http request automatisch routen via ander netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 19:25
Beste Tweakers,

Voor mijn onderzoek ben ik regelmatig bij een bedrijf waar Facebook toegang geblokkeerd is. Ik gebruik mijn eigen MacBook Pro op hun netwerk. Echter ga ik via tethering (iPhone) naar Facebook maar doe ik elke keer mijn kabel eruit.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om facebook http requests automatisch te laten doen via mijn iPhone.
En het overige gewoon via mijn lan kabeltje. Ik heb een vaag idee dat dit met proxy gedaan moet worden. Dus als iemand enig idee heeft, graag.

Bij voorbaat dank.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Je systeem heeft een 'standaard gateway' waarover al het verkeer gerouteerd wordt. Je kunt echter uitzonderingen maken op die standaard.
Hierbij geef je per IP-adres of subnet aan via welke gateway het gerouteerd moet worden.

Zo te zien heb je op OSX daarvoor ook het 'route' command;
http://blog.irrashai.com/...static-route-in-mac-os-x/

Hierin worden dus alle requests naar een 10.10.10.* adres gerouteerd via zijn 10.16.3.254 gateway.
Je moet alleen het IP van je iphone en van facebook nog weten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

goodfella schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:09:
Beste Tweakers,

Voor mijn onderzoek ben ik regelmatig bij een bedrijf waar Facebook toegang geblokkeerd is.
Voila, dat is je antwoord. De toegang is geblokkeerd. Daar is ongetwijfeld een reden voor. Waarschijnlijk wil het bedrijf niet dat het personeel zijn/haar tijd verdoet met rondsurfen op facebook.

Nu ben jij zelf onbewust de veiligheid van het netwerk aan het ondermijnen, door een 2e verbinding aan te leggen terwijl je nog verbonden bent (of wilt zijn) met het interne netwerk.

Als jij voor je onderzoek toegang moet hebben tot facebook, dan ga je naar de baas of de netwerkbeheerder en vraag je of jij wel toegang mag krijgen. Indien dit niet het geval is, moet je er ook even bij vermelden dat jij via tetering wel toegang krijgt, maar dat dit niet lekker werkt terwijl je verbonden bent met het interne netwerk.

Verder is dit gewoon een poging om de bedrijfspolicy te omzeilen, en dat staan we hier niet toe:
Regelmatig krijgen we vragen over manier om langs een bedrijfs-proxy danwel firewall te komen om bijvoorbeeld toch je thuis-PC over te kunnen nemen. Hier is slechts 1 antwoord op: Neem contact op met je netwerkbeheerder. Staat hij het niet toe, dan heb je pech. Een dergelijke regel is niet voor niets opgesteld, en daar hebben we ons allen aan te houden.
Sleutelwoord in deze is de controleerbaarheid en verantwoordelijkheid. Wij willen op geen enkele manier verantwoordelijk worden gesteld voor het feit dat een gebruiker, met behulp van onze leden, een netwerk heeft weten open te hacken, en dat er bedrijfsgeheime informatie naar buiten is gelekt.
Topics met een vergelijkbare inhoud worden dan ook gesloten.
en ook:
Wachtwoorden en firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om pc's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst of onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming omdat wij deze toestemming met geen mogelijkheid kunnen controleren.

Dit topic is gesloten.