Wanneer is mijn externe hardeschijf voor het laatst gebruikt

Pagina: 1
Acties:

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik wil graag weten of iemand nieuwsgierig is geweest en aan mijn externe hardeschijf heeft gezeten.
Hoe kan ik dat te weten komen. Is er een bepaalde log over wanneer je hardeschijf voor het laatst is aangesloten? En kan je zien welke bestanden en mappen als laatst zijn geopend.

Vast bedankt

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De disk zelf kan volgens mij niet, de folders/files hebben wel een datum wanneer ze laatst zijn geopend. In explorer ga je naar de root van je disk (dus D:\ of wat de drive letter ook is) zorg dat de weergave op details staat en voeg een kolom toe.
in Windows 7:
Met rechtermuisknop op de kolomtitels > 'More...' > 'Date accessed'

Dat is de datum dat die map of file het laatst geopend is. Denk eraan dat als je zelf aan het bladeren bent geweest dat je die datum overschrijft.

[ Voor 10% gewijzigd door kluyze op 13-09-2011 08:09 ]

Verwijderd

Er staat wel een tracklog in de systemvolume folder met de datum wanneer het laatst geopend , je zou die schijf met software moeten benaderen zodat die niet merkt dat die gelezen wordt en daarvoor de laatst geopende datum laat zien . Miss een linux variant , als dat uberhoupt mogelijk is.

De eerste keer als ik hem benader met NTFS ratio , dat progje kan de tracking log rechtstreeks benaderen als tekstdocument.
De eigenschappen geven de laatste keer geopend zien , alleen de eerste maal zie je een oude datum . Bij de tweede keer is de log al verandert in de laatst geopende van daarnet . er zit dus een miniscuul gaatje in windows om de ena laatste keer geopend te tonen :)

Dat het werkt , eerste check :)
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/0711e.jpg

Tweede check
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/548ff.jpg

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Bedankt voor de hulp.

Voor de tracklog ben ik een beetje te laat. Heb al geklikt op mijn harde schijf.

Kolomtitel 'laatst geopend op' heb ik toegevoegd, maar helaas werkt het niet. Het laat eigenlijk de datum zien wanneer ik de bestanden op mijn harde schijf heb gekopieerd. Zelfs al ik bestanden in mijn documenten open blijft de datum hetzelfde. Het slaat niet op wanneer ik een bestand voor het laatst open. Kan je dat ergens in Windows regelen?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik meen dat NTFS de mogelijkheid bied tot encryptie en er zijn natuurlijk nog legio andere opties om je data te beveiligen. Als je niet wilt dat mensen in je data snuffelen lijkt dat me een betere methode dan achteraf vast kunnen stellen dat dat gebeurd is.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"