Toon posts:

Iomega Screenplay Pro HD,mogelijk server van maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een iomega screenplay pro hd met een schijf van 1,5tb.
aansluitingen: usb utp/netwerk(lankabel)

is het mogelijk om er een server van te maken. ftp
zodat ik via andere locaties kan inloggen op de schijf.
wel is er een mogelijkheid een ip in te vullen bij de instellingen.
weet niet alleen of dat alleen voor thuisnetwerk is

wil bijv filezilla gebruiken client en server.
en websites hosten.
ik wil via andere locaties bijv school/werk kunnen inloggen (via internet, of met bepaalde software zoals filezilla) op mijn schijf kunnen komen en bestanden downloaden.

is er ook een mogelijkheid voor uploaden.

hoe doe ik dat kan iemand mij hierbij helpen dit isde eerste keer dat ik dit wil doen.

wie heeft er tips voor mij.

hoe zet ik zoiets in elkaar?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:11
Meestal zijn die dingen gebaseerd op Linux en zijn ze dus wel te hacken. Wel moet je daarvoor eerst SSH access hebben. Misschien kun je met deze link of deze link wat verder komen?

Verwijderd

Topicstarter
ik had nog een vraag is het ook mogelijk, om er een standalone server van te maken. dat ie op zichzelf draai, door er bij software op te zetten, zodat wanneer ik m aan doe direct aanstaan als een bereikbare server

dit betekent dat ik de software die erop staat eraf moet halen er en zelf een andere op zetten..

betaan er zulke software?

Verwijderd

Topicstarter
echt bedankt voorde tip alex ik ga meteen ff rondsnuffelen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de model 31788400 SPPMCA

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geef je weinig kans, over het algemeen is de software van zulke apparaten lastig te vervangen en is er amper goede alternatieve software. Ik zou kijken naar een NAS of een simpele thuisserver.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoewel het een erg interessante vraag is, kun je natuurlijk eerst zelf starten met het zoeken naar tutorials die een linux/os bespreken, specifiek voor jouw doeleinde op de Screenplay.

Zodra je daar dan tegen b.v. een technische kwestie aanloopt, kun je zo een topic openen.
Nu drop je echter meerdere vragen hier zonder echt zelf met bevindingen te komen. Daarom een slotje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.