Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 22:17
Ik heb sinds kort een Sharp LE830 40" tv. Nu kwam ik tot mijn blijdschap erachter dat hier tevens een wifi dongle bij geleverd was waardoor het vrij eenvoudig leek om films van mijn netwerk af te spelen zonder dat ik daar extra kabels voor hoefde te leggen. Helaas is het tot op heden mij nog niet gelukt.

Ik heb de handleiding al gevolgd waarin wordt uitgelegd hoe je verbinding moet maken met het netwerk en dit lukt mij ook wel. Het eerste wat ik vervolgens gedaan heb is de laatste software updates gedownload en deze geinstalleerd (via mijn wifi verbinding).

Nu zou ik ook graag films en foto's over het netwerk willen bekijken op mijn tv echter lukt mij dat niet :x Wanneer ik overschakel naar de uitgang 'thuisnetwerk' en ik zoek naar een server vind hij nog mijn computer nog mijn NAS. Heb ik hier separate software voor nodig en heeft iemand ervaring met het aansluiten van deze tv op een netwerk?

EDIT:Okey ik heb het nu werkend met mijn NAS (my book live van western digital). Bedankt voor alle tips, het was mij niet duidelijk dat ik niet via DLNA mijn media moest delen. Na het aanzetten van mijn twonkyserver op mijn NAS en via windows media player was het inderdaad mogelijk om een film te delen. Helaas werkt dit nog niet helemaal vlekkeloos via mijn wifi G verbinding. Dat wordt dus of iets mindere kwaliteit zoeken of zorgen dat ik een N router fix :]

[ Voor 20% gewijzigd door Narev op 16-09-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02
Meestal moet je op je computer ook instellen dat de media die je wilt bekijken gedeeld wordt met het netwerk. Bij Samsung is het zo dat je dat in Windows Media Player kan delen, misschien bij Sharp ook (maar staat er niks in de handleiding over media delen?).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
Hahn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:58:
(maar staat er niks in de handleiding over media delen?).
Nee ik kan het niet vinden althans, ik zal vanavond de net-tv opties nog eens testen om te kijken of die wel werken. Maar voor zover ik gisteren kon zien had ik wel verbinding alleen kon ik dus geen media vinden. Vandaar ook mijn vermoeden dat er nog enige software benodigd is om de media te delen.

Handleiding

[ Voor 48% gewijzigd door Narev op 15-09-2011 09:31 ]

• Narev
Ik heb gisteren het nog even geprobeerd en ik inderdaad gewoon een goeie internet verbinding. Dat wil zeggen ik kan wel verbinding maken met youtube, nu.nl buienradar en andere diensten die aangeboden worden via net tv van Sharp. Het probleem ligt hem dus echt in het delen van Media. Is er misschien iemand die weet wat ik hiervoor moet doen om dit mogelijk te maken?

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 19:00

Praetextatus

the dutch_paki

Uit veiligheidsoverweging kun je normaal niet zomaar bestanden delen die op je pc staan. Je moet ze dus 'openzetten'. Je moet om te beginnen in je configuratiescherm van je pc onder netwerkcentrum een thuisgroep aanmaken. Hierna je mappen waar je films etc. openzetten zodat ze benaderd kunnen worden over t netwerk.
Nu is alles nog 'hidden' op je netwerk

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Ivo-Jonker
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-03 09:36
Tevens een kleine nuance, je tv ondersteund geen 'standaard' netwerk shares, maar kan enkel praten via/over DLNA.

Plat gezegd heb je dus een stukje software nodig dat je media kan aanbieden over DLNA. Op windows is er vaak iets als 'windows media server' (ofzo); de instellingen ervan zijn geloof ik te vinden bij windows media player in de trand van 'media delen'.

• Ivo-Jonker
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-03 09:36
Daarbij claim ik even je topic ;)

Zelf gebruik ik nu Mezzmo i.c.m. de sharp 40le830e; dit omdat Mezzmo dan niet ondersteunde formaten realtime kan converteren voor m'n tv.

Het probleem is echter dat de pause/ffw/frw functies nu niet werken! Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravv
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03 17:47
Kan je op de le830e ook MKV's met subs afspelen via DLNA ?
Pagina: 1