Toon posts:

DVI-I (Dual-Link) naar HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Anne.
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07-11-2011
Beste allemaal,

Ik heb net een nieuwe Phillips 32PFL5606H TV gekocht en die wil ik aansluiten op mijn PC. Vroeger had ik voor die oude CRT TV een s-video naar SCART kabel liggen, maar dat werkt natuurlijk niet meer. Na veel googelen snap ik nog steeds niet helemaal hoe het precies zit met een DVI-I (Dual-Link) naar HDMI kabel.

Wat ik wil:
Films vanaf mijn PC op mijn TV kijken (stom dat de USB op die TV geen NTFS ondersteunt :-( ). Dus mijn GeForce 9600GT met 2x DVI-I (Dual-Link) en s-video uitgang op de HDMI ingang van de Phillips 32PFL5606H aansluiten over een lengte van 10m.

Het probleem:
Ik snap niet precies hoe het nou zit met de audio.Ik lees overal dat de audio apart moet, maar hoe dan? Is dat een kwestie van 10m van deze http://www.vego.nl/kabels/hqss2404/hqss2404.htm erbij te kopen en los aan te sluiten? Op mijn TV zit wel een 'audio in DVI/VGA' ingang.
Of werkt het bijvoorbeeld ook als ik een DVI-HDMI verloopje koop en gewoon één 10m HDMI kabel aanschaf? Misschien wat tips in general voor mijn probleem?

Alvast onwijs bedankt!
Anne

• Barracuda
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 13:31
DVI > HDMI kabels zijn gewoon te koop bij iedere mediamarkt enz enz.
betaal niet te veel, een duurdere kabel is echt niet beter.

verder zie ik in de FAQ niets over staan over HDMI en analog audio combineren.
http://www.p4c.philips.co.../58&dct=FAQ&refnr=0086185

dus ik denk dat je het gewoon moet proberen.
bij de ene tv zal het wel gaan werken en bij de andere niet.
vaak zal een TV de andere poorten uitschakelen als je naar HDMI gaat om ruis te voorkomen.

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Anne.
Gaat de audio dan gewoon door de DVI kabel?
In dat geval zou ik deze bijvoorbeeld kopen.

Maar ik maak me zorgen, omdat dit erbij staat: "Verloop kabel van HDMI naar DVI. Deze kabel is bedoeld om de twee digitale aansluitingen met elkaar te kunnen gebruiken, alleen moet men rekening houden dat DVI alleen beeldsignalen door kan geven."

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:31

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Let wel goed op de gebruikte kabel.. Bij 10M HDMI kabel willen uber goedkope kabels het niet altijd goed doen, vaak ga je artifacts krijgen bij resoluties als 1920x1080.

Verder raad ik je aan om je hier wat over in te lezen, jouw 9600GT zou het ook moeten kunnen: google searchje

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
De 9600GT heeft geen integrated audio chip zoals moderne videokaarten, je zult dus mbv een klein verloopkabeltje een spdif signaal van de moederbord audiochip naar de kaart moeten voeren, zie dit voorbeeld:

• Anne.
Kijk zo ver was ik inderdaad nog niet! Ik heb de SPDIF_OUT op mijn moederbord inderdaad gevonden, maar dat plugje zoals op het plaatje is nergens te bekennen op mijn 9600GT. Wel zie ik ergens twee pinnetjes uitsteken wat het misschien ook kan zijn (volgens andere fora via google). Verder heb ik vaak gehoord dat een duurdere HDMI kabel helemaal geen bal uitmaakt, omdat het toch een digitaal signaal is. Ik wil natuurlijk wel gewoon 1080p kunnen kijken zonder artefacten, dus als het echt uitmaakt koop ik een duurdere. Wat vinden de meeste tweakers hiervan? (de afstand is 10m)

Zoals ik het nu zie:
Ik koop een verloopje DVI-HDMI en een male-male HDMI-HDMI kabel van een duurder merk. Het verloopje doe ik omdat ik dan later misschien ook nog plezier heb van mijn duurdere HDMI kabel. Of zorgt een verloopje + kabel voor een vermindering van de kwaliteit?
Voor de audio ga ik eerst eens proberen om het analoog naar een externe geluidsinstallatie te leiden (als ik de layout van mijn kamer wat verander ;) ). Als dat niet lukt ga ik met de SPDIF aan de slag.

Goed idee so far? :) In ieder geval onwijs bedankt voor de hulp tot nu toe!
Anne

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:31

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Anne. schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:40:
Ik wil natuurlijk wel gewoon 1080p kunnen kijken zonder artefacten, dus als het echt uitmaakt koop ik een duurdere. Wat vinden de meeste tweakers hiervan? (de afstand is 10m)
Het is inderdaad een digitaal signaal waardoor de kabelkwaliteit op korte afstand weinig uitmaakt, op lange afstand (lees boven de 7.5m) ben je echter een kabel nodig die het signaal ook heel van punt A naar punt B kan krijgen. En dan moet je meestal dus een (iets) duurdere kabel kopen.

• egonolieux
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-06 01:51

egonolieux

Professionele prutser

D4NG3R schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:52:
[...]

Het is inderdaad een digitaal signaal waardoor de kabelkwaliteit op korte afstand weinig uitmaakt, op lange afstand (lees boven de 7.5m) ben je echter een kabel nodig die het signaal ook heel van punt A naar punt B kan krijgen. En dan moet je meestal dus een (iets) duurdere kabel kopen.
Onder de 5 meter maakt het inderdaad niet uit welke hdmi kabel je koopt. De goedkoopste zal evengoed werken als de duurste. Als je met langere afstanden werkt, en er dus zeker van wil zijn dat hoge resoluties zonder problemen zullen werken, moet je kijken naar HDMI kabels waarbij "high speed" vermeld staat. Op deze high speed kabels zit er naar mijn weten bijna geen prijsverschil: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=339869.
7 euro voor 5 meter kabel, dat lijkt mij niet echt duur :).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee