Ik ben sinds kort verhuist, hier staat een speedtouch modem. Aan de speedtouch modem heb ik een draadloze accespoint aangesloten.
Vanuit Windows kan ik draadloos verbinden, alleen heb ik dan beperkt internet. Ik kan alleen op website's van google. Andere site's werken niet. Bekabeld werkt het wel allemaal.
Onder OS X werkt het wel gewoon bedraad en draadloos. Ik kom er verder niet uit wat 'anders is'. Het gaat op beide OS'en om de zelfde machine. Andere machine's met Windows hebben het zelfde probleem.
Specificaties:
- Speedtouch modem ST5x6v6, ik denk dat het van de provider Online is.
- Fonera 2g met DD-Wrt, deze staat als accespoint geconfigureert en het poortje van lan is doorverbonden naar de modem.
- MacBook Air met Mac OS X Lion 10.7.1 en Windows 7 Professional up to date via Bootcamp.
- Acer laptop met Windows XP MCE.
- Dell vostro ... Windows 7 Professional.
Verdere details:
- Pingen werkt wel,
- Andere dns server helpt niet
- Uitschakelen van windows firewall helpt niet
- Handmatige IP- adress helpt niet.
Vanuit Windows kan ik draadloos verbinden, alleen heb ik dan beperkt internet. Ik kan alleen op website's van google. Andere site's werken niet. Bekabeld werkt het wel allemaal.
Onder OS X werkt het wel gewoon bedraad en draadloos. Ik kom er verder niet uit wat 'anders is'. Het gaat op beide OS'en om de zelfde machine. Andere machine's met Windows hebben het zelfde probleem.
Specificaties:
- Speedtouch modem ST5x6v6, ik denk dat het van de provider Online is.
- Fonera 2g met DD-Wrt, deze staat als accespoint geconfigureert en het poortje van lan is doorverbonden naar de modem.
- MacBook Air met Mac OS X Lion 10.7.1 en Windows 7 Professional up to date via Bootcamp.
- Acer laptop met Windows XP MCE.
- Dell vostro ... Windows 7 Professional.
Verdere details:
- Pingen werkt wel,
- Andere dns server helpt niet
- Uitschakelen van windows firewall helpt niet
- Handmatige IP- adress helpt niet.