[WIN 7] HTPC crasht soms bij het uit standby halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
Hallo mensen,

ik heb zo nu en dan een probleem met mijn HTPC.

Wanneer ik het apparaat wil uitschakelen gebruik ik altijd de slaapstand, zodat deze een volgende keer weer snel gereed is voor gebruik.

Meestal gaat dat goed, maar zo af en toe (gemiddeld zo'n 1 van de 4/5 keer) gaat het mis, en krijg ik de melding dat Windows onverwacht is afgesloten.

Ik heb geen idee wat dit probleem veroorzaakt. Ik verdacht eerst mijn geluidskaart van het probleem, door dat het geluid soms ook niet meer werkte na dat het systeem zogenaamd niet goed was afgesloten, maar na de geluidskaart te hebben gedeïnstalleerd, en nu de onboard geluidskaart gebruik, zijn de crashes niet verdwenen.

Verder is het systeem altijd stabiel. Nooit last van blauwe schermen, of wat dan ook.. Ook is er verder geen overbodige software aanwezig, en is het systeem schoon van virussen. Het probleem bestaat al zolang ik me kan herinneren, en het probleem overwint elke verse installatie.

Ik word uit de logbestanden niet veel wijzer. Is het misschien makkelijk als ik deze hier upload, en iemand er misschien even naar zou kunnen kijken? Zou iemand me in dat geval kunnen vertellen welke logboek bestanden ik precies moet uploaden?

Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven! Dit is eigenlijk het enige mankement aan mijn HTPC. Hoop dat ik eindelijk eens met dit probleem kan afrekenen!

Het systeem waar het om gaat:

Moederbord: Gigabyte GA-EP45-DS3L, laatste bios versie, Suspendmode: S3
Processor|: Intel E7300, @ 2.66Ghz
Geheugen: 4GB OCZ DDR2, @ 800Mhz
Videokaart: Ati HD5770, 1GB
SSD: OCZ Vertex 2, 60GB
HDD: Samsung spinpoint F3, 1TB
Voeding: OCZ stealth, 400watt
TV-Kaart: Anysee E30C, met driver 1.28s
Optische drive: ASUS Bluray combo
Besturingssysteem: Windows 7 ultimate 64-Bit, SP1
Mediacentersoftware: Mediaportal 1.2.0RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:11
Welke versie vertex2 ssd heb je? De 25nm versie kan namelijk behoorlijk wat kuren vertonen i.c.m. slaapstand/sluimerstand. Probeer de firmware van de ssd te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
Trishul schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:27:
Welke versie vertex2 ssd heb je? De 25nm versie kan namelijk behoorlijk wat kuren vertonen i.c.m. slaapstand/sluimerstand. Probeer de firmware van de ssd te updaten.
Hoi Trishul,

ik weet niet of ik de 25nm of 34nm versie heb. Hoe kan ik dat terugvinden?

Verder heb ik de laatste firmware, versie 1.33.