Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

smscfgrc, smsrap switches ?

Pagina: 1
Acties:

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hallo,

ik ben momenteel wat aan het kijken hoe smscfgrc.cpl werkt. Nu vroeg ik me af of er ook commandline switches zijn.

bijvoorbeeld

smscfgrc.cpl opent een gui window, hier kies ik voor tab: "actions" en voor de optie: "Dicsovery Data Collection Cycle"

Nu zou ik graag weten of dit ook mogelijk is dmv een command via cmd oid.

Zelfde voor:
smsrap.cpl

Graag zou ik willen weten of het hier ook mogelijk is de gevonden pakketten automatisch te installeren.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

ps. Over welke Windows versie hebben we het hier? :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 13-09-2011 13:34 ]

• MarcHeijerman
Ik ben momenteel al druk aan het zoeken aangezien ik het in mijn C++ programma ingebakken wil hebben.

Wanneer ik op SCCM(etc) en commandline zoek of op switches zoek, is er niet zo 123 een duidelijke uitleg te vinden of dit uberhaubt wel mogelijk is.

Ik dacht vraag het vriendelijk aan mede ictertjes, verkeerd gedacht dus ;)

Ik zoek het antwoord verder.

Toch bedankt.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
MarcHeijerman schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:45:
Ik ben momenteel al druk aan het zoeken aangezien ik het in mijn C++ programma ingebakken wil hebben.

Wanneer ik op SCCM(etc) en commandline zoek of op switches zoek, is er niet zo 123 een duidelijke uitleg te vinden of dit uberhaubt wel mogelijk is.

Ik dacht vraag het vriendelijk aan mede ictertjes, verkeerd gedacht dus ;)

Ik zoek het antwoord verder.

Toch bedankt.
Ohww..begrijp me niet verkeerd...je mag het best aan je Tweakers vriendjes vragen, maar eh...wij stellen het toch altijd zeer op prijs indien je dus ook zelf laat zien wat je al via Google etc. gevonden hebt.

Je geeft natuurlijk ook een beetje weinig info, behalve dat je een cpl die door de SCCM Client wordt geinstalleerd wilt 'besturen' via de commandline. Nu weet ik niet hoe goed SCCM al te 'besturen' is d.m.v. bv. PowerShell, maar ik denk dat dat een nettere oplossing zou kunnen zijn dan d.m.v. commandlines een cpl proberen te 'besturen'...

Maar goed...vermeld op z'n minst welke versie SCCM je hebt, over welke Windows versie we praten..etc.. ;) dat scheelt een boel owja...en heb je uberhaupt zelf al geGoogled?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier staat vast wel een voorbeeld van wat je wilt:
http://blogs.technet.com/...9/02/24/sccm-scripts.aspx

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• MarcHeijerman
TheVMaster schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:08:
[...]

Ohww..begrijp me niet verkeerd...je mag het best aan je Tweakers vriendjes vragen, maar eh...wij stellen het toch altijd zeer op prijs indien je dus ook zelf laat zien wat je al via Google etc. gevonden hebt.

Je geeft natuurlijk ook een beetje weinig info, behalve dat je een cpl die door de SCCM Client wordt geinstalleerd wilt 'besturen' via de commandline. Nu weet ik niet hoe goed SCCM al te 'besturen' is d.m.v. bv. PowerShell, maar ik denk dat dat een nettere oplossing zou kunnen zijn dan d.m.v. commandlines een cpl proberen te 'besturen'...

Maar goed...vermeld op z'n minst welke versie SCCM je hebt, over welke Windows versie we praten..etc.. ;) dat scheelt een boel owja...en heb je uberhaupt zelf al geGoogled?
Ik heb het over C++, niet over powershell

• MarcHeijerman
Bedankt, hier ga ik ook even naar kijken,

heb ondertussen het volgende gevonden (uiteindelijk) Was niet specifiek opzoek naar powershell scripts, maar de cmd commands om in C uit te voeren:

WMIC /namespace:\\root\ccm path sms_client CALL TriggerSchedule \"{00000000-0000-0000-0000-000000000003} // Dit zorgt voor de: Data Discovery Cycle refresh...

[ Voor 36% gewijzigd door MarcHeijerman op 13-09-2011 23:30 ]

Pagina: 1