Welke DAC?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een budget hi-fi systeem, te weten:
- Marantz PM6003 versterker
- NAD c520 CD speler
- eind jaren 70 B&W speakers waarvan ik het type niet weet, klinken lang niet slecht.

Ik ben aardig tevreden met het systeem, het enige nadeel is dat ik nu gelimiteerd ben aan het afspelen van de CD's in mijn collectie. Daarom zoek ik een manier om lossless audio van mijn PC op een mooie manier met de versterker af te kunnen spelen. Eerst viel mijn oog op de Squeezebox, maar die blijkt niet echt hi-fi te zijn, ook heb ik geen grote afstand te overbruggen tussen PC en mijn installatie waardoor wi-fi vereist is. Vanuit dat oogpunt besloten om voor een DAC te gaan, maar nu komt het probleem: welke? Ik heb wat vooronderzoek gedaan en toen kwam ik uit op de volgende kant-en-klare opties:

- Cambridge Audio DacMagic (270 euro, uit GB bestellen, in NL ben je minimaal 399 kwijt :? )
- Beresford TC-7510 (145 euro)
- Beresford TC-7520 (198 euro)
- HRT Music Streamer II (150 euro)

Echter, tijdens een zoektocht op internet viel mijn oog op het bestaan van 'kale' DAC's, dat wil zeggen: zonder behuizing, enkel de PCB met alle nodige componenten, ingangen en uitgangen. De bedoeling is dat je hem zelf inbouwt in een behuizing en/of zelf een behuizing fabriceert. Ik heb het in dit geval over de Chinese Gigawork DAC's. (klik). Met 70 euro inclusief verzending zijn ze ook nog eens aardig voor mijn beperkte budget. Er zijn enkel een aantal zaken die niet duidelijk worden uit de advertentie:
- Is dit een goede oplossing voor iemand die geen ervaring met solderen en geen kennis op het gebied van elektrotechniek heeft? Is het werkelijk Plug and play?
- Wat moet ik verwachten van de kwaliteit?, kan het de DacMagic evenaren? Het is bijna te mooi om waar te zijn voor zo weinig geld...

Een behuizing in elkaar knutselen lukt mij best, wellicht heeft iemand echter een tip voor een kant en klare behuizing.

Ik heb al heel wat ge-googled voordat ik dit topic opende, het is echter lastig om een beeld te krijgen van de kwaliteit van deze DAC aangezien er een gebrek is aan goede reviews. Ik sta ook helemaal open voor andere opties: ik heb ook wat Chinese DAC's inclusief behuizing zien langskomen (deze bijvoorbeeld), is dat wat?

Kortom: Ben ik in mijn situatie beter af met bijvoorbeeld zo'n 'doe-het-zelf-DAC'?, of moet ik gewoon de makkelijke weg bewandelen?

Mijn dank is groot _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door I-Heine-I op 13-09-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Audio-GD. Ook Chinees, maar wel goed spul. Oa. via http://www.ampcity.co.uk/ en een NL website te verkijgen (pacific audio geloof ik), of natuurlijk direct via de website van Audio-GD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Dat ziet er ook wel goed uit. Weer met de populaire Wolfson WM8741 chip. Betekent dit dat het ongeveer hetzelfde resultaat geeft als die andere DAC's met deze chip? Klopt het dat dit spul vaak ook door duurdere, westerse merken verkocht wordt onder andere namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I-Heine-I schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:44:
Dat ziet er ook wel goed uit. Weer met de populaire Wolfson WM8741 chip. Betekent dit dat het ongeveer hetzelfde resultaat geeft als die andere DAC's met deze chip? Klopt het dat dit spul vaak ook door duurdere, westerse merken verkocht wordt onder andere namen?
De WM8741 is een betere variant van wat er in de DAC magic zit. Zelfde resultaat? Daar valt niets van te zeggen, dat gaan om het ontwerp en de kwaliteit van de filtering en outputstage. Nee, dat komt niet vaak voor. Audio-GD is 100% eigen ontwerp van 1 persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:46:
[...]

De WM8741 is een betere variant van wat er in de DAC magic zit. Zelfde resultaat? Daar valt niets van te zeggen, dat gaan om het ontwerp en de kwaliteit van de filtering en outputstage. Nee, dat komt niet vaak voor. Audio-GD is 100% eigen ontwerp van 1 persoon.
Ok, en als we dan de vergelijking maken tussen zo'n Audio-GD en een kale DAC van ebay (ook dual WM8741)?, zouden die ongeveer hetzelfde resultaat geven? Ik snap dat dit ook weer onderhevig is aan andere factoren maar wellicht heeft iemand ervaring met één van de twee of allebei ;). Ook vermoed ik namelijk dat de internal's van de XiangSheng DAC die ik noemde erg lijken op die van de Gigawork DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

En je hebt bij de huidige NFB 2/3 Dac's (260 eur incl. verzending) speciale korting via de audio GD website.
Het ontwerp (zonder opamps) samen met de goede voeding hadden mij overtuigd en tot op heden geen spijt. Voorheen had ik zelf de Musical Fidelity V-DAC, mooie rustige dac zonder al te veel poespas. Ik ergerde mij enkel op de standaard voeding die ik erbij kreeg (maakte ontzettend veel lawaai).

Geen moment spijt van gehad dat ik hem verkocht heb en de NFB 3 gehaald.

**edit

Persoonlijk denk ik als ik je specificaties zo bekijk, dat je niet voor een al te dure dac hoeft te gaan. Het verschil met je speakers zal je hoogstwaarschijnlijk niet eens opmerken.

Ik vind het persoonlijk al een kunst om via mijn koptelefoon enige systematische verschillen op te merken. Dat zal via je speakers denk ik nog lager uitvallen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 13-09-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I-Heine-I schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:50:
[...]

Ok, en als we dan de vergelijking maken tussen zo'n Audio-GD en een kale DAC van ebay (ook dual WM8741)?, zouden die ongeveer hetzelfde resultaat geven? Ik snap dat dit ook weer onderhevig is aan andere factoren maar wellicht heeft iemand ervaring met één van de twee of allebei ;). Ook vermoed ik namelijk dat de internal's van de XiangSheng DAC die ik noemde erg lijken op die van de Gigawork DAC.
Dan pak ik liever de Audio-GD. Om twee redenen: je ondersteund een man die zijn eigen spullen ontwerpt & de ervaringen op head-fi zijn altijd lovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:04
Ik heb zelf ervaring met:
http://cgi.ebay.nl/DAC-PC...336b563958#ht_3465wt_1139 (USB in en RCA uit)

Het verschil met de onboard realtek chip is duidelijk hoorbaar en voor nog geen 50 euro vind ik dat je er veel kwaliteit voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Bedankt voor alle input!
Persoonlijk denk ik als ik je specificaties zo bekijk, dat je niet voor een al te dure dac hoeft te gaan. Het verschil met je speakers zal je hoogstwaarschijnlijk niet eens opmerken.
Dit kan ik wel begrijpen. Hoewel mijn installatie tot aardig wat toe in staat is zullen de verschillen klein zijn. Daarom zie ik het niet echt zitten om meer dan 150 euro uit te geven. Ik twijfel dus eigenlijk alleen nog tussen de HRT streamer en de gigawork van eBay. Ik zou nog steeds wel willen weten of hier iemand is die met die laatste ervaring heeft.
Ik heb zelf ervaring met: http://cgi.ebay.nl/DAC-PC...336b563958#ht_3465wt_1139 (USB in en RCA uit)
Het verschil met de onboard realtek chip is duidelijk hoorbaar en voor nog geen 50 euro vind ik dat je er veel kwaliteit voor terug krijgt.
Dat ziet er interessant uit! Is ie helemaal plug & play (inclusief voeding)? En in wat voor behuizing heb je hem geplaatst? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
I-Heine-I schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:06:
Dat ziet er interessant uit! Is ie helemaal plug & play (inclusief voeding)? En in wat voor behuizing heb je hem geplaatst? Alvast bedankt!
Hij is wel helemaal plug & play, maar een voeding zit er niet bij. Er gaat 9 tot 12 volt wisselspanning in bij 0,5 A. Deze adapter zul je dus zelf moeten regelen. Een behuizing vond ik tot nu toe niet nodig, een beetje stof kan geen kwaad.

Hier de advertentie waar ik op gereageerd had, waar ook wat meer info bij staat:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...OU:NL:1123#ht_4967wt_1139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ok bedankt! Klopt het dat dit zou voldoen? Maakt de voeding nog uit voor de kwaliteit van de output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Er stond niet voor niks een streep onder 'wisselspanning' = AC, deze voeding is DC ;)

Deze zou daarentegen wel voldoen: http://www.elektronica-online.nl/?content=13421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Haha, nooit zo opgelet bij natuurkunde vroeger :$ . Bedankt!

Ik denk dat ik dan inderdaad eens zo'n plankje ga bestellen. Nu nog eens uitvinden welke chip het beste is, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:18

DjVe

Hatsaflats!

Firestone audio heeft leuke kant en klare USB DAC modellen voor 80 euro Inc voeding. Ze zijn gewoon in Nederland te krijgen :)

• I-Heine-I
Ik heb nog één vraag: Ik neig naar deze DAC van Gigawork. Er staat echter dat er geen power transformer is bijgesloten. In dezelfde store staat deze Amplifier. Is dat wat ik nodig heb om de DAC werkend te krijgen? Moet er gesoldeerd worden tussen de transformator en de DAC of is het plug and play? (Heb je dat woord weer :P)

EDIT: Of hebben we het over zo'n simpel ding als deze?

[ Voor 9% gewijzigd door I-Heine-I op 14-09-2011 17:57 ]

I-Heine-I schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:53:
Ik heb nog één vraag: Ik neig naar deze DAC van Gigawork. Er staat echter dat er geen power transformer is bijgesloten. In dezelfde store staat deze Amplifier. Is dat wat ik nodig heb om de DAC werkend te krijgen? Moet er gesoldeerd worden tussen de transformator en de DAC of is het plug and play? (Heb je dat woord weer :P)

EDIT: Of hebben we het over zo'n simpel ding als deze?
Dat tweede ding. Maar vergeet niet dat de voeding een van de belangrijkste onderdelen is van een dac en enorm veel invloed kan hebben. Kan mij niet voorstellen dat de setup die jij nu voorsteld beter zal zijn dan je squeeze box (neem aan dat dat je plan is : wifi -> squeezebox -> dac).

• I-Heine-I
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:13:
[...]

Dat tweede ding. Maar vergeet niet dat de voeding een van de belangrijkste onderdelen is van een dac en enorm veel invloed kan hebben. Kan mij niet voorstellen dat de setup die jij nu voorsteld beter zal zijn dan je squeeze box (neem aan dat dat je plan is : wifi -> squeezebox -> dac).
Bedankt, maar het zit iets anders: ik ben niet in het bezit van een squeezebox. Een squeezebox zou gedeeltelijk overkill zijn: de netwerkspeler functionalieit heb ik niet nodig omdat de afstand tussen mijn pc (met audio files) en versterker klein is. Ik wil dus enkel geld uitgeven aan DAC-functionaliteit. Deze apparaatjes lijken precies aan mijn behoefte te voldoen.

I-Heine-I schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:40:
[...]

Bedankt, maar het zit iets anders: ik ben niet in het bezit van een squeezebox. Een squeezebox zou gedeeltelijk overkill zijn: de netwerkspeler functionalieit heb ik niet nodig omdat de afstand tussen mijn pc (met audio files) en versterker klein is. Ik wil dus enkel geld uitgeven aan DAC-functionaliteit. Deze apparaatjes lijken precies aan mijn behoefte te voldoen.
Koop dan een m-audio audiophile 2496 geluidskaart. Heb je dezelfde kwaliteit als wat jij zelf voorstelt.

• I-Heine-I
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:04:
[...]

Koop dan een m-audio audiophile 2496 geluidskaart. Heb je dezelfde kwaliteit als wat jij zelf voorstelt.
Ook wanneer de interconnect kabel 3 meter moet overbruggen? Mijn versterker staat dan niet ver van mijn PC, hij staat er ook weer niet naast. Ik heb mij laten vertellen dat een digitale kabel gerust enkel meters mag beslaan, maar dat een analoge interconnect zo kort mogelijk moet worden gehouden. Ook moet een DAC die op zijn eigen voeding draait en niet onderhevig is aan storing door een PC toch wel beter zijn dan een geluidskaart?

Nogmaals bedankt voor het meedenken! ;)

I-Heine-I schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:23:
[...]

Ook wanneer de interconnect kabel 3 meter moet overbruggen? Mijn versterker staat dan niet ver van mijn PC, hij staat er ook weer niet naast. Ik heb mij laten vertellen dat een digitale kabel gerust enkel meters mag beslaan, maar dat een analoge interconnect zo kort mogelijk moet worden gehouden. Ook moet een DAC die op zijn eigen voeding draait en niet onderhevig is aan storing door een PC toch wel beter zijn dan een geluidskaart?

Ik heb ook zo'n chinees cheap ass dac dingetje en het ding klinkt duidelijk minder (minder dynamiek, en vooral een hoger ruisniveau) dan mijn m-audio kaart.

• w-dev
I-Heine-I schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:23:
[...]

Gebruik een usb-kabel van 3 meter en een interlink van een meter en je bent al een heel eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416274

nevermind

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 416274 op 01-10-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:39:
Audio-GD. Ook Chinees, maar wel goed spul. Oa. via http://www.ampcity.co.uk/ en een NL website te verkijgen (pacific audio geloof ik), of natuurlijk direct via de website van Audio-GD zelf.
En dan zul je altijd zien dat je aan het einde van een lange zoektocht terugkomt op waar je oog het eerst op viel :P. 2 dagen geleden inderdaad de Audio-GD NFB12 besteld. Als ik de lovende beoordelingen lees word ik wel erg benieuwd naar hoe dit apparaatje in mijn systeem gaat presteren. Heeft iemand enig idee wanneer ik de bezorging van mijn nieuwe aanwinst mag verwachten?

BTW: nog bedankt voor alle tips! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 26-06 19:25
even een oud topic bumpen:

heeft er iemand ervaring met de cambridge audio dacmagic?

De lokale hifi boer heeft 'm hier staan voor 300 euro. Daar kan ik best een keer naar gaan luisteren, maar als er al mensen zijn die weten dat er betere alternatieven zijn (onder de 400 euro ongeveer) dan hoor ik het graag.

Idee is om m'n squeezebox en htpc via de DAC aan de NAD stereoversterker te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

dj1981 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:12:

De lokale hifi boer heeft 'm hier staan voor 300 euro. Daar kan ik best een keer naar gaan luisteren, maar als er al mensen zijn die weten dat er betere alternatieven zijn (onder de 400 euro ongeveer) dan hoor ik het graag.

Idee is om m'n squeezebox en htpc via de DAC aan de NAD stereoversterker te hangen.
Wat voor bronnen wil je er op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
een squeezebox en mn htpc

of bedoel je wat voor aansluitingen? Squeezebox kan via toslink of coax. De htpc kan via toslink gok ik, of via usb? Weet niet of dat heel goed werkt overigens onder ubuntu. Htpc heeft ook hdmi, waar ook geluid doorheen komt, maar dan zou je dat met een splitter naar de DAC moeten doen lijkt me.

(heb zoals je ziet nog compleet geen verstand van digitale audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik heb een dacmagic sinds mei ongeveer. uit engeland gehaald bij richersounds voor 200 pond. met de wisselkoers van toen had ik hem voor 220 euro. Ik gebruik hem voor mijn HTP over USB en voor mijn tv over toslink.

Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
hm, hij is nu in VK al 230 pond, dus 275 euro.

ga maar eens bij de witgoegwinkel chekcen of ubuntu dat ding via usb meteen herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59

koboy

Heb een idee voor een icon

Een DAC van rond de 300 euro aan je squeezebox hangen is zonde van het geld. In de reviews wordt vaak afgegeven op de "inferieure" wolfson DAC in de SB duet, maar dat is vaak alleen maar een excuus om het veel duurdere Sonos spul te promoten.
Punt blijft gewoon dat bij het ontwerp van de squeezebox een DAC wordt gebruikt welke gelijkwaardig is aan de goedkopere losse DAC's.

Natuurlijk kan het altijd beter, maar met je huidige set ga je dat zeker niet eruit kunnen halen in een dubbelblind test. Ook kom je dan in een heel andere prijsklasse terecht, namelijk die met 4 cijfers voor de komma.

Voor je HTPC is het een heel ander verhaal, maar het wordt dan nog belangrijker om de zaak een beetje goed op elkaar af te stemmen (fouten in de soundcard opvangen in de DAC als dat nodig is).
Leuk leesvoer hierover: http://www.thewelltemperedcomputer.com/

Edit: was de HTPC vergeten...

[ Voor 12% gewijzigd door koboy op 22-01-2012 18:04 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:18

DjVe

Hatsaflats!

Fubar 4+ van Firestone audio is momenteel in de aanbieding bij meerdere shops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

koboy schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:01:
[...]

Een DAC van rond de 300 euro aan je squeezebox hangen is zonde van het geld. In de reviews wordt vaak afgegeven op de "inferieure" wolfson DAC in de SB duet, maar dat is vaak alleen maar een excuus om het veel duurdere Sonos spul te promoten.
Punt blijft gewoon dat bij het ontwerp van de squeezebox een DAC wordt gebruikt welke gelijkwaardig is aan de goedkopere losse DAC's.

Natuurlijk kan het altijd beter, maar met je huidige set ga je dat zeker niet eruit kunnen halen in een dubbelblind test. Ook kom je dan in een heel andere prijsklasse terecht, namelijk die met 4 cijfers voor de komma.
Nogal ongenuanceerd. Een Dacmagic, of MF V-Dacje van 300 euro gaat zeker veel verbeteren tov de ingebouwde SB DAC. Echter zal wel je hele keten goed moeten zijn, dus goede versterker, luidsprekers en interlinks. Op een surround receivertje van 400 euro die met met dropveter op de bijgeleverde speakertjes is aangesloten ga je het verschil niet zo sterk merken.

Toen ik nog sceptisch was over de toegevoegde waarde van een DAC kocht ik via Ebay een super pro 707 dacje (usb, toslink, coax) voor ongeveer 100 dollar. Dat was een enorm verschil tov d SB dac. Daarna liep ik per toeval tegen een tweedehands PS Audio Digital Link III aan die het maximale uit mijn set haalt (buizenversterker EH6550 / Von Schweikert luidsprekers). Deze PS Audio bevind zich op high end niveau, maar toch schat ik het verschil tussen SB dac > super pro 707 en super pro 707 > PS Audio kleiner in.

Via de bron selector van de versterker kan ik eenvoudig tussen de PS Audio/Super pro 707 en de SB DAC wisselen terwijl muziek opstaat. Een wereld van verschil, veel meer diepte, detail en plaatsing van instrumenten. Kortom, een externe DAC op een squeezebox heeft wel degelijk zin bij een goede setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
heren,

thx voor jullie ervaringen

300 euro uitgeven voor een dac voor alleen de SB is me inderdaad wat gortig, maar het geluid dat uit de onboard geluidskaart van de htpc komt is redelijk beroerd.

tegelijkertijd zou het geluid van de htpc al enorm verbeteren met een usb dac van 100 euro, dus vandaar de vraag of de cambridge nou echt z'n geld wel waard is.

@JPS, geen idee hoe goed de rest van de keten is, simpele NAD geintegreerde stereoversterker en luidsprekers van mb-quart die ik in 2000 voor 500 gulden per stuk heb gekocht (daarna nooit meer wat van dat merk vernomen, maken nog wel auto-speakers).

@elbandito: niet eens aan gedacht, maar je kunt natuurlijk ook je tv nog aan de DAC hangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:23
In het Chinese Hifi topic worden ook DAC's behandeld. Ik zou eens gaan zoeken in dat topic, reviews/ervaringen genoeg in dat topic over DAC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Omdat de verbinding met de htpc volgens mij de belangrijkste wordt, zou ik in ieder geval naar een usb dac met asynchrone usb ingang zoeken en niet een waar en en ander op bespaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

@DJ1981: met dat setje zou ik dan een aziatisch usb dacje aanschaffen van rond de 100 euro. Daarmee overklas je in ieder geval de SB DAC ruimschoots, kun je je htpc aansluiten en kun je voor een redelijk bedrag de voordelen horen en later alsnog besluiten voor een Dacmagic te gaan. Je zult echter ook mogen investeren in goede versterker&speakers, er is 2e hands heel wat leuks en betaalbaars te vinden.

Ik had dus dit dacje en was er blij mee en had ik in 2009 obv wat reviews (o.a op http://www.head-fi.org/) besteld. Er zullen nu ook best andere interessante dacs in die prijsorde te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
dj1981 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:35:
heren,

thx voor jullie ervaringen

300 euro uitgeven voor een dac voor alleen de SB is me inderdaad wat gortig, maar het geluid dat uit de onboard geluidskaart van de htpc komt is redelijk beroerd.

tegelijkertijd zou het geluid van de htpc al enorm verbeteren met een usb dac van 100 euro, dus vandaar de vraag of de cambridge nou echt z'n geld wel waard is.

@JPS, geen idee hoe goed de rest van de keten is, simpele NAD geintegreerde stereoversterker en luidsprekers van mb-quart die ik in 2000 voor 500 gulden per stuk heb gekocht (daarna nooit meer wat van dat merk vernomen, maken nog wel auto-speakers).

@elbandito: niet eens aan gedacht, maar je kunt natuurlijk ook je tv nog aan de DAC hangen inderdaad.
Ik heb ook een dac magic aan een SB-Classic gekoppeld. Zonder de DAC en de SB direct aan een Cambridge 640A versterker klinkt het een stuk minder. Vooral doffer.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
mooie reacties allemaal, altijd goed dat niet iedereen het met elkaar eens is. Ik noteer:

1) SB DAC is beter dan veel losse DAC's (iig die van rond de 100 euro)
2) m'n versterker en luidsprekers zijn geen DAC van 300 euro waard (op zich eens, maar waarom niet eerst de dac en daarna versterker / luidsprekers upgraden?)
3) elke chinese DAC van 60$ is beter dan de squeezebox (overigens staat bij de ebay dac geen linux support)

ik ga maar eens vragen of ik de Dacmagic eens thuis even mag uitproberen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
dj1981 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:18:
mooie reacties allemaal, altijd goed dat niet iedereen het met elkaar eens is. Ik noteer:

1) SB DAC is beter dan veel losse DAC's (iig die van rond de 100 euro)
2) m'n versterker en luidsprekers zijn geen DAC van 300 euro waard (op zich eens, maar waarom niet eerst de dac en daarna versterker / luidsprekers upgraden?)
3) elke chinese DAC van 60$ is beter dan de squeezebox (overigens staat bij de ebay dac geen linux support)

ik ga maar eens vragen of ik de Dacmagic eens thuis even mag uitproberen oid...
Beetje goede audiozaak moet dat wel goed vinden mits je ook echt wilt kopen.
Kom je er niet uit DM mee maar als je in de buurt van Den Haag woont.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
utbone schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:30:
[...]

Beetje goede audiozaak moet dat wel goed vinden mits je ook echt wilt kopen.
Kom je er niet uit DM mee maar als je in de buurt van Den Haag woont.
sterker nog, woon in den haag,

en de witgoedzaak zit vier straten verderop, lijkt me makkelijker dat ik de dac even leen dan dat ik versterker SB en boxen naar de winkel sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 11:30
Ik heb ook vragen hier over. Ik twijfel tussen Musical Fidelity M1 DAC en Cambridge Audio Dacmagic Plus. Alle twee binnen mijn budget. Heeft toevallig iemand met de genoemde DAC's ervaring mee.
Pagina: 1