Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firefox 6 hoog cppu gebruik history en bookmarks

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds een herinstallatie van Win 7 x64 + Firefox 6.0.2, heb ik een probleem met FF.
Als ik naar het history menu ga, reageert FF even helemaal niet en zie je ook die Windows melding dat de aplicatie not responding is. Dit duurt ca 30-60 seconden, dan werkt FF weer. Er is dus geen crash.
Ditzelfde gebeurt ook soms bij de bookmarks.

Ook is het CPU gebruik hoog. Tijdens langere periodes staat die constant op 25%, oftewel 100% van één core.

Als ik een nieuw profiel aanmaak is het probleem er niet, maar als ik dan weer sync gebruik is het probleem terug. Dezelfde Sync-informatie zorgt op mijn desktop niet voor dit probleem.

Het uitschakelen van alle add-ons en plug-ins heeft geen effect.

Iemand andere ideeën?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Ditzelfde probleem heb ik ook gehad vlak nadat ik update. Even bij Tools "Clear Recent History" doen en dan range: Everything, en elke checkbox selecteren. Als je geschiedenis net als bij mij behoorlijk lang doorstrekt duurt dit misschien wel enkele minuten :+ .

Ik heb dit gedaan op 2 systemen en beide keren werkte het ;) .

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2011 22:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Firefox freezed tegenwoordig bij heel veel mensen kwam ik achter via google. Ik merk het zelf pas sinds 6.0.2 dus ik ben even tijdelijk terug naar 6.0. Probeer dat ook eens zou ik zeggen. :)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52

Hu9o

Schokkend

Ik heb wel als ik enkel firefox opstart met homepage google dat er zo'n 150 tot 200mb geheugen gebruikt wordt!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Mr_Big
  • Niet online
Ik heb 6.0.0 ook al geprobeerd, maar helaas zonder succes
Als het even kan hoop ik de history te bewaren, want staan nogal wat handige links in. Heb al wel geprobeerd alles t/m juli weg te gooien, maar ook dar zonder resultaat.

Mocht alles weggooien dat de enige oplossing zijn, dan moet dat uiteraard wel...

[ Voor 19% gewijzigd door Mr_Big op 13-09-2011 22:02 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Hu9o dat had ik dus ook bij beide systemen, na een clear van alle caches functioneerde alles weer gewoon en had ik geen random freezes meer. Geheugen gebruik nu met 1 tab (deze thread) is nu 120MB wat vrij normaal is voor FF, zeker aangezien er meerdere addons en een thema geinstalleerd zijn.

Edit: Volgensmij kon je ook via het "Bookmarks Menu" show all bookmarks doen, en dan vanaf daar naar History gaan. Het is wat omslachtig maar als je echt je links wilt bewaren zou je dit een tijdje kunnen doen.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2011 22:04 ]

• Mr_Big
  • Niet online
Dan lijkt het erop dat ik toch maar aan alle history wissen moet geloven,
Iemand een idee waarom het op de ene pc wel goed gaat en op de ander niet?
Sync zorgt er namelijk voor dat beide PC's over dezelfde data in de history beschikken, dus dan zou je zeggen ook dezelfde problemen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mr_Big schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:04:
Dan lijkt het erop dat ik toch maar aan alle history wissen moet geloven,
Iemand een idee waarom het op de ene pc wel goed gaat en op de ander niet?
Sync zorgt er namelijk voor dat beide PC's over dezelfde data in de history beschikken, dus dan zou je zeggen ook dezelfde problemen.
Geen idee, het ene systeem was een C2D E6600 met 2GB RAM en het ander een Phenom II x6 1055T met 8GB RAM. Het lijkt dus niet zozeer aan de specs of aan Intel/AMD te liggen.
Het 3e systeem wat hier in gebruik is (Nettopje) had dit probleem niet, echter bevatte de geschiedenis daar alleen alles van de laatste 2 weken. In tegenstelling tot de laatste 3 a 4 maanden op de andere 2 systemen :+ .

• Mr_Big
  • Niet online
Heb de history weggegooied en loopt inderdaad weer zoals het hoort.
Blijf het een vaag probleem vinden.

Jullie bedankt!

• ferdivaneeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 15:18

ferdivaneeten

zo gaat dat

Bij mij kwam het al voor sinds Firefox 5, en uitschakelen van add-ons hielp inderdaad niet, maar legen van de cache ook niet. Uiteindelijk places.sqlite in %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxx hernoemd naar iets anders, sindsdien geen vertraging meer gehad. :)
Pagina: 1