[Samsung D6500 en hoger] Timeshiften/opnemen van CI+ bij UPC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 02:37
Heeft iemand met een D6500 of hoger en een CI+ kaart van UPC al geprobeerd om te timeshiften / op te nemen?

Ik volg al een draadje op Chelloo ( http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=41293.0 ) en heb her en der gevonden dat time shifting / opnemen in zijn algemeenheid zou moeten werken ( http://www.hooymans.nl/website/overzicht-samsung.html ), maar niet iets concreets over of het in het geval van UPC icm een CI+ kaart ook kan.

Ik stel me zo voor dat de encryptie wel eens roet in het eten zou kunnen gooien bij decoden van 'oude' streams.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hoi VlasBaard!

Ik wil je eerst laten weten dat er al een algemeen topic is voor de D6***, D7000 en D8000 modellen: \[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000. Ik snap het wel dat je snel antwoord op je vraag wilt en direct wilt opvallen, maar in dát topic zitten juist de echte gebruikers van bijvoorbeeld de D6500 en hoger. Je hebt daar een grotere kans op een goede, complete reactie dan in dit topic.

Van wat ik heb begrepen maakt het niet uit waar je zit als je wilt opnemen of timeshiften. Je kan er een snelle USB stick of harde schijf instoppen en vervolgens kan je timeshiften of opnemen*. Let er wel op dat je die USB stick of harde schijf dan niet op je PC kan aansluiten: dit is om piraterij te voorkomen. Je kan je schijf of USB stick wel opnieuw formatteren, maar dan raak je de opgenomen programma's kwijt.

* Let er wel op dat je, momenteel bij geen enkele TV, alleen een zender kunt opnemen die ook aanstaat. Je kan dus niet zender A bekijken en zender B opnemen, tegelijkertijd. Daarvoor heb je twee ontvangers nodig, en dat zit momenteel gewoon niet ingebouwd (bij vrijwel geen enkel merk).

Volgens mij kan het laatste wat je zegt wel kloppen (iets wat je opneemt blijft niet maanden of jaren geldig), maar daarvoor moet je echt iemand hebben die al een D6500 of hoger heeft.

Maar in het algemeen hoor je geen problemen te hebben met UPC (of een ander bedrijf).