel welk abbo je hebt afgesloten met welke korting.
Ik zou trouwens niet gaan bellen met studentmobiel, maar mailen. dan heb je het in ieder geval schriftelijk. Daarnaast heeft dit niet zulke haast dat het direct geregeld moet worden toch?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dus mijn vraag is aan jullie:

- Hoe komt het dat mijn "normale" abonnementskosten hoger zijn dan in het contract staat?
- Waarom moet ik over die abonnementskosten nog BTW betalen, volgens mij waren die prijzen incl btw?
Dit zijn dingen die je met studentenmobiel moet regelen. Mail ze, dan heb je het vastgelegd maar kijk eerst eens je contract goed na. Als het in je contract juist staat, dan sta je in je recht en kun je studentenmobiel er op aanspreken. Kijk ook op de factuur over welke periode je nu moet betalen, is dit maar 1 maand of is het een langere periode ?
Kijk dus je papieren goed na en neem dan contact op met studentenmobiel.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• WilliamP
Nee zulke grote haast heeft het niet, ik heb genoeg geld.
Maar het gaat meer om het principe.

Qua kosten staat er dit in mijn contract:

provider: vodafone
abonnement: bal+sms+web 200
contract duur: 24 maanden
contract verlenging: nee
abonnementskosten: 34,50 p.m
Actietarief: 12 maanden 17,25 p.m.
Vodafone aansluitkosten: 24,50
nummerbehoud: nee
product: HTC Evo 3D
versie: Black
prijs: 35,-
verzendkosten 6,95
Vodafone actie: 12 maanden 50% korting op de abonnementskosten, inclusief supersnel mobiel internet

prijs en verzendkosten heb ik aan de deur betaald toen dat ding geleverd werd.
Nergens staat dat het Excl btw is, en ik neem aan dat het dan incl btw is.

Maar goed, het is de eerste maand dus misschien is het volgende maand gewoon 17,25.
(wat het niet zal zijn omdat ik nu wel buiten mijn bundel heb gebeld, heb de service desk van kpn gebeld valt buien mijn bundel + 10 cent per min. heb 50 min aan de lijn gehangen. hoppa weer 20 euro. mijn pa betaald dat gelukkig. Er was bliksem inslag dus we konden het niet met de huis telefoon doen, ik dwaal af van het onderwerp.)

Dus ik wacht het dan nog maar even af.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou er toch eens achteraan gaan, je aansluitkosten lijken hoger en je abonnementskosten ook, dat kan niet de bedoeling zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Afwachten schiet je niks mee op, niemand gaat bewegen als jij geen actie onderneemt.

Je hebt je contract, daar staat duidelijk in dat je een actietarief heb voor de eerste 12 maanden. Scan dat contract in, reageer op het mailtje van Vodafone en sluit de scan van je contract bij in dit mailtje.

Het lijkt me sterk dat dit niet voor een oplossing zorgt.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Gewoon met je contract + rekening bij de zaak langs gaan waar je je abo hebt afgesloten en vragen wat er aan de hand is. Als je gaat afwachten zal er niets veranderen :)

[removed]

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

quote: vodafone
Volgens onze gegevens is uw contract afgesloten bij een van onze dealers namelijk Kompas Telecommunicatie en niet via Vodafone rechtstreeks.

Aangezien wij geen inzicht hebben in het contract dat u bij hen heeft afgesloten, adviseer ik u om hiervoor contact op te nemen met dit verkooppunt.
Wij zijn namelijk niet op de hoogte van de afspraken die zijn gemaakt tussen u en het verkooppunt.
Ik zou bijna genegen zijn de factuur te retourneren aan vodafone met dezelfde reden. Je hebt een overeenkomst met het verkooppunt. Dan ga je toch daar betalen?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Volgens je contract betaal je 12 maanden lang 17,25 en daarna 34,50 per maand.
Ik neem aan dat je een tweejarig abonnement hebt?

12x17,25 + 12x34,50 = 621 euro.

Als je 24x 26,05 euro betaald ben je na twee jaar 625,50 euro kwijt, ongeveer het zelfde.

Volgens mij een storm in een glas water?
TMoose schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:06:
[...]

Ik zou bijna genegen zijn de factuur te retourneren aan vodafone met dezelfde reden. Je hebt een overeenkomst met het verkooppunt. Dan ga je toch daar betalen?
Dit is kul natuurlijk. Je hebt een contract met het verkooppunt (overeenkomst voor afname van abonnement incl. de telefoon, daar heb je je handtekening onder gezet). Deel van het contract is dat je een abonnement bij Vodafone aangaat. Vodafone weet niet beter dan dat ze een abonnement met je hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door JackBol op 14-09-2011 13:17 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

WilliamP: je moet dat met studentenmobiel regelen. Zij moeten een wijzigingsopdracht bij Vodafone ingeven (o.i.d.), vervolgens wordt de korting aangezet en verschijnt deze elke maand op de factuur bij het kopje 'crediteringen/kortingen'.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Is het niet misschien zo dat je eerste factuur over anderhalve maand gaat?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

418O2 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:26:
Is het niet misschien zo dat je eerste factuur over anderhalve maand gaat?
De korting hoort dan ook naar rato te worden toegepast.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

We kunnen hier lang over gaan discussiëren, maar de oplossing is al een paar keer gegeven: je moet zelf even bellen met studentenmobiel. Hoe gezellig het hier ook is, hier kan niemand meer voor je betekenen dan het advies dat je nu al hebt gehad.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

WilliamP schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:36:
Ten eerste, gast wtf? een late reactie op mijn mail? mijn oma kan nog sneller een e-mail typen.
Ja, jij bent prins William Alexander en jouw emails hebben de hoogste prioriteit :) . Een week is langzaam maar kan gebeuren, als je haast hebt bel je er achteraan. Ietwat inzicht in hoe bedrijven werken en hoe snel iets gaat is wel van belang, en ietwat redelijkheid/geduld ook. Zeker daar jij het verkeerde bedrijf benaderd.
Maar goed, ik dus mailen naar studenten mobiel krijg ik geen reactie!
Bellen dus. Email is niet bedoeld om direct reactie te krijgen, het is niet interactief.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• WilliamP
Ja, jij bent prins William Alexander en jouw emails hebben de hoogste prioriteit :)
Ja.

En toch vind ik het jammer dat je dan toch weer achter zulke dingen aan moet hé :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
tel. 070-301 0 301
op werkdagen tussen 09:00 en 17:00
En nou wil ik je niet meer in dit topic zien voordat je met ze hebt gebeld! ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45
Kun je de factuur bekijken?

Zo ja: Check de over welke periode de abo kosten gaan. Dit is alleen te zien in de volledig gespecificeerde factuur die je in de meeste gevallen op MyVodafone kunt vinden.

Zo nee: Op welke dag is je abonnement ingegaan? abo kosten worder per maand berekend. Bijv.: Je abonnement gaat op 12-7-2011 in. Je eerste factuur is dan de factuur van Augustus en daarin worden de abokosten van 12-7-2011 tot 31-08-2011 gefactureerd.

99.9% zeker dat dit het antwoord is op je vraag, heb in een grijs verleden bij Vodafone gewerkt en dit is wel een vrij veel voorkomende vraag/misverstand.

[ Voor 14% gewijzigd door n0pe op 14-09-2011 14:15 ]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
_DH schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:15:
Volgens je contract betaal je 12 maanden lang 17,25 en daarna 34,50 per maand.
Ik neem aan dat je een tweejarig abonnement hebt?
12x17,25 + 12x34,50 = 621 euro.
Als je 24x 26,05 euro betaald ben je na twee jaar 625,50 euro kwijt, ongeveer het zelfde.
Volgens mij een storm in een glas water?
Je vergeet dat hij aangaf dat die 26,05 ex BTW is. Als je die er nog bij telt zou ik het geen storm in een glas water noemen...

Anyway, Vodafone heeft op de factuur inderdaad de bedragen ook ex. BTW erop staan. Met BTW zou het gewoon moeten uitkomen op wat er in je contract staat uiteraard. Kijk ook eens op je factuur of daar inderdaad geen korting op staat. Als dat niet klopt dan zeker de verkoper bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 14-09-2011 15:21 ]

• WilliamP
Oke mensen.
Ik heb zojuist gebeld, het volgende was gebeurt:

Omdat ik vlak voor de prijs veranderingen mijn contract had afgesloten was het een beetje mis gelopen.
Afgelopen maand had ik een rekening gekregen voor de prijzen van nu, maar omdat ik een ouder en goedkoper abonnement heb afgesloten was dit te veel.

Studenten mobiel zij dat vanaf nu de rekeningen normaal zouden moeten zijn en wat ik afgelopen maand teveel heb betaald wordt gekort op mijn eerstvolgende rekening.
Alles is dus geregeld!

• theHoff
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/F3ECA6054B51BABB6C2CA02EEAE2925F-storm-in-een-glas-water.jpg

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Jep, dit heb ik ook.

Bij mij was het nog een stukje erger: er zat nog een oude order in het systeem, die er niet uit wilde.

Ik heb even opgeteld hoeveel belminuten ik aan de klantenservice heb gezeten:
32 gesprekken (!) wat neerkomt op: 3 uur, 54 minuten en 31 seconde. Dus vrijwel 4 uur van mijn leven kwijt aan het kutten met klantenservice.

Daarbij komt ook nog eens 5 gesprekken met de externe dealer (GSMwijzer), bij elkaar 31 minuten. Dus ik heb krap vierenhalf uur moeten bellen om dit recht te zetten.

Nu heb ik een nieuwe rekening gekregen over de maand september (wordt tegenwoordig van tevoren afgerekend :N ), waar wel het goede abonnement is afgeschreven. Alleen de maand daarvoor (augustus) moet nog gecrediteerd worden.

Sterkte!

NOSIG

Pagina: 1