Epsonprinter print maar half blad.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Pieter
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-02 14:49
Ik heb twee recente Epsonprinters (SX210, SX400) die, wanneer er een geperforeerd blad inzit, maar print tot het eerste gaatje. De printer stopt met printen en rolt het half geprint blad eruit zonder foutmelding.

Zeer vervelend, want ik druk vaak op geperforeerd kladpapier.

Ik denk dat het een softwarematig probleem is, want ik heb een oudere Epsonprinter die daar geen last van heeft.

Kent iemand dit probleem en zou het kunnen worden opgelost met een alternatieve driver?

Alvast bedankt
Jan-Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

SA007

Moderator Tweaking
Misschien heb je de pech dat het gaatje precies op de paginasensor zit, doe hij het ook als je de pagina er met de gaatjes aan de andere kant van het papier legt?
Of is het aan beide zijden geperforeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Pieter
SA007 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:31:
Misschien heb je de pech dat het gaatje precies op de paginasensor zit, doe hij het ook als je de pagina er met de gaatjes aan de andere kant van het papier legt?
Het is inderdaad maar aan een kant (links van het blad). Maar ik gebruik het juist om te klasseren, dus gaatjes aan de andere kant is geen optie.

Het blad blijft ook een klein beetje in de printer steken, ik moet het er een klein stukje uittrekken.

Weet iemand waar de papiersensor zit? Misschien met een kleine tweak aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
SA007 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:31:
Idd, dat kan bijna alleen maar een sensor probleem zijn, zou misschien simpel opgelost kunnen worden met een plakbandje oid over het gaatje, maar dat is weer afhankelijk of het een optische sensor is of een druksensor.

Sowieso, het misschien een beetje non-info... maar vrijwel iedere printerfabrikant zet in de dislaimer oid dat je altijd 'onbeschadigd' papier moet gebruiken voor een juiste werking. Zeker als het gaten betreft of harde vouwen, want die kunnen de sensoren e.d. nog wel eens in de war schoppen, waardoor vervelende vastlopers etc etc.

[ Voor 23% gewijzigd door MicGlou op 13-09-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Pieter
Iemand die weet hoe een papiersensor eruit ziet? http://www.gedat-ersatzteile.de/ex/sx400.pdf

Je mag altijd het nummertje vermelden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ik zie em volgens mij zitten, maar er staat geen nummertje bij :)... is dan een niet te bestellen onderdeel.

Als ik mij niet vergis, dan zijn het de dingetjes die je ziet op pagina 2 tussen nummertje 532 en 534... maar ik kan mij vergissen. Het wordt niet bij naam genoemd, een sensor kan allerlei vormen hebben... dat sprak mij daarin wel aan. Want zoals ik al zei, het hoeft niet perse een palletje/drukschakelaar te zijn... het kan ook optisch en dan is het vaak een HEEL klein onderdeel.

Maar doet dat er toe? Waarom wil je dat weten? Daar moet je niet mee gaan rommelen... je moet het probleem in het papier zoeken, niet in de sensor. Als je aan die sensor gaat rommelen dan kan die niet meer zien wanneer het papier begint en/of eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Pieter
Ik had stiekem gehoopt dat het misschien een los, goed zichtbaar onderdeel was wat ik heel klein beetje kon opschuiven zodat het niet op het gaatje valt.

Het zou het kunnen zijn wat jij noemt, maar ik denk dat het aan de andere kant moet zitten aangezien aan die kant de gaatjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:31

Zuurstok

Passionately curious

waarom niet de rand waarin de gaatjes zitten even omvouwen, goed vouwen zodat hij niet bij het minste geringste weer terug valt, en het dan proberen te printen?

Je printer print maar aan 1 kant neem ik aan, dus de sensor werkt ook maar op 1 kant?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

SA007

Moderator Tweaking
Misschien eens kijken of het mogelijk is 180 graden gedraait te printen en dan het papier ook draaien.
Blijft de afdruk hetzelfde maar zitten de gaatjes aan de andere kant.

Anders kan je misschien kijken hoe het papier in de printer gaat, meestal kan een printer net wat breder afdrukken dan A4, misschien net genoeg meer om de sensor buiten de gaatjes te krijgen.
Zal je denk ik wel met je marges moeten klooien om 'm niet over de rand van het papiertje te laten printen.

Anders zou de enige optie zijn de printer modificeren en de sensor een centimeter ofzo opschuiven, maar dat valt aardig tegen om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
BobF. schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:11:
waarom niet de rand waarin de gaatjes zitten even omvouwen, goed vouwen zodat hij niet bij het minste geringste weer terug valt, en het dan proberen te printen?

Je printer print maar aan 1 kant neem ik aan, dus de sensor werkt ook maar op 1 kant?
Als je dat doet gaat de printer zeuren om het juiste papierformaat ;) Het is of afplakken van de gaatjes... of achteraf pas perforeren. Of zoals eerder genomen het papier andersom in de printer en deze 180 graden gedraaid laten printen... maar er bestaat ook weer een kans dat er wel 2 sensoren inzitten.
Pagina: 1