Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hosting wissel : Plesk -> DirectAdmin : graag advies

Pagina: 1
Acties:

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik denk over een switch van providers. Ik heb een "reseller" pakket en kan dus binnen mijn hosting pakket meerdere users/sites beheren. Dit geldt zowel voor de oude als de nieuwe provider.

De oude provider werkt met Plesk. De nieuwe gebruikt DirectAdmin. Ik doe geen zeer geavanceerde dingen, maar gebruik wel cron scripts, maak regelmatig databases aan in Mysql, dat soort dingen.

Kan ik problemen verwachten met dingen die in DirectAdmin niet kunnen, maar die ik in Plesk wel kon?

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:52
Wat jij beschrijft gaat prima in DirectAdmin :)

Verwijderd

Ook ik heb vroeger dit soort stappen moeten maken, alleen wisselde ik eerst van Plesk naar -> CPanel wat mij al erg beviel, en omdat ook ik meerdere gebruikers moet beheren ben ik maar van CPanel naar -> DirectAdmin verhuist. Het installeren van DirectAdmin beviel mij super, ik hoefde enkel een script te runnen op me linux server, wat licentie gegevens in de config gooien en hij was ready-to-use.

Maar dat was mijn motivatie niet, het ging mij natuurlijk om de klanten/gebruikers. En daar is DirectAdmin gewoon veel overzichtelijker voor, en dat kreeg ik dus ook te horen :) Dat is dus ook de hoofdreden waarom ik voor DA heb gekozen!

• mddd
  • Niet online
Bedankt Jeff en Whis. Ik had van anderen al wel begrepen dat ze DA gemakkelijk vonden maar ik was bang dat dat misschien ook betekende dat ik niet alles kon doen wat ik nodig heb. Immers, als je teveel 'ingewikkelde' dingen weg haalt om het foolproof te maken, misschien kun je dan bijvoorbeeld ook niet meer een cron aanmaken.. maar ik krijg van jullie het idee dat dat dus niet het geval zal zijn.

Verwijderd

Zeer zeker niet, tot zo ver is bij mij alles mogelijk. En ik heb nog geen last gehad van mijn DA'tje!

Verwijderd

Volgens mij cPanel is de beste. Go for it !

Veel makkelijker dan Plesk of DirectAdmin.

• mddd
  • Niet online
@webshotNL: Dat was niet mijn vraag. Ik denk aan overstap naar een provider die DA gebruikt. De vraag is dus "is dat voor mij geschikt" en niet "wat is het beste control panel".

Pagina: 1