Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2007] Doc is .docx, weergave in compatibiliteitmodus

Pagina: 1
Acties:

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 19:21

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Topicstarter
Binnen onze organisatie gebruiken we een document creatietool (sjablonen met vraag/antwoord boom).
Tot nu toe werken we met Office 2003 en we zijn aan het testen met Office 2007 (tja we hadden de licenties nog liggen).
De document creatie tool werkt onderwater met het Word pakket wat geïnstalleerd staat op de pc
De laatste update van de document creatietool is verwerkt en documenten kunnen worden aangemaakt als docx, echter wanneer dit document wordt gepresenteerd heeft het wel de extensie docx, maar staat er toch
"(Compatibiliteitsmodus)" achter de documentnaam.

Ik heb gegoogled op verschillende kernwoorden als compatibility mode docx doc en kom tot de eerste conclusie dat het document wordt aangemaakt als een docx met de compatibility mode ingeschakeld, en hiermee dus nog niet alle functionaliteiten heeft van een Word 2007 document.

Vraag:
Is mijn conclusie correct?
Zo Ja: Heeft iemand van jullie inzicht hoe binnen de XML structuur zichtbaar gemaakt kan worden (waar deze modus aan/uit gezet wordt) waar deze modus staat.
En of iemand hiermee ook al "gespeelt" heeft (aan/uitschakelen)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

IIRC (maar ik weet het niet zeker) betekent compatibility mode = .doc, niet compatibility mode = .docx. Dus geen switch in de XML, oid. Is het een echte .docx (hernoem naar .zip, open) of is het een hernoemde .doc?

Anders: staat het er in Word, of in de filename? Als in de filename kan het zijn dat er eerst onderwater een .doc wordt aangemaakt die later (met dezelfde filename) als .docx wordt opgeslagen. Al lijkt me dat stug.

Welke docgeneratool wordt trouwens gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 14-09-2011 10:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
Oké, dat van "zip file" = "docx file" had ik al van gehoord maar nog niet onderzocht.
Eens onderzoeken wat het verschil is en hoe de structuur van de XML opbouw er uit ziet.

Tja die documentcreatie tool, laat ik de naam nog maar even niet noemen aangezien ik pas wil schieten als mijn kruit klaar is naar de leverancier. Maar misschien is de mix van problemen tesamen wel niet een kruitmix.
Ofwel eerst even onderzoeken, ik zal verslag doen.

Toevoeging:
Ik had met de XML schema's al wel eens gespeeld achteraf gezien (het kwam bekend voor)

- Beide zijn te herbenoemen naar .zip en te openen
- Mapstructuur en inhoud (files) zijn het zelfde
- Er zijn verschillen in opbouw van de XML schema's
- Er zijn andere properties bij een leeg document
- De volgorde van properties zijn verschillend

Verder onderzoek noodzakelijk of de properties ondersteunende properties zijn in 2007 en of er een vaste structuur noodzakelijk is.

[ Voor 37% gewijzigd door ollie1965 op 14-09-2011 12:04 ]

Dit , hierom en hierom

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
Enfin, na flink graven ben ik er redelijk aan uit.
Het is een docx file extensie, het ziet er uit als een docx (XML schema), maar heeft toch een "converteren" functie als het in Word 2007 geopend wordt.
Iets wordt er dus op de achtergrond gedaan waardoor er een trigger voor de "Compatibiliteits modus" ontstaat.

Men is dus behoorlijk aan het knutselen gegaan..........
Ikzelf zal er weinig effort meer in steken, het onderzoek wordt uitbesteed aan een derde lijns ondersteuner waar we een strippenkaart bij hebben.
De resultaten van dit onderzoek leggen we neer bij de leverancier van de document creatietool om op te lossen, ik wil namelijk niet straks voor de verassing staan, in een later stadium, een echt conversie probleem te hebben door dit "nep Word 2007" document (we hebben er ook nog een DMS achter hangen wat vervolgens weer een financieel systeem voed in sommige gevallen).

Dit , hierom en hierom

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zodra je het ueberhaupt kan unzippen is het in ieder geval geen oude.doc-formaat.

Er wordt door het tool 'hard' in de XML gewerkt? Dat kan idd vast fout gaan (voor zover ik weet is niet alles in Words Docx volledig & correct gespecd in de OOXML standaard, maar misschien loop ik achter).

Ik houd me aanbevolen voor tzt een update :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:08:

Er wordt door het tool 'hard' in de XML gewerkt?
Yep, wordt helemaal opgebouwd, maar niet echt consequent
F_J_K schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:08:

Ik houd me aanbevolen voor tzt een update :)
Als ze het kunnen aanduiden laat ik het horen (ge-anominiseerd), overigens gaf het bedrijf aan dat ik best wel diep aan het graven was geweest (streelt mijn ego weer een beetje voor het 3 dagen graven op MSDN en doorgronden van de XML structuur).
Ze gaven geen garantie dat ze het kunnen vinden maar doen hun best (tot ons geld op is ..... ;) ?)

EDIT
Voor als je zelf wilt gaan knutselen.
http://msdn.microsoft.com...b266220(v=office.12).aspx

[ Voor 8% gewijzigd door ollie1965 op 16-09-2011 13:52 ]

Dit , hierom en hierom

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
Oplossing:

Het document (als docx dus) wordt bewust gecreëerd met een uitschakeling van functies die niet werken in 97-2003.
Hier het element wat dit doet

Tevens wordt de standaard gevuld met items welke niet "standaard"zijn.
Hier het element waarmee men dit kan doen.

Alles moet geplaatst worden in de settings.xml
Enfin we hebben kruit om te gaan schieten, met dank aan onze derde lijn support.

Oh ja ze noemen zich "slim" (nog steeds niet de naam maar er zijn er maar weinig die hier aan kunnen voldoen)

Dit , hierom en hierom

Pagina: 1