Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stroomonderbreker op basis van PoE

Pagina: 1
Acties:

• panettiere
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 21:13
Hi there,

We hebben hier nogal wat Samsung 400Dxn schermen die we allemaal op afstand beheren. Nu wil het wel eens gebeuren dat 1 van de schermen vast loopt/moeilijk doet/etc. Dan kunnen we 2 dingen doen: 1) met de afstand bediening het apparaat uit/aan zetten, is erg lastig bij meer dan 1 scherm. 2) de stroom toevoer van het scherm onderbreken, is erg lastig op afstand.
Er bestaan natuurlijk apparaten die dit kunnen regelen (cyclades bijvoorbeeld) maar dat is een erg dure oplossing als het 1 scherm betreft. Alle schemen hebben een ethernet aansluiting vanuit een PoE-enabled switch. En vandaar mijn vraag: Weet iemand of er al een stroomonderbreker bestaat op basis van PoE?

Deventer ZZO/NNW 8.625 Wp

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat je (denk ik) wil is een IP controlled power switch.

Gooi die laatste 3 woorden in google en voila! Een heel arsenaal aan producten.

• panettiere
Die ken ik, maar ik zoek eigenlijk meer een "PoE controlled power switch"

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 19:07
Op mijn cisco switches hier 3750 kan ik per poort de poe aan of uit zetten, misschien is zoiets wat je zoekt ?

dus een managed poe switch.

Wowhead profiel

• panettiere
DrFlash schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:54:
Op mijn cisco switches hier 3750 kan ik per poort de poe aan of uit zetten, misschien is zoiets wat je zoekt ?

dus een managed poe switch.
Zo'n switch heb ik ook en ik wil met die functionaliteit de 230V stroom/voeding/power onderbreken van een scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door panettiere op 14-09-2011 10:09 ]

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Dus eigenlijk wil je een relais die gestuurd wordt door het al dan niet aanwezig zijn van PoE? Of wat bedoel je nu eigenlijk? Maak er eens een tekening bij en leg ook eens uit wat er niet voldoet aan een switched PDU :)

• panettiere
Exact. Een relais wordt aangestuurd dmv PoE en dit relais onderbreekt de 230V voeding.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zijn het meerdere schermen bij elkaar in de buurt? Voor een euro of 500 heb je namelijk een APC stekkerblok met 8 individueel schakelbare outlets via een webinterface (of snmp.)

Die zijn er vast ook wel goedkoper trouwens van andere merken.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2011 15:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
CyBeR schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:12:
Zijn het meerdere schermen bij elkaar in de buurt? Voor een euro of 500 heb je namelijk een APC stekkerblok met 8 individueel schakelbare outlets via een webinterface (of snmp.)

Die zijn er vast ook wel goedkoper trouwens van andere merken.
Idd, zoiets, of je voorziet het betreffende schermen van een klik-aan-klik-uit systeem of X10 oplossing waarmee je de betreffende wandcontactdoos in- en uitschakeld

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Bedrijf waarvoor ik werk ontwikkeld deze kastjes. Via een dood simpel UDP commando aan/uit te zetten, werkt op PoE.

Kijk eens op http://kissbox.nl

Er is ook zo'n box waarin je een euro-stekker in doet en er 6 schakelbare uitkomen, deze is echter nog nieuw dus staat nog niet op de site. Perfect voor jou lijkt mij. :)

Hallo!

Pagina: 1