Amazon.co.uk verzend niet naar Nederland?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.358 views

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik wil een iPod Touch 4G hoesje kopen op Amazon.co.uk, omdat het daar zo spot goedkoop is.
Maar als ik gewoon mijn Nederlandse adres invul en klik dan op volgende, dan zegt ie dat wij niet naar uw bestemming verzenden.
Maar ze verzenden toch ook naar Nederland?
En bij Amazon.com doet hij precies hetzelfde.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:53
"Ze" versturen niet altijd alles naar nederland. Ik denk dat dit ligt aan de verkopers zelf, waar jij het product wil kopen. Als je echt iets van amazon zelf koopt zullen ze waarschijnlijk wel altijd shippen, doch hoeft dat niet.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Amazon.co.uk verzend inderdaad gewoon naar Nederland. Maar het hoesje wordt waarschijnlijk niet door Amazon zelf verkocht. (Kijk bij: Dispatched by .. ) Het kan zijn dat de 'winkel' niet naar Nederland stuurt.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Veel elektronica wordt niet naar Nederland verzonden, doch slechts binnen de UK. Dit staat ook, zij het wat moeilijk te vinden, bij het artikel vermeld. Ook op andere artikelen gelden restricties.
Een product als de Kindle wordt daarentegen alleen naar Nederland verzonden via Amazon.com.
Vaak is het echter wel mogelijk om via amazon.de of amazon.fr te bestellen, maar dan krijg je mogelijk een Duitse of Franse versie.
En ja, sommige shops die via Amazon leveren hebben weer hun eigen restricties.

Nadeel is wel dat je via o.a. amazon.com niet gratis kunt verzenden, wat bij amazon.co.uk en amazon.de meestal wel kan.

Edit:
Vond net een pagina waar de beperkingen worden vermeld. Zag dat er op de meeste elektronica inmiddels geen restricties meer zitten, wat in het verleden wel anders was.

[ Voor 17% gewijzigd door Flitzer op 12-09-2011 22:07 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

K1pc0rn schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:55:
Ik wil een iPod Touch 4G hoesje kopen op Amazon.co.uk, omdat het daar zo spot goedkoop is.
Maar als ik gewoon mijn Nederlandse adres invul en klik dan op volgende, dan zegt ie dat wij niet naar uw bestemming verzenden.
Maar ze verzenden toch ook naar Nederland?
En bij Amazon.com doet hij precies hetzelfde.
Bestel je dan bij Amazon zelf of bij een verkoper die via Amazon dingen te koop aanbied?
Indien 2e, dan heb je gewoon een verkoper te pakken die alleen nationale verzendingen doet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• K1pc0rn
  • Niet online
Maar ik kan dus wel gewoon bij Amazon.de bestellen?

Verwijderd

K1pc0rn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:04:
Ja mits de verkoper internationaal verstuurd

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

K1pc0rn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:04:
Dan krijg je weer dezelfde vraag:
Raven schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:00:
[...]

Bestel je dan bij Amazon zelf of bij een verkoper die via Amazon dingen te koop aanbied?
Indien 2e, dan heb je gewoon een verkoper te pakken die alleen nationale verzendingen doet.
Als je die nu eens beantwoord ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het Amazon account is overigens voor alle sites dezelfde, inclusief de betalingsgegevens.
Alleen de orders zelf zijn gescheiden tussen de verschillende sites/vestigingen.
Tegenwoordig gaan veel orders van Amazon.co.uk zelfs via Frankrijk of soms Duitsland en zijn zeer snel binnen.
Het kan de moeite lonen om even alle sites te proberen, hoewel ik alleen huiverig ben voor Amazon.fr i.v.m. de taal.

Externe partijen sturen vaak via Amazon en daar is dan ook de voorraad. Amazon doet dan de volledige afhandeling.
Sommige aanbieders versturen zelf en Amazon doet dan alleen de verwerking van de order en de betaling. Dit staat ook bij het product vermeld. Nadeel is wel dat gratis verzending dan niet mogelijk is.

• K1pc0rn
  • Niet online
Hoe kan ik bij Amazon zelf wat kopen dan?
zonder dat het door iemand anders wordt verkocht?

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:53
lezen wie het verkoopt...
Dispatched from and sold by Amazon.co.uk
Of amazon.com of .de etc..

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanCM op 13-09-2011 17:26 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Check ook even bij http://www.borderlinx.com, daar kan je dingen laten verzenden naar jou via Borderlinx. Daar krijg je een US of een UK adres als tussenstation. Er zijn meer bedrijven die dat soort oplossingen aanbieden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Het lijkt me dat de kosten van de service niet interessant zijn voor low value items.

@TS: kijk of dit door amazon wordt verkocht of door een derde partij (details van de verkoper). Ingeval het amazon zelf is, wordt het naar het buitenland verzonden. Anders hangt het van de verkoper af.

Hier is verder weinig discussie over nodig. Ik doe deze voor je op slot. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.