[Realtek] Kan line-in niet omvormen tot line-out

Pagina: 1
Acties:

• RenseP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-01-2015
Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik mijn nieuwe pc werkend. Ook zijn alle drivers geupdatet.

Met mijn vorige pc kon ik in Realtek Audio aangeven bij het aansluiten van een plug wat voor functie deze moest hebben. Het maakte dan niet uit of je groen in roze zou stoppen, je kon gewoon kiezen voor lijnuitgang.

Dit kan ik met deze pc ineens niet meer. Ik beschik nu over een mobo met 6 aansluitingen, met de welbekende kleuren blauw, groen, roze, oranje, grijs en zwart.

Ik wil zowel mijn 2.1 luidsprekers met subwoofer aan kunnen sluiten, die in totaal 1 groen stekkertje heeft, alsook een koptelefoon met een groen en roze stekkertje.

Wat zou ik kunnen doen om ze simultaan te kunnen laten afspelen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05

FeaR

In GoT we trust

RenseP schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:06:
Ik wil zowel mijn 2.1 luidsprekers met subwoofer aan kunnen sluiten, die in totaal 1 groen stekkertje heeft
Een 2.1 set met een subwoofer is dubbelop. De 2.1 laat namelijk al zien dat het twee speakers zijn en één subwoofer. Een 2.1 set met een subwoofer zou op een 2.2 set uitkomen. Maar dat terzijde :P
Wat zou ik kunnen doen om ze simultaan te kunnen laten afspelen?
Dus eigenlijk zoek je een manier om twee maal 3,5mm jack in één 3,5mm female te krijgen. Een simpele 3,5mm jack splitter er tussen en je hebt van één uitgang er twee gemaakt. Niet de mooiste oplossing, maar wel goedkoop en simpel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RenseP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-01-2015
FeaR schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:24:
[...]

Een 2.1 set met een subwoofer is dubbelop. De 2.1 laat namelijk al zien dat het twee speakers zijn en één subwoofer. Een 2.1 set met een subwoofer zou op een 2.2 set uitkomen. Maar dat terzijde :P

[...]

Dus eigenlijk zoek je een manier om twee maal 3,5mm jack in één 3,5mm female te krijgen. Een simpele 3,5mm jack splitter er tussen en je hebt van één uitgang er twee gemaakt. Niet de mooiste oplossing, maar wel goedkoop en simpel.
Ja, bedoel ik. :p

Niet de mooiste oplossing nee, maar daar is het wel mee opgelost. Wat ik me wel afvraag, is waarom het niet meer op de eerste manier kon, een line-in omzetten naar line-out. Is daar een oplossing voor? :)