Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort verhuist, hier staat een speedtouch modem. Aan de speedtouch modem heb ik een draadloze accespoint aangesloten.

Vanuit Windows kan ik draadloos verbinden, alleen heb ik dan beperkt internet. Ik kan alleen op website's van google. Andere site's werken niet. Bekabeld werkt het wel allemaal.
Onder OS X werkt het wel gewoon bedraad en draadloos. Ik kom er verder niet uit wat 'anders is'. Het gaat op beide OS'en om de zelfde machine. Andere machine's met Windows hebben het zelfde probleem.

Specificaties:
- Speedtouch modem ST5x6v6, ik denk dat het van de provider Online is.
- Fonera 2g met DD-Wrt, deze staat als accespoint geconfigureert en het poortje van lan is doorverbonden naar de modem.
- MacBook Air met Mac OS X Lion 10.7.1 en Windows 7 Professional up to date via Bootcamp.
- Acer laptop met Windows XP MCE.
- Dell vostro ... Windows 7 Professional.

Verdere details:
- Pingen werkt wel,
- Andere dns server helpt niet
- Uitschakelen van windows firewall helpt niet
- Handmatige IP- adress helpt niet.

• frostraver
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04-2023
Probeer eens in de windows machine een vaste DNS te zetten. (via de instellingen van de netwerkadapter van uw pc) Bij mijn modem van Belgacom moet ik dat doen als ik een vast ip instel ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bij de details staat heb ik dat al geprobeerd. Ik ga het nog een keer proberen. Bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 07:52 ]

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
Je zegt dat bedraad wel werkt vanaf de Windows machines, maar draadloos niet.

Als gechecked of de drivers voor je WLAN up to date zijn en ze sowieso even opnieuw geïnstalleerd om een driver-probleem uit te sluiten?

En aangezien je zegt wel Google te kunnen bereiken: al eens geprobeerd om de Google DNS te gebruiken (8.8.8.8 en 8.8.4.4)?

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Je kan proberen een hard reset uit te voeren op de modem. (of hoe dat ook heet) Dit kan vaak door een knopje in te drukken met een naald achterop de modem. Het kan dan wel een half uur duren voor je weer internet hebt. Mischien lost dit het probleem wel op.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
Wellicht kun je in de Windows 7 machine het volgende commando eens uitvoeren:

Uitvoeren in een command prompt:

netsh winsock reset

Daarna even je PC rebooten en kijken of dit het probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Heilige Kaas schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:59:
Je kan proberen een hard reset uit te voeren op de modem. (of hoe dat ook heet) Dit kan vaak door een knopje in te drukken met een naald achterop de modem. Het kan dan wel een half uur duren voor je weer internet hebt. Mischien lost dit het probleem wel op.
Helpt niet.
DivxLover schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:57:
Je zegt dat bedraad wel werkt vanaf de Windows machines, maar draadloos niet.

Als gechecked of de drivers voor je WLAN up to date zijn en ze sowieso even opnieuw geïnstalleerd om een driver-probleem uit te sluiten?

En aangezien je zegt wel Google te kunnen bereiken: al eens geprobeerd om de Google DNS te gebruiken (8.8.8.8 en 8.8.4.4)?
Google DNS heb ik geprobeerd werkt niet.
Wlan drivers, updaten heeft geen zin het zit ook zo bij een andere computer. En als ik de accespoint als router in stel werkt het wel, alleen dan kan mijn spel weer niet goed verbinden (nat probleem dubbele router etc.)
nextware schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:22:
Wellicht kun je in de Windows 7 machine het volgende commando eens uitvoeren:

Uitvoeren in een command prompt:

netsh winsock reset

Daarna even je PC rebooten en kijken of dit het probleem oplost.
Dit lijkt een hele goeie, ik ga het zo uitproberen.

Update:
Helaas dit was het nou niet.
Pagina: 1