Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Corsair TX650W - Crossfire?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Damn, gaat dit lukken?

Ik heb namelijk een Corsair TX650W PSU. Tot nu altijd handig gewerkt met één XFX HD6870, nu heb ik er een tweede bijgekocht om crossfire te gaan draaien. Nu was het zo dat XFX bevestigde dat de PSU genoeg vermogen heeft, maar ik heb er eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan of ik hem uberhaubt er wel nog bij krijg aangesloten?

Iemand ervaring met deze PSU en crossfire of moet ik allerlei adapters gaan kopen om hem erop aan te sluiten?

Daarnaast zou ik graag van iemand willen weten of het uitmaakt dat een crossfire bridge van club3d is terwijl mijn kaarten van XFX zijn, is namelijk de enigste die ik hier in de buurt gevonden krijg (lever die dingen er toch bij!).

Alvast bedankt! :)

• Berke84
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Indien je PSU niet voldoende 6-pins connectoren heeft kan je molex -> 6pin convertoren gebruiken. Deze worden normaal bij de kaart geleverd, net zoals de CF-bridge? :) Of die van Club3D of van XFX is maakt niks uit...

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Meestal worden deze bridges bij Crossfire moederborden geleverd, i.t.t. bij de videokaarten, zodat mensen die geen crossfire moederbord hebben ook niet zo'n brug krijgen ;) Merk maakt echter geen bal uit, enkel voor de lengte (sommige zijn ook geschikt voor triple crossfire)

Kwa voeding: Probeer het eens? Je zegt dat je ze beide al in huis hebt, als je niet genoeg stekkertjes hebt merk je dat vanzelf toch? Of je voeding het kwa totale load aankan, is even afhankelijk van de rest van je systeem. Corsair maakt kwalitatief goede voedingen die vaak wel wat meer kunnen leveren dan de aangegeven waarde, maar 650W lijkt me toch wel wat krap voor twee mid-high end videokaarten, afhankelijk van de rest van het systeem dus.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, zover ik weet heb ik alleen de kaart meegeleverd gekregen of ik moet nog een keer echt even goed zoeken. Waarom dit er niet gewoon bijleveren XFX? :(

Wel raar dat ie aangeeft dat ie Nvidia SLI certified, zou dan toch ook gewoon moeten lukken met crossfire?

Rest van het systeem voor wat meer duidelijkheid

Mobo - Asrock 870 Extreme3 (Hier zat geen CF bridge bij zover ik weet)
CPU - AMD Phenom X6 1055T
Ram - 8 GB ddr3, CL8 - 1600 mhz
GPU - 2x XFX HD6870

Anything else?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 10:11 ]

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 14:47
XFX levert die bridge erbij. Is zelfs op de unboxing video's op hun site te zien.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:31

D4NG3R

kiwi

:)

hugoy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:03:
Corsair maakt kwalitatief goede voedingen die vaak wel wat meer kunnen leveren dan de aangegeven waarde, maar 650W lijkt me toch wel wat krap voor twee mid-high end videokaarten, afhankelijk van de rest van het systeem dus.
2 mid-highend GPU's die ieders nog geen 150w trekken, even uitgaand van de zwaarste desktop CPU's komt daar nog 150w bovenop.. Dan heb je nog 200w over voor overige onderdelen :') .

De CF brug van Club3D gaat gewoon werken trouwens, die dingen zijn allemaal hetzelfde op het logo na.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2011 10:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• hugoy
Crossfire draait in principe op elk SLI certified moederbord(min of meer dezelfde techniek, maar bij Nvidia moet je licentiekosten betalen) Maar misschien is het handig als je even wat andere onderdelen van je PC vermeldt, vooral even de processor en het moederbord

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:49
Merk van de bridge maakt dus echt geen flikker uit, die zijn allemaal hetzelfde.
Gewoon molex -> 6 pins gebruiken, kosten geen drol en worden meestal zelfs bijgeleverd.
Een vriend van me heeft een P67-bord, 2500K, en 2 6870's op een XFX 650W voeding lopen zonder problemen dus het vermogen mag het probleem echt niet wezen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

hugoy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:09:
Crossfire draait in principe op elk SLI certified moederbord(min of meer dezelfde techniek, maar bij Nvidia moet je licentiekosten betalen) Maar misschien is het handig als je even wat andere onderdelen van je PC vermeldt, vooral even de processor en het moederbord
Crossfire werkt altijd zolang er maar 2 bruikbare PCI-E sloten aanwezig zijn. Bij SLI moet het moederbord gecertificeerd zijn (In de BIOS gebakken), anders gaat het alleen werken met (vaak erg slechte/instabiele) hacks.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2011 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
spookz0r schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:06:
XFX levert die bridge erbij. Is zelfs op de unboxing video's op hun site te zien.
Nou ik heb een XFX 6870 uit ~ januari, de single fan versie. Geen molex of CF bridge meegeleverd.

Ik heb er nu één week geleden gekocht, dual fan versie. Weer geen CF bridge of molex meegeleverd.

Toch ff XFX op hun flikker geven of zijn ze in de loop der tijd opgehouden met het meeleveren van deze onderdelen?

Btw, de rest van mijn setup:
Mobo - Asrock 870 Extreme3 (Hier zat geen CF bridge bij zover ik weet)
CPU - AMD Phenom X6 1055T
Ram - 8 GB ddr3, CL8 - 1600 mhz
GPU - 2x XFX HD6870

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 10:14 ]

• hugoy
D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:12:
[...]

Crossfire werkt altijd zolang er maar 2 bruikbare PCI-E sloten aanwezig zijn. Bij SLI moet het in de chipset gebakken zitten, anders gaat het alleen werken met (vaak erg slechte/instabiele) hacks.
Helaas, met je vorige post was ik het eens(650W is inderdaad wel genoeg), maar dit is onzin. SLI werkt prima op elk MSI X58 moederbord na een zogenoemde "hack", die niet meer is dan een BIOS update. De tijd van dedicated SLI chips is allang vervlogen, en wordt alleen nog gebruikt als er meer dan 2 PCI-e slots met 16x speed gewenst zijn.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

hugoy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:15:
[...]

Helaas, met je vorige post was ik het eens(650W is inderdaad wel genoeg), maar dit is onzin. SLI werkt prima op elk MSI X58 moederbord na een zogenoemde "hack", die niet meer is dan een BIOS update. De tijd van dedicated SLI chips is allang vervlogen, en wordt alleen nog gebruikt als er meer dan 2 PCI-e slots met 16x speed gewenst zijn.
Even opnieuw lezen, ik had mijn post al aangepast. En ja, het moederbord moet certificeer zijn voor SLI om te werken (Dit word dus inderdaad gechecked via de BIOS). Hier kan je omheen komen door een alternatieve BIOS te installeren, maar deze zijn lang niet altijd even goed..

Verwijderd

Topicstarter
Stick to the topic guys! :p

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Excuus excuus :+ .

Anyway, je moet gewoon even 2 van deze verloopstukjes bestellen voor je 2e videokaart:
http://www.mnm-computers....express-pins-p-15110.html

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:19:
Excuus excuus :+ .

Anyway, je moet gewoon even 2 van deze verloopstukjes bestellen voor je 2e videokaart:
http://www.mnm-computers....express-pins-p-15110.html
Oké ze kosten niks dus dat is mooi, dadelijk toch even nog zoeken tussen de doos die ik van 4launch kreeg met allerlei onderdelen die nog over waren.

De PSU (Corsair TX650W) heeft dus niet genoeg connectors van zichzelf? Qua vermogen is ie gewoon goed toch? :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Yup de TX650 heeft 2 PCI-E connectoren, terwijl je er 4 nodig bent. Qua vermogen zit je wel goed ja.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2011 10:23 ]

• hugoy
Beetje stiekem aanpassen he :P Zal wel weer ontopic gaan O-)

Kijk anders gewoon even in je kast hoeveel kabeltjes je nog los hebt hangen, en hoeveel er nog in je doos met overige onderdelen zitten, vaak zitten er genoeg Molex>6/8pins aansluitingen bij, omdat die kabeltjes geen ruk kosten maar wel vaak gebruikt worden.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:23:
Yup de TX650 heeft 2 PCI-E connectoren, terwijl je er 4 nodig bent. Qua vermogen zit je wel goed ja.
Is deze ook geschikt? Moet namelijk toch naar 4launch, kan ik hem gelijk ophalen indien nodig.

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-051324
hugoy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:24:
Beetje stiekem aanpassen he :P Zal wel weer ontopic gaan O-)

Kijk anders gewoon even in je kast hoeveel kabeltjes je nog los hebt hangen, en hoeveel er nog in je doos met overige onderdelen zitten, vaak zitten er genoeg Molex>6/8pins aansluitingen bij, omdat die kabeltjes geen ruk kosten maar wel vaak gebruikt worden.
Ja ik zal is even kijken, ik heb hem laten assembleren door 4launch waarbij ze ook nog een paar onderdelen los erbij hadden gedaan :)

Wel gaar dat zowel XFX als asrock geen CF bridges leveren, mag wel voor dat geld! 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 10:30 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Yup die gaat ook gewoon werken, het zelfde idee alleen met een merknaam (nexus) erop en dus wat duurder 8)7.

CF connectoren worden vrijwel nooit bij het Mobo geleverd (Behalve bij high-end mobos die de PCI-E sloten ver uit elkaar hebben zitten, hier worden vaak extended bridges mee geleverd). Wel vaak bij de GPU zelf. Zelfs mijn HD5770 van Club3D had er eentje :) .

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:32:
Yup die gaat ook gewoon werken, het zelfde idee alleen met een merknaam (nexus) erop en dus wat duurder 8)7.

CF connectoren worden vrijwel nooit bij het Mobo geleverd (Behalve bij high-end mobos die de PCI-E sloten ver uit elkaar hebben zitten, hier worden vaak extended bridges mee geleverd). Wel vaak bij de GPU zelf. Zelfs mijn HD5770 van Club3D had er eentje :) .
Ah oke, ja bij XFX helaas niet, maar ik heb beetje lopen zoeken en dat schijnt al een tijdje zo te zijn.

4launch is voor mij toch wat goedkoper omdat ik het daar gewoon kan ophalen haha.

Oke jongens top, ik hoop er uit te komen en anders zal ik dit topic nog wel even vol spammen :+

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 23:03
Mijn oude trouwe TX650 doet zijn werk stil en probleemloos.
Tri-Fire 5970 + 5850 met verloop stekkers.
i7-2600k op 4.3Ghz
Verbruik onder load? Max 500watt uit het stop contact me 3dMark11
Cross-Fire mag dus geen enkel probleem opleveren. ;)

Verwijderd

Topicstarter
*Zucht*

Ben ik net met een vriend bezig om de boel aan te sluiten. Zijn die Molex connectors van Nexus de verkeerde.. Iemand enig idee welke ik het beste kan kopen en ook bij 4launch (i.v.m ruilen enzo)

GOED!
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/1402/goedemolex.jpg

FOUT!
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/4683/foutemolex.jpg

Alvast bedankt! :+

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 16:46
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:41:
*Zucht*

Ben ik net met een vriend bezig om de boel aan te sluiten. Zijn die Molex connectors van Nexus de verkeerde.. Iemand enig idee welke ik het beste kan kopen en ook bij 4launch (i.v.m ruilen enzo)

GOED!
[afbeelding]

FOUT!
[afbeelding]

Alvast bedankt! :+
En wat is er mis met deze kabel?
Zover ik weet is dit ook gewoon een PCI-e 6-pin kabel alleen met een ander kleurtje? :?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Zanac-ex schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:05:
Mijn oude trouwe TX650 doet zijn werk stil en probleemloos.
Tri-Fire 5970 + 5850 met verloop stekkers.
i7-2600k op 4.3Ghz
Verbruik onder load? Max 500watt uit het stop contact me 3dMark11
Cross-Fire mag dus geen enkel probleem opleveren. ;)
Doe eens Furmark en LinX tegelijk :Y

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik zie het probleem ook niet :S .. Bovenste connector is een 6+2 pin connector (Met het 2pin gedeelte eraf gehaald waardoor het clipje wat verder naar rechts zit), de onderste gewoon een normale 6 pin connector. Geen aparte vormen OID ook..

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:46
Ik heb bijna dezelfde pc als zanac, en een corsair hx650. 4 hd's als ook raid. Super stabiel met deze voeding, en alle nodige kabels voor trifire zaten al bij de voeding.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Verwijderd

Topicstarter
Redblader schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:53:
[...]

En wat is er mis met deze kabel?
Zover ik weet is dit ook gewoon een PCI-e 6-pin kabel alleen met een ander kleurtje? :?
Ze passen niet?

De zwarte is - Ovaal,Ovaal,Vierkant (boven) en Vierkant,Ovaal, Ovaal (onder)
Wit - Ovaal, Vierkant,Vierkant (boven en Vierkant,Ovaal Ovaal (onder)

Kregen hem er niet op aangesloten.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik zie nu ook wat je bedoelt, ik vraag me af wat voor kabels je hebt mee gekregen maar dat is geen standaard PCI-E power aansluiting :S .

Even contact opnemen met de webshop dus.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:07:
Ik zie nu ook wat je bedoelt, ik vraag me af wat voor kabels je hebt mee gekregen maar dat is geen standaard PCI-E power aansluiting :S .

Even contact opnemen met de webshop dus.
Uhu inderdaad. Maar dit was niet van tevoren te zien toch? Ik had ze nog gepost en ze waren gewoon goed volgens iemand.

Als iemand even op 4launch zou kunnen kijken naar wel een goede. Weet nu echt niet meer welke ik moet hebben haha :p

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

koop ze gewoon bij mnm wat ik je eerder al aangaf.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:08:
koop ze gewoon bij mnm wat ik je eerder al aangaf.
Oke ga ik doen. Hopelijk geld terug bij 4launch!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 23:03
Blue-Tiger schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:56:
[...]

Doe eens Furmark en LinX tegelijk :Y
Orthos & Furmark....
Overclocken van de GPU's is een ander verhaal...... dat doen we dus maar niet.
Pagina: 1