Toon posts:

CPU usage springt steeds naar 0%

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 13:31
Beste tweakers,

Sinds mijn laatste format van mijn computer heb ik het probleem dat mijn pc steeds een paar seconden vast staat, en mijn cpu springt daar naar 0% gebruik. (intel core i5 2500k)
Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik in flash filmpjes aan het kijken ben of gewoon dead island speel (nog geen andere games geprobeerd).
Nu heb ik in mijn kast al geprobeerd om de stroom kabels aan te zetten, maar dat mag helaas niet baten... ook heb ik sinds kort een nieuwe monitor en die heb ik uit de stekkerdoos gehaald en gewoon in de muur geprikt.. maar dat mocht ook niet baten.
Weet iemand misschien nog andere ideën om dit te verhelpen.

Hiervoor draaide mijn pc gewoon soepel en geen problemen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:35
Post eerst eens al je specs.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:41
Aangezien het om een schone installatie gaat:
- Je OS is legaal?
- Je OS is fully up-to-date?
- Alle drivers zijn geïnstalleerd?
- Programma's als Flash zijn de nieuwste versies?

Daarnaast mis ik de rest van je specs ;) .

[Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2011 09:26]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gyrolion
Excuses hiero mijn specs:

Intel Core i5 2500k
Asus p8p67 pro rev 3.0
Coolermaster silent pro M850
Asus gtx570
Samsung Spinpoint F3 1tb
corsair ddr3 4gb x2

Me OS is legaal, windows 7 Ultimate
Hij is ook volledig up to date.
Ik heb zon vermoeden dat alle drivers zijn geïnstalleerd, ik heb gewoon het moederbord cd erin gepropt en laten draaien, maar ik zal is naar zon driver website gaan om hem te scannen.

En ik heb zojuist flash verwijderd, ga die zo nog eens installeren kijken of het probleem behoud..

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Gebruik eens een programma als http://devicedoctor.com/ en kijk of deze signaleert dat je moederbord of processor-drivers niet in orde zijn.

• Gyrolion
Anoniem: 393864 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:36:
Gebruik eens een programma als http://devicedoctor.com/ en kijk of deze signaleert dat je moederbord of processor-drivers niet in orde zijn.
Ga ik doen.

Trouwens Flash verwijders en ook via google gezocht hoe ik hem van chrome kan verwijderen.
Dus gedaan, alleen hij staat er in chrome gelijk weer op..

En ook gelijk weer last van dalen:
http://imageshack.us/photo/my-images/849/piekj.jpg/

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:41
Gyrolion schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:30:
Ik heb zon vermoeden dat alle drivers zijn geïnstalleerd, ik heb gewoon het moederbord cd erin gepropt en laten draaien, maar ik zal is naar zon driver website gaan om hem te scannen.
Geen zut downloaden wat scanned naar de nieuwste drivers, gewoon even naar de websites van de fabrikanten gaan.

Metname je Audio, Video, Netwerk en Chipset drivers zijn belangrijk om altijd up-to-date te hebben ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Anoniem: 208534
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Gyrolion schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:30:
Da's niet helemaal de juiste manier. Meestal zijn de meegeleverde drivers oud. Je kunt op de website van je mobo kijken voor de laatste drivers maar nog beter is om elke device af te lopen en daarvoor drivers te downloaden bij de verschillende fabrikanten.

[edit]
Ik zie dat D4ng3r me net voor was ;)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 208534 op 13-09-2011 09:41]

• Gyrolion
Anoniem: 208534 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:40:
[...]

Da's niet helemaal de juiste manier. Meestal zijn de meegeleverde drivers oud. Je kunt op de website van je mobo kijken voor de laatste drivers maar nog beter is om elke device af te lopen en daarvoor drivers te downloaden bij de verschillende fabrikanten.

[edit]
Ik zie dat D4ng3r me net voor was ;)
Maar het is toch raar dat dit voor mijn format (halve week geleden) niet het probleem was.. terwijl er toen precies dezelfde drivers aan de haal waren.
Ik heb nu processor drivers een update gegeven maar mag nog niet baten, ik ga rustig alles verder updaten.. ik houd jullie wel up to date ;)

Edit:

Nou ze zijn allemaal up to date.. maar helaas.. nog steeds korte momenten van niks.

[Voor 6% gewijzigd door Gyrolion op 13-09-2011 10:13]

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:28
Ik heb hetzelfde moederbord als de TS (alleen dan met een 2600k). Vorige week heb ik windows 7 ultimate er opnieuw opgezet, en gewoon de drivers geinstalleerd die bij het moederbord geleverd werd en ik heb geen last van dingen die de TS heeft. De meeste drivers zijn ook nog steeds up to date.

En als je in flash hardware acceleratie uit zet, heb je dan het probleem nog steeds?

• Gyrolion
boers706 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:54:
Ik heb hetzelfde moederbord als de TS (alleen dan met een 2600k). Vorige week heb ik windows 7 ultimate er opnieuw opgezet, en gewoon de drivers geinstalleerd die bij het moederbord geleverd werd en ik heb geen last van dingen die de TS heeft. De meeste drivers zijn ook nog steeds up to date.

En als je in flash hardware acceleratie uit zet, heb je dan het probleem nog steeds?
Ik ben er achter gekomen dat het probleem zich alleen voordoet in Chrome en niet in Internet Explorer.
Dus ik denk dat het probleem in Chrome zit.
En ik denk dat het probleem in Dead Island zelf zit, is namelijk nogal een gebugged spelletje. Ik zal zo is effe wat anders installeren.

[Voor 9% gewijzigd door Gyrolion op 13-09-2011 12:14]

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 23:17
Waarschijnlijk stomme suggesties, maar ik doe ze toch :)
- Heb je toevallig een HDD die snel op stand-by gaat, die moet namelijk weer opspinnen als hij iets moet laden waardoor je systeem lijkt te 'hangen' voor zo'n 10 seconden (kan ook CD/DVD speler zijn)
- Agressieve anti-virus die files locked om te scannen?
- Je kan bij je taskmanager ook de kerneltijden weergeven, dan kun je zien of daar toevallig pieken in zitten voor/na een pauze.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee