risico voor modem op de switch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
als ik mijn com21 aan de uplink hang, en de server + clients ook

gaan dan de clients niet broadcasten naar de com21? en is dat dan niet merkbaar bij mijn provider?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

waarom heeft toch iedereen altijd het idee dat die kabelmodem per se aan de uplink moet?

het is gewoon een etnwerk device, net als alle andere. kan dus ook op een gewone poort. (wel crosskabel dan).

verder mag je dat dus niet doen, omdat je dan alle broadcasts gewoon over internet laat gaan... zal je isp niet blij mee zijn...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een uplink poort is gewoon een poort waar je dan geen crossover voor nodig hebt. Die heeft geen andere speciale functie of zo. Hoef je ook geen crossover te maken/kopen, dus dat scheelt weer.

Verder kan je er voor kiezen om de windows networking (het gros van je broadcast verkeer) niet over TCP/IP te laten lopen, maar bijvoorbeeld over NetBeui. Dat wordt niet doorgestuurd als het goed is.

Maar op deze manier is altijd te zien voor de kabelboer dat je met meer dan 1 machine bezig bent. Neem gewoon een hardware oplossing, wel zo makkelijk. SMC Barricade routers bijvoorbeeld, heb je ook meteen een switch en een printserver.

CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb een vraagje wat wel wat met dit onderwerp te maken heeft:

Ik heb thuis een netwerk, en kabelinternet bij @home. Nu heb ik de netwerkkaart van @home op de kabelmodem en een andere op het netwerk. Ik wil nu internet delen met de andere pc en heb gehoord dat als je het internet deelt via 2 nic's zoals ik heb, @home er dan niet achter kan komen dat je 2 pc's gebruikt. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 18:17 schreef Dirk-Jan het volgende:
waarom heeft toch iedereen altijd het idee dat die kabelmodem per se aan de uplink moet?

het is gewoon een etnwerk device, net als alle andere. kan dus ook op een gewone poort. (wel crosskabel dan).

verder mag je dat dus niet doen, omdat je dan alle broadcasts gewoon over internet laat gaan... zal je isp niet blij mee zijn...
ja ga ff lekker een poortje verpesten door er een cross cable aan te hangen, terwijl ze daar heel mooi een uplink voor hebben gemaakt? lullig als je switch al helemaal vol zit

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 19:38 schreef Rancor1984 het volgende:
Ik heb een vraagje wat wel wat met dit onderwerp te maken heeft:

Ik heb thuis een netwerk, en kabelinternet bij @home. Nu heb ik de netwerkkaart van @home op de kabelmodem en een andere op het netwerk. Ik wil nu internet delen met de andere pc en heb gehoord dat als je het internet deelt via 2 nic's zoals ik heb, @home er dan niet achter kan komen dat je 2 pc's gebruikt. Is dat zo?
jah

...

Pagina: 1