van enkele 500GB naar 2x500GB in RAID-0

Pagina: 1
Acties:

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben van plan om ook over te stappen op een RAID configuratie, maar nu had ik 1 vraagje.
ik ben van plan om dus van een enkele 500GB schijf naar 2 keer een 500GB schijf in RAID-0 over te stappen.
Kan ik alle gegeven van mijn huidige hardeschijf op mijn nieuwe RAID-0 configuratie krijgen?

alvast bedankt,
Riekelt-Jan Pasterkamp

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-01 19:14

NeHoX

Gamer + PV

Dat kan. Met bijvoorbeeld een Norton ghost. Even kopietje maken van je harde schijf en die op bijvoorbeeld een externe zetten.

2x 500GB in je pc zetten raid 0 array ervan maken en kopie terugzetten. Heb je gelijk een back-up van je systeem mocht het mis gaan.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
NeHoX schreef op woensdag 14 september 2011 @ 01:01:
Dat kan. Met bijvoorbeeld een Norton ghost. Even kopietje maken van je harde schijf en die op bijvoorbeeld een externe zetten.

2x 500GB in je pc zetten raid 0 array ervan maken en kopie terugzetten. Heb je gelijk een back-up van je systeem mocht het mis gaan.
Oke bedankt!
Wij draaien thuis een Home server die automatisch alle PC's in huis Back-upt dus ik heb back ups zat :P

maar dan kan ik dus mijn hardeschijven bestellen en weer het maximale uit mijn pc halen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hou er wel rekening mee dat als je boot van die schijf, dat je gezeur kunt krijgen als je van IDE of AHCI naar RAIDmodus switcht dat hij niet kan opstarten. Zorg er dus voor dat je de drivers iig goed geinstalleerd hebt.