Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:30
Mijn vrouw wil graag meer gaan doen met de gemaakte digitale foto's. Daarvoor wil zij graag Adobe Photoshop Elements gaan gebruiken. Nu ben ik zelf de "videoman" thuis en voor de montage van onze video's maak ik nu gebruik van Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10.0. Omdat je nu voor 20 euro meer bij Dynabyte de Adobe Elements suite Photoshop en Premiere kunt kopen, is het natuurlijk interessant om voor 20 euro meer Adobe Premiere elements erbij te kopen.

Mijn vraag is nu voor mensen die deze bundle ook gekocht hebben: Kun je Photoshop Elements en Photoshop Premiere op twee verschillende computers installeren. Photoshop op de laptop van mijn vrouw en Premiere op mijn PC. Gaat dat?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Denk dat deze post meer in 'workflow' thuishoort dan hardware, maar goed.
Het zijn twee verschillende programma's die elkaar aanvullen, je kan ze dus prima apart installeren. Maar als ik het niet mis heb mag je ze gewoon op beide computers installeren zolang je ze niet TEGELIJK gebruikt doe je niks verkeerd. (dus niet twee keer elements open op 2 computeres, wel elements op de ene, en premiere op de andere).
Ik heb dit aan adobe-medewerkers gevraagd op de zoom-beurs (weet niet of die helemaal gelijk hadden, maar ik doe het ermee) omdat ik op reis foto's bewerk op m'n laptop, maar als ik niet op reis ben gebruik ik natuurlijk m'n sterkere desktop. En die medewerker zei dat het geen probleem was zolang je je licentie maar 1x tegelijk open hebt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Schopje naar FVW.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 02:23:
[...]

Je bent al bijna crimineel als het licentie stickertje aan de verkeerde kant van je pc zit geplakt. :F
Deze juridische mierenneukers hebben alle opties hermetisch dichtgetimmerd, maar je mag er vanuit gaan dat je een product gewoon legaal mag gebruiken als je er netjes voor hebt betaald.
Activering zal geen problemen gaan opleveren lijkt mij, gewoon gebruiken dus en veel plezier. 8)
^^
eens met. Je wordt echt helemaal gestoord van die geldklopperij die 'licentie' heet. VOor sommige software wordt verwacht dat je je licentie aanpast als je een andere harde schijf/geheugen whatever in je pc zet, omdat ze dat zien als andere licentie. Yeah right 8)7

MAar ontopic; ik heb photo elements ook op meerdere pc's tegelijk geinstalleerd gehad, en het gebeurde ook weleens dat die tegelijkertijd aanstonden (de software wel te verstaan). Geen probleem.

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Uit de EULA van Premiere Elements 9.0:
2.5 Gebruik op draagbare Computer of thuiscomputer. Behoudens de in artikel 2.6 vermelde wezenlijke beperkingen mag de eerste gebruiker van de Computer waarop de Software is geïnstalleerd krachtens artikel 2.2 (“Eerste gebruiker”) een tweede exemplaar van de Software voor zijn of haar exclusieve
gebruik op een draagbare Computer of Computer bij hem of haar thuis installeren, op voorwaarde dat
de Software op de draagbare Computer of thuiscomputer niet tegelijkertijd met de Software op de
primaire Computer wordt gebruikt.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:08
off topic: En als je draagbare computer toevallig een mac is mag het weer niet, of je dan maar even een aparte licentie wil kopen :(

Maar goed, nog even een tip: jaarlijks in september komen de nieuwe versies uit, ik verwacht een elements 10 over 1-2 weken. Misschien nog even afwachten, het zou zonde zijn als er een leuke feature is toegevoegd en je net de vorige versie hebt gekocht.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

En je krijgt dan (bij een nieuwe versie) natuurlijk weer leuke "introductie" aanbiedingen.
Die post van hfos met het juridische stukje over de eula lees ik dus zoals ik het in m'n eerste post geschreven heb.
Ben het met de rest eens dat het een hoop gezeur is met licenties en voorwaardes.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:30
Allen bedankt voor jullie antwoorden en tips.
Pagina: 1