Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:51
Beste mede tweakers,

Ik reis voor mijn werk regelmatig naar het buitenland. En neem dan trouw mijn iphone mee. Wanneer ik in het buitenland ben geeft hij no service aan en duurt uren voordat ik een andere provider heb. Ik heb als provider T-mobile. Ben ook al naar de winkel geweest maar daar zeiden ze dat ik het os er maar opnieuw moest opzetten. Heb ik gedaan maar geen verandering. Ik heb de iphone niet gejailbreakt.

Ik hoop dat ik met jullie hulp dit probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Je moet dan even naar instellingen gaan -> Aanbieder (6e regel) en dan wachten, en dan kies je T-Mobile uit de lijst :). Probeer eens of dat helpt :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
Bedankt voor je snelle reactie maar ik wil eigelijk dat hij dit automatisch doet en niet dat ik dat elke x handmatig moet doen. Als mijn collega met zijn blackberry de grens over gaat (ook T-mobile) gebeurt dit wel automatisch.

[ Voor 3% gewijzigd door steefgerm op 13-09-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Blijkbaar wil dit niet automatisch dus moet je het even handmatig doen. Whats the problem? :S. Wie weet word dit opgelost in een komende update oid, maar tot die tijd snap ik niet wat de moeite is om hem even handmatig om te zetten?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Dit heeft volgens mij niets met de iPhone zelf te maken maar meer met instellingen in je telefoon.

Ben 3 weken geleden nog in duitsland geweest en zodra T-Mobile NL niet meer bereikbaar was had ik direct een andere (duitse) provider.

Bij mij staat de aanbieder instelling ook gewoon op Automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Het kan zijn inderdaad dat je je aanbieder standaard al niet op automatisch hebt staan. Wat je even moet doen is naar instellingen -> aanbieder (6e regel) en dan even wachten tot hij alles heeft gevonden. Als hij alles heeft gevonden kies je voor automatisch. Je hebt kans dat dit standaard op T_Mobile staat. (Let wel; je moet echt wachten tot hij alles heeft gevonden, wacht je niet tot hij alles heeft gevonden zal hij altijd het vinkje bij automatisch zetten terwijl dit niet het geval is).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je helemaal geen provider krijgt in het buitenland kan het ook zijn dat T-mobile bellen in het buitenland nog niet voor je heeft ingeschakeld. Daar zou je T-mobile eens voor moeten bellen, want dat hoort na een maand na ingang van je abonnement automatisch te gebeuren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
Bedankt voor de reactie's ik ga het proberen en als het gelukt is of niet laat ik het ook aan jullie weten.

*Edit:

Heb al deze dingen geprobeerd maar niks werkt. Ga hem van de week maar even laten opsturen

[ Voor 32% gewijzigd door steefgerm op 16-09-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59

RammY

Dát!

SanderPS3 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:33:
Het kan zijn inderdaad dat je je aanbieder standaard al niet op automatisch hebt staan. Wat je even moet doen is naar instellingen -> aanbieder (6e regel) en dan even wachten tot hij alles heeft gevonden. Als hij alles heeft gevonden kies je voor automatisch. Je hebt kans dat dit standaard op T_Mobile staat. (Let wel; je moet echt wachten tot hij alles heeft gevonden, wacht je niet tot hij alles heeft gevonden zal hij altijd het vinkje bij automatisch zetten terwijl dit niet het geval is).
Dit zou anders wel moeten werken zoals SanderPS3 aangeeft.
Doe dit dus wel in het buitenland dan he..

Dus:
1 - ga naar t buitenland O-)
2 - kijk of je service hebt
3 - zo niet, ga naar Instellingen >> Aanbieder
4 - laat de lijst volledig laden (dus niet kiezen voordat de lijst geladen is).
5 - kies Automatisch
6 - wacht een 20 tal seconden of je service hebt, zo niet >>>
7 - start het toestel netjes opnieuw op (dus geen rare reset truukjes maar netjes uitzetten en weer aanzetten).

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Heb je niet toevallig 3G uit staan? Hoef je niet je dataverkeer voor aan te hebben maar dan pakt hij wel alle frequenties beschikbaar. Grote kans dat je dan wel gewoon bereik hebt. Had hetzelfde probleem in Japan, 3G uit (wilde geen dikke rekening achteraf voor data) maar geen signaal. 3G aan --> signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
De meeste netwerken in Europa bieden gewoon een alternatief naast 3G aan, waardoor je vrij veilig mobiele data kan uitzetten. Bij mijn iphone heeft het netwerk zoeken in het buitenland nooit problemen gegeven, getest met KPN en T-Mobile.

Het lijkt me dus aan je telefoon te liggen als het niet met bovenstaande suggesties verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59

RammY

Dát!

Sick Nick schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:15:
Heb je niet toevallig 3G uit staan? Hoef je niet je dataverkeer voor aan te hebben maar dan pakt hij wel alle frequenties beschikbaar. Grote kans dat je dan wel gewoon bereik hebt. Had hetzelfde probleem in Japan, 3G uit (wilde geen dikke rekening achteraf voor data) maar geen signaal. 3G aan --> signaal :)
Voor zover ik weet heeft Japan alleen 3G netwerken en gebruiken ze geen GSM signalen.
Daarnaast maakt het voor je data niks uit of je 3G aan of uit hebt staan (behalve je snelheid natuurlijk).
3G uit zou normaal gewoon een GPRS verbinding opleveren.
Dus gewoon Mobiele Data uitzetten.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefgerm
SanderPS3 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:59:
Blijkbaar wil dit niet automatisch dus moet je het even handmatig doen. Whats the problem? :S. Wie weet word dit opgelost in een komende update oid, maar tot die tijd snap ik niet wat de moeite is om hem even handmatig om te zetten?
Ik ga met de auto de grens over dus dan ga ik zeker elke x stoppen. Als het automatisch kan waarom zou ik het dan handmatig doen. Maar iig bedankt voor je reactie ook al heb ik er niks aan.
Pagina: 1