[MacBook] Enorm hete airportcard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 09:51
Beste allen,

Vandaag een macbook kunnen overnemen van een oude kennis. Deze macbook is helaas niet in een bijzonder goede staat bij mij terecht gekomen. Er is ooit (3 jaar terug) een glas water overheen gegaan.
Ondanks dit heeft hij het echter toch een 3 jaar weten vol te houden.

Nu heb ik de macbook uit open geschroefd (tobo eraf) om te kijken wat de schade was. Dit omdat de macbook erg vaak uitviel. Nu bleek dat de HDD het erg zwaar te verduren had gekregen (veel waterschade te zien). De rest van de macbook is gelukkig wil in goede staat.

Nu heb ik er een nieuwe hdd in gezet en hij draait nu weer! Echter wordt de airportcard wel bijzonder heet. Ik heb dit weten te achterhalen met istat pro. Als oplossing heb ik zelf al fancontrol for mac geinstalleerd en hem zodanig afgesteld dat de cpu temp niet boven de 70 graden uit mag komen. Echter komt de airportcard hier wel weer boven uit.

Nu is mijn vraag, is dit normaal? En zo nee, iemand een tip of oplossing wat hiervoor zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerwater
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 10:11
Ik heb een witte macbook van ca. 4 jaar oud. Zeker onder zware belasting wordt deze erg warm aan de onderkant. Maar dit is altijd al zo geweest en hij is verder nooit uitgevallen of vastgelopen. Istat nano geeft (ook onder normale belasting) ca. 70 graden voor de airportcard aan. Dit is ook de hoogste temp. uit het lijstje.
De macbookjes staan ook wel bekend om de warmte en als je er verder geen problemen van ondervind zou ik me er niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Top, dank je wel!

Nu heb ik verder nog het probleem dat de macbook toch niet in zo'n goede staat is als ik had verwacht. Echter heb ik het probleem dat ik geen Install dvd heb. En dus kan ik geen apple hardware test draaien, weet iemand hier of er een alternatief is?

EDIT/UPDATE:

Heb een programma gevonden, techtool pro. Dit draait een test voor je cpu, hdd, memory en videokaart. Enige met een fout (goddank) die eruit kwam was mn geheugen. Heb t geheugen van mn imac getest en die deed het toen wel! Morgen maar is naar de mycom voor wat reepjes geheugen :)

Kijken of mn macbook nu wel naar behoren wil werken

[ Voor 39% gewijzigd door Kypo op 13-09-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Mijn macbook heeft dit "probleem" ook, denk dat het of gewoon zo hoort of een sensor is die niet goed uitgelezen wordt. Staat standaard boven de 60 graden.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Jep, is dus blijkbaar normaal ... (of niet???)

Nu kom ik tegen het volgende probleem aan... Namelijk dat SL niet wil updaten, ik draai nu standaard 10.6. Als ik de software update doe dan word ik er na het klikken op "herstart om te installeren" eruit gegooid...