Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarKel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-07 11:42
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds vandaag een Highpoint rocketraid 2320 kaart binnen en wil deze in mijn systeem gaan gebruiken. Dit systeem runt Windows 7 ultimate x64(verse installatie). Hierbij krijg ik problemen als ik de drivers van dit kaartje installeer.

De drivers kan gewoon via Manage geïnstalleerd worden en word dan ook als succesvol beschouwd door windows. Hierbij gaat alleen een waarschuwing vooraf dat deze installer niet digitally verified is.
Als ik dan reboot krijg ik dit probleem.

Windows cannot verify the digital singature for this file. (file = rr232x.sys) En dit is dus de driver voor de RAID kaart die op de website van de fabrikant verkrijgbaar is. De enige optie die windows mij aanbied is een repair met de boot disc. Deze verwijdert dan wederom deze driver en zo kan ik weer booten. Een nooit eindigende cirkel dus.

Ik heb even rond gekeken maar heb nog geen oplossing kunnen vinden om dit te omzeilen.
Wat ik tegenkwam was het volgende:
Enable and Ignore Code signing for drivers policy under User Configuration --->>

Administrative Templates ---->> System ---->> Driver Installation --->> Code signing for drivers

Maar als ik deze disable word hij automatisch weer aangezet na een reboot.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haal een Signed x64 compatible driver op?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:11
Wat ik voor dit probleem heb gevonden is het volgende: Driver Enforcement Signature Overrider.

Je kan hiermee zelf drivers signen met een test signature en zorgen dat Windows 7 in test mode opstart. Hou er wel rekening mee dat de gesignde drivers met test signature alleen als valide worden gezien zolang je Windows 7 met behulp van Driver Enforcement Signature Overrider test mode hebt ingeschakeld.

En anders klagen bij Highpoint waarom hun driver niet gesigned is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat laatste moet sowieso.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
En dit is dus de driver voor de RAID kaart die op de website van de fabrikant verkrijgbaar is.
Even voor de zekerheid, het gaat hier om de Vista x64 v1.8 driver, niet de Win XP/2003 versie?

• WarKel
Nielson schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:35:
[...]
Even voor de zekerheid, het gaat hier om de Vista x64 v1.8 driver, niet de Win XP/2003 versie?
Nee ik heb de windows xp x64 drivers gepakt, ik dacht dat deze net zo compatible was met windows 7 als de vista driver.
Starke schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:28:
Wat ik voor dit probleem heb gevonden is het volgende: Driver Enforcement Signature Overrider.

Je kan hiermee zelf drivers signen met een test signature en zorgen dat Windows 7 in test mode opstart. Hou er wel rekening mee dat de gesignde drivers met test signature alleen als valide worden gezien zolang je Windows 7 met behulp van Driver Enforcement Signature Overrider test mode hebt ingeschakeld.

En anders klagen bij Highpoint waarom hun driver niet gesigned is.
Dit kan ik morgen even proberen als ik weer thuis kom! En klagen bij een fabrikant over een oud product zal wel niet veel opleveren :P. Aangezien deze drivervolgens mij uit 2007 komt.

• WarKel
Hallo Allemaal nogmaals,

De aard van het probleem is nu verandert, misschien herkent iemand het volgende pobleem.

Windows 7 accepteerd nu de vista driver voor de raid kaart. Maar nu is het probleem ontstaan dat als ik een HD insteek op de raidkaart., windows niet meer boot. Je ziet even snel het windows tekstje voorbijkomen en dan begint de pc te rebooten of blijft op dit scherm hangen.

Waaraan zou dit kunnen liggen?

*EDIT*

Heb het volgende even geprobeerd:

Als de pc aanstaat met de kaart erin kan ik *hot* een HD inprikken en dan accepteert Windows deze zonder problemen. Ik kan ernaartoe schrijven en van lezen en kopiëren. Maar als ik dan weer een reboot doe. Hangt de pc zich op bij het begin van het Windows Loading scherm.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door WarKel op 16-09-2011 21:32 ]

Pagina: 1