• Dr.SVM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
beste tweakers,

Ik zou graag het verschil willen zien tussen mijn onboard videokaart en mij losse videokaart. Dus eigenlijk eventjes omschakelen. Ik wil het testen op mijn laptop dus videokaart demonteren zal 'm niet worden.
Dus hoe moet dit??

Groeten,

[ Voor 4% gewijzigd door Dr.SVM op 12-09-2011 20:13 ]

• EvilMe
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-12-2025
Welke laptop heb je?

Vrouw van @alex3305

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22
Als het gaat om de laptop welke in jouw inventaris staan vermeld lijkt me dit erg lastig te testen. Je zou het eventueel kunnen doen door de drivers van de Nvidia gpu niet te installeren en daarna een benchmark te draaien.

Echter denk ik persoonlijk dat je beter af kunt gaan op vergelijkingssites voor gpu's zoals op Notebookcheck.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe bedoel je precies verschil zien ?

Je zal alleen bij spellen verschil kunnen zien. Op de onboard kaart loopt het bagger of zelfs helemaal niet. Met de andere GPU loopt het wel, afhankelijk van de GPU.

In Windows zal er helemaal niets te zien zijn.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:49
Onboard videokaarten worden praktisch niet meer verkocht... volgens mij bedoel je een IGP... klinkt misschien wat zeurderig, maar daar zit echt een groot verschil tussen. Uitleg over het verschil: Google is je vriend :)

Maar je kan je monitor gewoon op de IGP aansluiten, zolang deze maar is ingeschakeld in het bios zal die aansluiting gewoon beeld geven. Geeft die aansluiting dus geen beeld, dan zal je even het bios in moeten duiken om het in te schakelen.

Overigens wat is het verschil wat je wil testen? Je mag er eigenlijk altijd rustig vanuit gaan dat een losse videokaart altijd beter presteert dan de IGP, om meerdere redenen... want wat doet die losse kaart.chip anders in het systeem?

Maar misschien nog handiger is even te vermelden over wat voor een hardware je praat... het betreft een laptop? Een vrij recent model toevallig? Als dat het geval is, dan regelt die laptop het schakelen helemaal zelf... maar dan nog blijft staan dat de losse chip altijd beter zal presteren dan de IGP.

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 13-09-2011 10:15 ]

• Dr.SVM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ben er al uit! dankuwel voor reactie!
Pagina: 1