Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer start moeilijk tot niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

zinds eergisteren heb ik dat wanneer ik mijn pc aan wil zetten er niks gebeurt.
als ik op de powerbutton druk houd hij gewoon zwart beeld en start hij niet door.
1 op de 25 keer drukken doet hij het wel en laad hij windows normaal, hij geeft ook geen fout aan, helemaal niks!

zo in 1 keer doet hij dat?
vind het heel erg vervelend en kan er niet achterkomen wat het is.
heb ook al eens zonder mijn normale videokaart geprobeerd, helpt niks andere videokaart helpt niet, ander beeld scherm werkt ook niet? hdd losskoppel geheugen verwisselen. niks helpt?

iemand enige raad?

amd athlon 7750 X2
4gb werkgeheugen
80gb hdd (2tb extern)
ATI HD5770 1gb
windows 7 64

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 19:52
bios resetten wil ook vaak helpen, zeker als je met overclocken bezig bent geweest

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Welke voeding gebruik je? Kun je het ook testen met een andere voeding?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:13
Ten eerste, de powerbutton zelf kan kapot zijn. Komt niet vaak voor maar bij sommige kasten met een fancy button gebeurt het wel.
Is te testen door de pennetjes van de powerbutton kort te sluiten op het moederbord (voor locatie zie handleiding)

Meer waarschijnlijk is je voeding, probeer te testen met een andere voeding.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
heb de bios al 2x geret en helpte niet, heb net de voeding van me vader geprobeerd, helpt ook niet. het zijn bijde 750 watt voedingen. moederbord kan niet stuk zijn, want 1 op de zoveel keer start hij wel op.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 17:16

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:53:
heb de bios al 2x geret en helpte niet, heb net de voeding van me vader geprobeerd, helpt ook niet. het zijn bijde 750 watt voedingen. moederbord kan niet stuk zijn, want 1 op de zoveel keer start hij wel op.
Dat zegt niets dan kan nog steeds je moederbord stuk zijn.

Probeer eens je geheugen in een andere PC te testen met Memtest

Verwijderd

Topicstarter
getest met ander geheugen, maar t helpt nog steeds niet..

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

heb je al is het hangen en opstarten toppic doorgenomen om dingen te kunnen uitsluiten ? zoals ik het lees zit er toch ergens een fout..zelf zeg je dat het bv niet je moederbord kan zijn, omdat die het 1 op de 25 x wel doet, maar hoe weet je dat zo zeker? ergens zit er een fout, dus ik denk dat het verstandig is dat je het hangen en opstarten topic is goed door gaat lezen en dat gaat proberen en dat je dan is terug komt en je bevindingen hier komt melden..dan hebben wij meer informatie en kunnen we je veel beter helpen..

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu in een ander stopcontact. en tot zover 2x geprobeerd en gaat direct aan..
ik zal kijken wanneer ik hem vandaag nog keer aanzet het weer zo is.
hij zit nu in een vast stopcontact. hij zat in een stekkerdoos. wanneer ik hem er uithaalde kreeg ik er ook een grote schok van.

edit:
nog steeds goed, misschien een mogelijke storing in de stekkerdoos ofzo.

edit2: hij doet het weer niet. maar omdat mijn pc het af en toe wel doet zal t misschien aan de harde schijf liggen. ivb met veel blue screens en hij al 4 jaar oud is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 17:20 ]

Pagina: 1