Probleem met AMD Phenom x6 1100T en mogelijk Asus moederbord

Pagina: 1
Acties:

• The Guy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-01-2022
Ik heb vandaag dus een nieuw systeem via de post gekregen van 4Launch, vooraf geassembleerd.
Nu krijg ik alleen bij het opstarten in de BIOS te lezen dat er maar 5 cores actief zijn.
Dit zouden er toch echt 6 moeten zijn.
Enige suggesties wat ik hier mee moet doen? Is dit zelf op te lossen of is de processor gewoon defect en moet het ding weer terug.

Daarnaast heb ik ook het probleem dat ik op die computer absurd lage internet snelheden krijg.
Op elke andere Computer krijg ik via speedtest.net minstens 20 Mbit down en tussen de 25 en 35 Mbit up, maar met dit ding komt het niet hoger dan 2-4 Mbit up en down.
Het ligt dus niet aan de modem of router en de usb wifi stick werkt prima op elk ander apparaat.
Zou dit ook een probleem kunnen zijn met het moederboard? (Asus Crosshair IV formula)

Ik hoor het graag want ik baal hier wel echt kapot veel van. Denk je een mooi systeem te krijgen blijkt weer van alles defect te zijn.

Edit: OS is trouwens Win 7 64-bit

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 22:06
Bios update? nieuwste drivers? windows 7 x64? kunnen zoveel dingen zijn..

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11-2025
In het bios kun je instellen hoeveel cores gebruikt mogen worden en of cores unlocked kunnen worden.
Zet de energie-besparende opties uit, en alle core unlock functies aan. Mogelijk dat dit werkt.
Heb je de netwerk drivers van intel geïnstalleerd?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 14:25

yzx

The Guy ga eens in de bios :) heb het zelfde mobo en soms bij een reset doet ie weird, je kunt manual al je cores aanzetten via de bios onder CPU configuration

over internet snelheid mijne gaat goed maar met wifi ruk

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 14:34

V3g3ta

Fueled by Games!

Er is niks defect. Je mobo heeft een core uitgeschakeld via core unlocker ofzoiets. Core unlocker uitschakelen in je bios en je hebt weer 6 cores.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:10

faust2016

You yes have my shirt

Heb ook een Crosshair IV Formula gehad. Nooit problemen gehad met lage wifi snelheden, en dat je maar 5 cores actief hebt is waarschijnlijk ergens een verkeerde bios instelling.
Probeer eens de 'Default Optimized Values' o.i.d. te laden en kijk dan nog eens of hoeveel cores je hebt. Core Unlocker e.d. kun je het best uitlaten, aangezien je toch niet meer dan 6 cores kan hebben met die CPU.

• The Guy
super bedangt voor de tips.
In de Bios stond dus inderdaad een enkele core uitgeschakeld (de derde).
probleem met internet is alleen niet opgelost.
zou dit dus inderdaad aan het moederbord kunnen liggen (productie defect)? of moet ik kijken naar mogelijke software oplossingen?

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:10

faust2016

You yes have my shirt

Lijkt me sterk.. Maar om het te testen zou je je stick in een andere USB poort kunnen prikken en kijken of dat nog verschil maakt.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 14:25

yzx

The Guy schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:13:

zou dit dus inderdaad aan het moederbord kunnen liggen (productie defect)? of moet ik kijken naar mogelijke software oplossingen?
Ik had een Asus dongle voor wifi, ik haalde 5MB/s toen uit ellende kabel getrokken voor LAN, nu heb ik de router ook in mijn kamer staan voor de ps3 en laptop enz dus voor de fun als test Asus dongle erin en BAM volle snelheid :)

Dus denk maar eens als je reciever of router sterk genoeg is

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• The Guy
@yzx
Dat is het helaas niet.
Ik zit hier op mijn bureau met 2 laptops die allebei met deze wifi stick makkelijk tegen de 30 mbit up en down halen (wisselt wel per usb port)
ben nu bezig met alle usb ports te testen op dit ding, laat wel horen wat ik vind.

Edit: oke, what the hell.
ik krijg nu resultaten dat de down nog zo rond de 3-5 mbit marge ligt, maar dat up doorschiet naar 40 mbit.
wat is hier aan de hand?

Edit 2: oke, ik heb een port gevonden die de beste resultaten geeft, maar nog ver beneden wat het hoort te zijn en ook zeer instabiel. (ene test geeft 12 down en 40 up, volgende maar 2 down en 5 up, etc.)
Misschien dat het dan toch iets te maken heeft met de modem/router. Wat het ook is, ik ga er morgen wel mee verder.
Alsnog bedankt voor de hulp.

[ Voor 52% gewijzigd door The Guy op 13-09-2011 23:29 ]

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:22
Als 4Launch je computer heeft geassembleerd, waarom bel je hun niet eerst voor advies?
Zij zijn de aangewezen partij om dit op telossen.
Je hebt er voor betaald neem ik aan.

Daarna kan je altijd zelf nog kijken om het zelf op telossen.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
De usb snelheden zijn erg laag. Draai je nog met usb 1.1 oid. Ik heb in het verleden ook wel eens gehad met een intelbord. Destijds kon windows de drivers niet vinden. Wellicht zijn ze dit vergeten bij de installatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Erwin1967 op 19-09-2011 18:17 ]

Pagina: 1