Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Processor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb mijn onderdelen ontvangen en ben bezig aan mijn exterene build. Ik heb mijn ram cpu + koeler en grafische kaar geinstalleerd. en mijn hdmi kabel aan mijn tv aangesloten. Als ik mijn computer aanzet gaan alle fans draaien maar ik heb geen beeld ligt dat aan mijn processor ? Hij wordt namelijk wel warm .

Hardware =
CPU = AMD phenom ii 965
Gpu = Amd saphire hd 6870
MB = ASRock 970 extreme 4
8 gb gskill ripjaws
en een stock amd koeler

kunnen jullie mij helpen?

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:59

WhySoSerious

Be the change.

Heeft ie wel ooit beeld gegeven?
Hoor je iets van een pieptoon? Zo ja, dan is dat een foutcode
Probeer eens op te starten met maar 1 RAM bankje

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de eerste keer dat ik een computer bouw dus nooit beeld gehad. Geen piep.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:38:
Dit is de eerste keer dat ik een computer bouw dus nooit beeld gehad. Geen piep.
En het kan niet de graka zijn, of ram,(geen piep) mobo? voeding?.... processoren gaan niet snel dood

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en gestructureerd gaan testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 20:02
Even mijn glazen bol aanzetten... *klop klop klop... KRAK!*

Sorry, mijn glazen bol is stuk. Ik kan je niet helpen. Als je ons wat gegevens zou verstrekken, bijvoorbeeld hoe ver je bent gekomen in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter En welke onderdelen je al hebt getest in een andere PC, zou dat erg fijn zijn. Zonder inzet, geen hulp. of in jouw geval, zonder computer. ;)

Verwijderd

Topicstarter
mijn koeler zit er niet goed op is dat een probleem?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:45:
Dat lijkt me logisch als je dat al zelf constateerd :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• naarden 4ever
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:45:
Neej, tuurlijk niet... :F

gek he? processoren kunnen 140W aan warmte produceren, als de koeler er niet goed op zit, zitten ze in een fractie van een seconde op de 100 graden en knalt je systeem uit... Ik hoop voor je dat je je CPU niet al gesloopt hebt...

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 13:49
Probeer het ook eens met een monitor ipv een tv, je pc aansluiten op een tv gaat niet altijd goed en kan er dus heel goed voor zorgen dat je geen beeld krijgt. Verder is het geheugen vaak boosdoener, een bankje tegelijk proberen in verschillende sloten is dan het devies.

Verwijderd

Topicstarter
maar de koeler stond er al wel goed op alleen aan een kant los. kan iemand me dan vertellen hoe ik nou die andere kant van die stock koeler vast krijg

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Ben je zo wakker geweest om je TV op het juiste HDMI-kanaal te zetten? :O

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:58:
Ben je zo wakker geweest om je TV op het juiste HDMI-kanaal te zetten? :O
ja dat wel

• AzzKickah
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

OK dat scheelt :P

Zit die koeler nou al goed vast? Zit er geen klein beschrijvinkje bij?
Heb je hem niet verkeerd om?
Kun je op Google geen handleidinkje vinden?

• Nielson
  • Laatst online: 23:56
Aangezien je cpu wel warm wordt verwacht ik niet dat dit het probleem is, maar voor de zekerheid, je hebt wel de 4/8-pin +12V cpu power connector aangesloten? En ook goed op gelet bij het inbouwen van het mainbaord dat er geen afstandshouders op de verkeerde plek zitten?

• naarden 4ever
kruislinks vastklikken, gaat precies hetzelfde als de andere kanten hoor. Je kunt hem er af halen en nog eens proberen door de drukertjes met het pijltje mee te draaien, dan schieten ze los, vervolgens terug draaien en weer proberen.

Verwijderd

Check eerst alle kabels, dus zit de 24pins ( grote stekker ) en de 4 pins stekker goed ingeplugd op het moederbord.

Zitten de kabels die je VIDEOKAART nodig heeft goed ingeplugd?

Zit je videokaart GOED AANGEDRUKT in het PCI-E slot?

Welk merk voeding gebruik je? en hoeveel Watt kan deze leveren?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zorg ervoor dat je koeler goed gemonteerd is.
Zorg ervoor dat er uberhaupt wel een klein speakertje ( kijk in de doos van het mobo ) op je moederbord audio aansluiting zit, dus onderaan het moederbord, anders kan je de piepjes als er wat fout is ook niet horen.
Gebruik een normaal PC beeldscherm, het liefst via DVI aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
kheb geen normale monitor alle stekkerd zitten erin en ram heb ik op alle sloten geprobeerd.
de koeler zit nu vast geklikt maar moet ik het hendeltje over halen want dat lukt bijna niet( ik heb het gevoel dat ie breekt)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit in de Bios dat betekent dat alles goed is toch?

Verwijderd

Ja dat is normaal dat het hendeltje zo moeilijk gaat, gewoon proberen, en als het niet lukt dan moet je in de winkel voor 20/30 een nieuwe en betere koeler kopen.

Maar beantwoord deze vraag nu eens: Welk merk voeding/stroomvoorziening gebruik je?

dus je hebt nu beeld?, zo ja probeer eens te kijken onder hardware monitor ( of hoe het ook heet bij dit moederbord ) wat de temperatuur is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 18:32 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:26:
kheb geen normale monitor alle stekkerd zitten erin en ram heb ik op alle sloten geprobeerd.
de koeler zit nu vast geklikt maar moet ik het hendeltje over halen want dat lukt bijna niet( ik heb het gevoel dat ie breekt)
Gek he dat de cpu te warm wordt als je dat hendeltje niet overhaalt. Dude, serieus, je komt hier met een hoop vragen en je snapt er duidelijk weinig van. En je vraagt om hulp, dat is prima. Maar er zit goddome een handleiding bij die processor waar duidelijk instaat hoe je die koeler op je cpu moet zetten :X

Vragen stellen is prima, maar doe dan zelf ook een poging om achter het antwoord te komen, eigen inzet is gewenst

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 13-09-2011 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:53:
[...]

Gek he dat de cpu te warm wordt als je dat hendeltje niet overhaalt. Dude, serieus, je komt hier met een hoop vragen en je snapt er duidelijk weinig van. En je vraagt om hulp, dat is prima. Maar er zit goddome een handleiding bij die processor waar duidelijk instaat hoe je die koeler op je cpu moet zetten :X

Vragen stellen is prima, maar doe dan zelf ook een poging om achter het antwoord te komen, eigen inzet is gewenst
IK snap hetwel maar ik werd alleen een beetje bang omdat ik vofor mijn ghevoel te hard opn de cpu had gedrukt
Maar ik krijg dat hendeltje echt niet dicht.

edit +
zonder dat hendeltje is mijn temperatuur langzaam verhoogd van 38 graden naar 48

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:06:
[...]

IK snap hetwel maar ik werd alleen een beetje bang omdat ik vofor mijn ghevoel te hard opn de cpu had gedrukt
Maar ik krijg dat hendeltje echt niet dicht.

edit +
zonder dat hendeltje is mijn temperatuur langzaam verhoogd van 38 graden naar 48
Pak je cpu er eens uit en kijk of hetallemaal wel goed erin zit.
En als ik je een echt goeie tip mag geven: laat hem in elkaar zetten door iemand die er verstand van heeft. Wat je nu doet gaat je alleen maar schade aan de hardware opleveren. Of haal er op z'n minst iemand bij die er verstand van heeft, dan kan je het de volgende keer zelf.

Verwijderd

Topicstarter
mijn Cpu zit er goed inalles doet het hij blijft haken op een 51 graden zijn dat normale temperaturen voor een stock koeler sowieso komt maandag min mugen.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 21:22
Zal nog wat worden met die Mugen dan.... ;) . Maar 51 graden moet goed zijn als je 'm stressed.

edit: Idle is het te hoog lijkt mij, zit standaard zo tussen de 25-35 graden in.

[ Voor 30% gewijzigd door mach2 op 13-09-2011 19:23 ]

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet stressed. Hij staat gewoon stil in de `bios

hij staat trouwens ook nog buiten de cm 690 heeft dat er iets mee te maken?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:23 ]

Verwijderd

Bouw alles eens netjes in. Gaan we dan kijken wat er wel/niet goed gaat.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik begrijp dat je een nieuwe pc wilt bouwen en je nieuwe spulletjes zelf in elkaar wilt zetten.
Maar wat ik niet begrijp is, waarom je de handleidingen niet volgt als dit je eerste keer is.
Bij elke hardware die je loskoopt zit wel een handleiding bij, hoe je het moet aansluiten.

Ik denk dat jij veel te gehaast en te enthausiast te werk bent gegaan en nu met de ellende zit.
Als jij het haakje niet goed naar beneden krijgt, zou ik maar eens goed kijken en nalopen wat je verkeerd doet en het niet zit zoals het op de handleiding staat aangegeven!

Nalopen, nalopen, nalopen! Alles goed controleren, alles goed vastzetten!
Processor, geheugen, cpu koeler! (LET OP: doe niet meer dan 1 korrel koelpasta op je cpu!!! Ga niet uitsmeren!!!)
Loop alle kabeltjes na, of je alles op de juiste plek hebt aangesloten!

Je (sorry voor me woordkeuze) verneukt anders je nieuwe spullen!!
Lees de dingen goed door, begin van voor af aan en stapgewijs de plaatjes volgen!
Dan kan het haast niet misgaan.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eens met ^^
Je moet regelmatig HEEL VEEL kracht zetten op die koeler, in vergelijking met hoe je de rest van je systeem moet behandelen. Zo lang je dat keurig volgens het boekje doet (goed kijken, brute kracht maakt meer stuk dan je ooit had gedacht) gaat het goed. Echter, test je basisspullen eerst, dus CPU, Mobo, GPU en RAM, en als dat werkt, inbouwen en verder het systeem afbouwen. Als je al weet hoe heet je CPU is, kom je dus al in het BIOS, en werkt het ding. Simple.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alles het is allemaal gelukt ingebouwd en wel het probleem van de hitte was dat ik met mijn dommigheid en de koeler ik de koelpasta helemaal verpest had ( er zat bijna niks meer op) over drie dagen heb ik mijn mugen en maak ik mijn processor schoon.

No g eens bedankt , jullie hebben me verschrikkelijk veel geholpen.
Pagina: 1