Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 15:08
Gisteren is mijn Vodafone abbonnement afgelopen, omdat ik dit netjes op tijd had afgezegd. Ik dacht echter dat het pas de 20e zou gebeuren (mijn fout) en heb dus niks nieuws geregeld. Nu wil ik graag prepaid gaan bellen/sms'en met daarbij mobiel internet omdat ik in principe het meeste via internet doe (whatsapp etc).

Kan ik nu gewoon een provider kiezen waarbij ik dan nummerbehoud aanvraag van mijn bij Vodafone inmiddels verlopen nummer? Of ben ik dat nummer kwijt? Ivm het hele gedonder met DPI bij KPN etc is het dan verstandig een andere provider te kiezen, zoals T-Mobile etc of komen daar ook speciale tarieven voor Whatsapp etc?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je nummer totaal afgesloten is dan is die foetsie ja. Waarom heb je hem niet stilzwijgend (je abbo dus) door laten lopen om daarna te kijken wat je precies wilde, dat had me een betere optie geleken. Wat betreffende extra tarieven voor bijvoorbeeld WhatsApp of DPI bij KPN kun je alle providergerelateerde topics hier op Tweakers.net wel checken denk en anders de websites van desbetreffende provider zelf. Dat is echt je eigen keuze namelijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
CLB schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:04:
Als je nummer totaal afgesloten is dan is die foetsie ja.
Ik heb dmv een brief naar Vodafone mijn abbonnement opgezegd. Ik kan nu op het moment dus niet meer bellen/smsen en heb ook geen bereik meer. Dus ik neem aan dat ie 'totaal' is afgesloten?
Waarom heb je hem niet stilzwijgend (je abbo dus) door laten lopen om daarna te kijken wat je precies wilde, dat had me een betere optie geleken.
Ik ben niet zo thuis met abbonnementen en nummerbehoud etc. Dit was mn eerste abbonnement en ik dacht in de laatste week daarvan wel een prepaid uit te kunnen kiezen incl. nummerbehoud :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 20:25
Toen je abonnement nog actief was, kon je via My Vodafone precies de einddatum zien van je abonnement. Het is niet zo handig dat je dus niks geregeld hebt. Formeel moet men binnen 30 dagen na afsluiten je nummer nog kunnen uitporteren, maar ik heb nog nooit van een praktijkgeval gehoord dat dit ook echt gelukt is. Ga er maar vanuit dat je je nummer kwijt bent. Je kunt natuurlijk nog met de KS bellen of bij een Vodafone winkel proberen om je oude nummer op een Vodafone prepaidkaart te krijgen, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het nummer nog meenemen binnen 30 dagen na afsluiting maar dan moet je eerst je nummer (met bijbehorend abonnement) weer laten activeren bij Vodafone want alleen een actief nummer kan geporteerd worden. Het kan zijn dat Vodafone voor het opnieuw activeren aansluitkosten rekent en je weer aan de opzegtermijn van een maand houdt. De KS kan je alle info geven dus bel ze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 12:31
Toen ik op de helpdesk van een internet/VOIP provider werkte ben ik er achter gekomen dat telefoonnummers, in iedergeval vaste (Ik zat niet op de mobiele afdeling) door telco's een paar weken worden vastgehouden zelfs als het contract verlopen is.

In 2010 was dat een periode van om en nabij de 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 23:53
PinokkioTV schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:58:
Toen je abonnement nog actief was, kon je via My Vodafone precies de einddatum zien van je abonnement. Het is niet zo handig dat je dus niks geregeld hebt. Formeel moet men binnen 30 dagen na afsluiten je nummer nog kunnen uitporteren, maar ik heb nog nooit van een praktijkgeval gehoord dat dit ook echt gelukt is. Ga er maar vanuit dat je je nummer kwijt bent. Je kunt natuurlijk nog met de KS bellen of bij een Vodafone winkel proberen om je oude nummer op een Vodafone prepaidkaart te krijgen, niet geschoten is altijd mis.
Het is mij wel ooit gelukt, maar dat was een hoop gedoe. Mijn ervaring toen was dat een brief schrijven stukken beter werkt dan bellen met de klantenservice. (Dat was van T-mobile naar ben als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
Heb inderdaad even gebeld met de KS en het is precies zoals Ryana zegt. Ik kan mn nummer wel behouden maar dan moet ik voor 1 maand mn abbo weer aansluiten. Dit kost me dan 20 euro aansluitkosten en nog eens 20 voor die maand (ook al zou ik bij wijze van spreken na 1 dag het omzetten naar een andere provider). Heb dus maar besloten om gewoon een nieuw nummer te nemen, en volgende keer het iets eerder uit te zoeken. Iig bedankt voor de reacties.
Pagina: 1