Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool om in batch images uit MS Word docs te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• Koppelbaas
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik heb een groot aantal ms word documenten waar ik in een keer een de plaatjes uit wil halen (logo en foto's), dus in een batch. De plaatjes staan in de tekst, header en footer.
Heb al een tijd zitten zoeken maar kan geen tooltje hiervoor vinden. Ben geen programmeur dus zelf een script in elkaar zetten lukt me niet.

Wie weet een oplossing?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moet de rest van de formatting behouden blijven? Anders gewoon opslaan als platte tekst.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zult toch aan scripting niet ontkomen. Als je daar geen kaas van hebt gegegeten en het ook niet eerst wil leren (en niet met de hand aan de gang wil gaan) dan zal je iemand moeten inhuren denk ik.

Het is trouwens geen complexe scripting (paar loopjes om alle plaatjes te ontdekken), maar je moet het wel eerst zelf aanleren.

Herstel: je kunt simpelweg zoek&vervang doen: [google=word find each picture] => eerste hit =>
Code that works in the Find what box only (when Use wildcards is turned on)
To find Type
Picture or graphic (inline only) ^g
Dat is nog steeds wel per document. Als je het over vele docs moet doen: of met de hand zoek&vervang, of toch VBA aanleren, of iemand inhuren (niet hier in het topic, natuurlijk).

edit over hieronder: hi hi :P

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 14-09-2011 08:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

bonzz.netninja

Niente baffi

^^ boefje, je was net iets eerder

Kan ook zonder scripting (2007). Je kan zoeken/vervangen naar ^g
Daarmee vind je alle afbeeldingen. Als je vervolgens dat vervangt door niks, en dan 'alles vervangen doet' zou hij op zich alle afbeeldingen uit je document eruit moeten slopen.

(ook te vinden via ctrl-f, Meer>>, Speciaal, Afbeelding

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 14-09-2011 08:48 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Koppelbaas
He bedankt voor de reacties. Find and replace zou het moeten kunnen, maar om dat voor 10000 docs telkens opnieuw te moeten doen ;(

Ik ga toch maar iemand zoeken die een VBA scriptje kan maken :) . Moet ook alle docs uploaden (1 voor 1), kan toch ook in een scriptje?

grt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor 5k documenten is dat inderdaad wel de moeite :P

Uploaden: "natuurlijk". Al is VBA daar niet de meest voor de hand liggende scriptingmethode. Maar dat moet je maar overlaten aan degene die het voor je gaat doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Koppelbaas
voor het uploaden nog even een nieuw topic gestart

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sorry hoor, maar je moet voor 5k documenten alle plaatjes eruit halen en vervolgens uploaden... In het topic in WEB staat dan weer 10k?

Als je als bedrijf 10k documenten in een online database moet stoppen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je dat automatisch doet, dan wel door de leverancier mee laat nemen in de implementatie.

Wat denk je dat jij kost om 10k documenten aan te passen en te uploaden? Wat kost het om dat uit te besteden? Dan is het een kwestie van afwegen wat goedkoper is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1