Apple Mail shortcut laat berichten verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
In een poging om in Apple Mail 5 (Lion) de shortcut te vinden om alle berichtheaders weer te geven, heb ik ctrl+alt+cmd+H ingedrukt, waarna het geselecteerde bericht uit mijn inbox verdwenen is. In een poging te achterhalen wat er gebeurd is, zijn er op die manier nog enkele berichten spoorloos verdwenen :+

- De search kan de e-mails nergens meer vinden.
- De shortcut komt niet in het menu voor, dus daar is ook niet te vinden wat de shortcut doet.

Mijn vraag: wat doet deze shortcut precies en zijn de berichten nog terug te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hmm ik heb lopen zoeken maar de H impliceert meestal een Hide actie, ik kan alleen de precieze shortcut niet terug vinden...

Je reading pane is gewoon nog in orde?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Weet niet precies wat je met reading pane bedoelt, maar er is niets zichtbaars veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Reading pane is het gedeelte waar je de mails in leest, je hebt de lijst met headers, daar klik je een mail aan en in de reading pane zie je dan het mailtje staan, waar je hem dus ook daadwerkelijk leest ;)

De shortcut die je indrukt is normaal de optie Hide others, maar dat doet niets met je mail, het verbergt de rest van de venster die je open hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Hide others is alt+cmd+H. Ik heb zojuist uitgevonden dat hetzelfde lijkt te gebeuren als ik ctrl+cmd+H doe, dus die alt lijkt er niet bij te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Kan je niet gewoon unhiden met shift erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Dat is het hem. De berichten zijn uit mijn inbox verdwenen en ik weet niet waar ze naartoe zijn. Ik kan ze daarom ook niet meer selecteren om de actie, welke dat ook geweest mag zijn, ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Misschien niet direct een oplossing, maar is het niet mogelijk om je mail terug te halen van de server (hopelijk IMAP) ?

Misschien eerst een beginnen met een reindex.

[ Voor 28% gewijzigd door Herby op 13-09-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ten eerste, het is ctrl-H, de cmd doet niks extra's. ctrl-H is op veel oude editors en command-line tools een delete-actie en een undocumented feature van Mail.app om berichten te verwijderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Zwerver op 13-09-2011 14:56 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ctrl-H is in Mail delete (undocumented feature) naar het schijnt. Je mail zou in je trash moeten zitten, maar mogelijk heb je een direct delete gedaan doordat je cmd ook nog had ingedrukt.

Edit: Als je het dus net hebt gedaan kan je cmd-Z doen. Als je allerlei andere dingen hebt gedaan (of opnieuw gestart) zul je in je trash moeten zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door Aloys op 13-09-2011 14:58 ]

Pagina: 1