[HIFI] nieuwe speakers

Pagina: 1
Acties:

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Mijn speakers hebben het begeven dus tijd voor nieuwe! Ik heb hier een akai versterker staan met 2x35w en 8-16ohm en zit in een kleine ruimte (2,7 x 3,5m). Veel ruimte heb ik niet dus ze moeten compact zijn! Ik wil +/- 100 euro uitgeven.

Mijn oog viel gelijk op deze:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeeldingslocatie: http://images.besteproduct.nl/Product/150x150/Heco_Victa_201.jpg
specs:
Heco victa 201
Afm.: (b x h x d) 165 x 265 x 230 mm
Max. belastbaarheid (muziek): 100 W
Sinus: 60 W
Frequentiebereik: 36 - 38.000 Hz
Impedantie: 4 - 8 Ω
Geluidsniveau: 89 dB
min/max aanbevolen vermogen: 20/100watt
Gewicht: 3,2 kg
----------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kan ik ook deze op de kop tikken voor 100 euro (gebruikt uiteraard, 4 jaar oud maar topstaat):
Afbeeldingslocatie: http://cdn.xim.bz/imagefiles/gal/image/502fed1126232d5c45390b1832ab6f8f/heco-concerto-b15.jpg
Heco concerto b15
specs:
Afm.: (b x h x d) 180 x 310 x 295 mm
Max. belastbaarheid (muziek): 160 W
Sinus: 100 W
Frequentiebereik: 33-45000 Hz
Impedantie: 8 Ω
Geluidsniveau: 90 dB
min/max aanbevolen vermogen: 30/160watt
Gewicht: 4,4 kg

Natuurlijk aanzienlijk beter (toch?) maar ga ik dat drastisch merken in zo'n kleine omgeving + mijn versterker? Heb er niet zo heel erg veel verstand van!

Als iemand andere suggesties heeft, GRAAG!

Ps. ik ben een bass-liefhebber!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gezien je budget zou ik tweede hands gaan zoeken want wat je nieuw voor dat geld koopt is niet echt HiFi.
Even zoeken en dan is best wel leuks te vinden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

mklkhanou schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:42:
Natuurlijk aanzienlijk beter (toch?)
Mwah, die ene dB meer gevoeligheid is wel leuk maar verder is er niets over te zeggen. Specificaties zeggen helemaal niets over de klank. Wellicht is de Victa 201 qua klank wel meer jouw ding dan de andere versie. Qua bereik is het allemaal wel erg enthousiast. Leuk dat de speakers ver boven de 20.000 Hz gaan maar daarboven hoor jij toch niets meer, dus daar hoef je al niet naar te kijken. De ondergrens van 33/36 Hz is wel erg laag voor een speaker van dit budget. Iets in mij zegt dat het gemeten is bij -6 dB of wellicht nog lager. Maar eigenlijk maakt dat allemaal niet uit aangezien het dus om de klank gaat en niet om specificaties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Whis!
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:22:
[...]

Mwah, die ene dB meer gevoeligheid is wel leuk maar verder is er niets over te zeggen. Specificaties zeggen helemaal niets over de klank. Wellicht is de Victa 201 qua klank wel meer jouw ding dan de andere versie. Qua bereik is het allemaal wel erg enthousiast. Leuk dat de speakers ver boven de 20.000 Hz gaan maar daarboven hoor jij toch niets meer, dus daar hoef je al niet naar te kijken. De ondergrens van 33/36 Hz is wel erg laag voor een speaker van dit budget. Iets in mij zegt dat het gemeten is bij -6 dB of wellicht nog lager. Maar eigenlijk maakt dat allemaal niet uit aangezien het dus om de klank gaat en niet om specificaties.
Oke dankje! Hier heb ik wat aan!
De 2e is ook van heco maar uiteraard een andere lijn dus kan ook een heel ander geluid hebben... ik hoop op mensen die ervaring hebben met het merk Heco. :)

//edit
Ze zijn beide even duur.. 2e zijn gebruikt eerste zijn nieuw.
Welke van deze 2 zou jij dan op basis van de genoemde informatie en gevoelsmatig kiezen?

[ Voor 7% gewijzigd door Whis! op 13-09-2011 17:57 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
Gezien je budget zou ik tweede hands gaan zoeken want wat je nieuw voor dat geld koopt is niet echt HiFi.
Je kan natuurlijk ook gewoon een setje Eltax Monitor III op de kop tikken.
OK, dat is een paar tientjes duurder, maar schijnt aardig te klinken ;)

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01 11:10
Ook ik heb die Heco's op het oog, maar bij mij als achterspeakers. Volgens mij heb je met die speakers voor 100 euro de beste koop. Of, minst slechte koop :) want zoals hierboven ook al werd genoemd, met een budget van 100e euro (plus bekabeling & muurbeugels) ga je geen fantastisch geluid krijgen.

Edit: Ik zie net je opmerking dat je bas liefhebber bent.. dan ga je met deze speakers niet blij worden ben ik bang. Of je moet ze later gaan combineren met een subwoofer.

[ Voor 22% gewijzigd door Bokmaaa op 14-09-2011 09:28 ]

• Whis!
  • Niet online
Bokmaaa schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:25:
Ook ik heb die Heco's op het oog, maar bij mij als achterspeakers. Volgens mij heb je met die speakers voor 100 euro de beste koop. Of, minst slechte koop :) want zoals hierboven ook al werd genoemd, met een budget van 100e euro (plus bekabeling & muurbeugels) ga je geen fantastisch geluid krijgen.

Edit: Ik zie net je opmerking dat je bas liefhebber bent.. dan ga je met deze speakers niet blij worden ben ik bang. Of je moet ze later gaan combineren met een subwoofer.
De victa's? Ik denk dat ik voor de concerto ga..
Op den duur zal er een woofer bijkomen ja. Ik verwacht op het moment ook geen overweldigende bass maar de kick in liedjes moet toch wel enigzins een beetje dreunen. Dat deden mijn standaard meegeleverde speakers van akai ook.

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Als je van bas houdt ga je toch gewoon voor zo'n Logitech PC setje? Het is misschien niet het meest verfijnde geluid maar de bas is wel sterk aanwezig. Voor 50 euro ben je dan klaar. Ik denk niet dat je met dit budget naar 2.0 geluid moet gaan kijken... Als je bereid bent je budget met 100 euro te verhogen kan je naar leuke Warfedale Diamonds gaan kijken, die schijnen aardig wat bas te hebben en ze zijn de benaming 'hi-fi' wel waard.

• Whis!
  • Niet online
Ik hoef niet per se in 1 x klaar te zijn. Ik wil het langzaam maar zeker gaan uitbouwen.. nu is mijn budget niet echt toereikend om gelijk het beste te halen maar een leuk 2.0 setje waar ik een klein tijdje mee vooruit kan en vervolgens op den duur een woofer erbij met evt. nieuwe amp.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

JT

VETAK y0

Wat doen sommige mensen hier minderwaardig over speakers van 100 euro :) Heb in de uitverkoop wel een een setje Kef iQ1 en Tannoy F1 Custom gekocht, beide voor 100 euro de set. Uitstekende speakers voor dat geld en ik durf wel te stellen dat ik dat vrij hifi vind. Strict genomen is niks hifi, hifi staat voor het zo dicht mogelijk benaderen van het originele geluid en dat kan geen een speaker 100%. Wanneer is iets dan wel of niet hifi? Dat is dan ineens heel erg subjectief want die grens is niet hard/objectief te stellen, als je de 100% grens los laat.

En voor je denkt, die is vast niks gewend qua geluid, ik heb een setje Jamo Concert 8 met Seas Excel drivers en ik had een Parasound versterker (maar die is de deur uit ivm ruimtegebruik).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Je hebt ook een goede keuze gemaakt daarmee.
Persoonlijk vind ik ze wat klein, maar prijs/kwaliteit is met jouw condities onklopbaar.
Tweedehands of 'eindereeks' kan je met speakers heel mooie koopjes scoren!
Zelfs met een ruimer budget vind ik het zeker de moeite waard om eens op marktplaats rond te kijken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Whis!
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:57:
Je hebt ook een goede keuze gemaakt daarmee.
Persoonlijk vind ik ze wat klein, maar prijs/kwaliteit is met jouw condities onklopbaar.
Tweedehands of 'eindereeks' kan je met speakers heel mooie koopjes scoren!
Zelfs met een ruimer budget vind ik het zeker de moeite waard om eens op marktplaats rond te kijken.
Duid je hiermee op mijn post? En indien ja: bedoel je dan de victa's of de concerto b15's?
Kan overigens vrijwel NIKS vinden over de de laatstgenoemde speakers. Enkel en alleen wat russische websites! :-(

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik had het over de post juist boven mij.

Trouwens, wil je niet eerst eens luisteren voor je koopt?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 15:17

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tommie12 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:23:
Trouwens, wil je niet eerst eens luisteren voor je koopt?
Het beste advies dat je kan krijgen! Het is jouw geld, en het zijn jouw oren. Op internet heb je bijna net zoveel meningen als dat er gebruikers zijn, maar het komt alleen maar aan op hoe jij het vind klinken. Het kan misschien een idee zijn om bij diverse webshops es in de 'opruiming' hoeken te kijken, wie weet vind je daar nog wat in een hogere lijn binnen je budget. Maar dit kan tijdrovend zijn!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Whis!
  • Niet online
Klopt maar kan zo een twee drie niet bedenken waar ik op mijn gemak een setje kan testen. Ik heb nu iig begrepen dat ik niet naar de specs moet kijken!

In feite zegt 33-45000 Hz vrij weinig en dus kan een speakers met bv. 50-22000hz meer lage tonen produceren aangezien het onbekend is hoe het gemeten is.. klopt dit een beetje? :P

• vosss
De Eltax Monitor III is in elk geval een nobrainer. Die kan je blind kopen (heb ik ook gedaan).

Ik was meer dan verrast over de kwaliteit en had niet gedacht voor dat geringe bedrag zo een leuke speakers te kunnen kopen.

Misschien dat die Heco's dat ook zijn, ik heb geen idee.
Luisteren voor je koopt is uiteraard altijd beter om teleurstellingen te voorkomen.

• Whis!
  • Niet online
Oke heb besloten mijn budget wat te verhogen!
Ik twijfel nu tussen deze 2:

http://link.marktplaats.nl/483810947
http://link.marktplaats.nl/483513740

De eerste zijn de opvolgers van de III dus logische keuze of?

Misschien ook een idee om topic's te openen in de trant van "welke speakers voor 100-150/150-200" etc. als in de fotografie sector? :)

• vosss
Een opvolger hoeft niet altijd beter te zijn. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, enkel dat de III een bewezen staat van dienst heeft en de nieuwe (nog) niet.

Ik zou zeggen luister ze allebij eens.

djelectronics.nl verkoopt ze beide geloof ik :)

• Whis!
  • Niet online
vosss schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:38:
Een opvolger hoeft niet altijd beter te zijn. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, enkel dat de III een bewezen staat van dienst heeft en de nieuwe (nog) niet.

Ik zou zeggen luister ze allebij eens.

djelectronics.nl verkoopt ze beide geloof ik :)
Oke dankje! Ik kan nauwelijks iets vinden over de shine dus het worden de monitor III's.
Enig idee hoe het zit met garantie bij djelectronics.nl? Bij het bedrijf van de mp-advertentie krijg ik namelijk 2 jaar garantie.. is dit standaard of?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 17:29
mklkhanou schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:52:
[...]

Oke dankje! Ik kan nauwelijks iets vinden over de shine dus het worden de monitor III's.
Enig idee hoe het zit met garantie bij djelectronics.nl? Bij het bedrijf van de mp-advertentie krijg ik namelijk 2 jaar garantie.. is dit standaard of?
Dit is Tweakers. Het is niet de bedoeling dat hier een volledig consumentenadvies wordt gegeven.
Wat betreft vragen over wettelijke garantiebepalingen, GIYF.

Veel plezier met de aankoop van je speakers.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

mklkhanou schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:52:
[...]

2 jaar is volgens mij wel standaard...echter gaan speakers vrijwel nooit kapot :*)
Pagina: 1