DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50
Hallo allemaal,

ik zit nu al tijden te kampen met een vervelend probleem, namelijk dat mijn internetverbinding af en toe ineens niet meer werkt. Vooral als ik draadloos ben is dat het geval, dan moet ik mijn router en modem resetten en dan doet bedraad internet het wel weer maar voordat draadloos weer werkt is er weer een dag voorbij. Ook als wij bijvoorbeeld met 2 laptops draadloos gaan dan kan de ene laptop soms niet op internet komen.
Nu dacht ik dat dit misschien een probleem was met mijn router, ik had een sitecom maar deze heb ik vandaag vervangen door een netgear maar het probleem blijft. Nu heb ik al op internet gelezen dat beide merken toch van goede kwaliteit horen te zijn dus ik geloof niet dat het daaraan ligt. De router is aangesloten op een modem van Arris.

Ik hoop dat een van jullie mij zou kunnen helpen!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De kwaliteit van een apparaat zegt nog niets over de (kwaliteit van de) configuratie ;)

Maar wat heeft de omschrijving van jouw probleem (direct) te maken met DNS? Hoe kom je erbij dat het een DNS-probleem betreft?
Anyhow, welke DNS-server gebruik je en welke internetprovider? Je zou de OpenDNS-server (208.67.222.222 & 208.67.220.220) eens kunnen proberen of die van Google (8.8.8.8 & 8.8.4.4).

Maar ik ben wel benieuwd naar je argumenten en wat je zelf verder al gedaan hebt (behalve klakkeloos apparatuur vervangen) :)

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• venneke
Nou, ik ben totaal niet handig met die dingen, maar ik heb een hoop lopen zoeken en ook via DynDNS een dynamic dns aangemaakt maar het probleem bleef. Maar meestal had ik gewoon de router en de modem gereset dus heel veel heb ik er zelf ook niet aangedaan.

Verwijderd

DynDNS heeft niet veel met de DNS te maken die je gebruikt om te surfen. Zodra de probleem voordoen kun je stap voor proberen welke onderdelen je in het netwerk nog kunt pingen (computer -> router -> modem -> gateway -> server op internet / DNS servers). Zodat je ongeveer kunt uitzoeken waar en waarin het probleem zit.

[edit]
Feli trouwens, mooie dag om jarig te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 20:21 ]

• venneke
Dankje!

Internet werkt nu gewoon op de laptop dus pingen heeft weinig zin dan denk ik? Maar ik heb vandaag een ipad gekocht en deze wil ik dus verbinden met de router, maar je ziet dat ie verbonden is maar ik heb geen verbinding. Ook op de router homepage herkent hij het niet..

Verwijderd

Probeer eerst even je ipad te updaten via kabeltje, ik heb er niet veel in handen gehad maar dat heeft mij geholpen.

• venneke
Ik snap er nu niet veel meer van, ik heb nu wel internet op mijn ipad maar niet oo mijn laptop. Ook heb ik een nas aangesloten op de router maar mijn laptop herkent die wel maar mijn ipad niet. Dus het lijkt wel of ik alleen op de nas kan als ik niet verbonden ben met internet...

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 07:16
Heb je het kabeltje van de Arris wel in de WAN poort van je Netgear router gestoken? En weet je zeker dat je maar één router hebt? En niet ergens een verdwaalde 2e die de boel ligt te verzieken?

En doe eens een ipconfig /all op je PC (liefst in werkende en niet werkende situatie). Het lijkt me toch eerder een routeringsprobleem dan een DNS probleem.

• venneke
Ik heb nog wel een router boven staan, maar die is voor mijn kamer en die dient als HUB. Verder als ipconfig doe in werkende situatie(nadat ik de laptop opnieuw had opgestart werkte internet wel weer :S):
Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\Ruud>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Bluetooth Network Connection 2:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : arnhem.chello.nl

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::d5d3:6a85:9528:b0a5%11
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Tunnel adapter Local Area Connection* 13:

Tunnel adapter Local Area Connection* 11:

IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fb:1c19:2888:e77b:5f44
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::1c19:2888:e77b:5f44%13
Default Gateway . . . . . . . . . : ::

Tunnel adapter Reusable Microsoft 6To4 Adapter:

Tunnel adapter 6TO4 Adapter:

Tunnel adapter Local Area Connection* 16:

Tunnel adapter isatap.{C58C3028-2D50-4045-9F35-53D0868D1718}:

Tunnel adapter Local Area Connection* 14:

Tunnel adapter Local Area Connection* 15:

• _H_G_
venneke schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:08:
Ik heb nog wel een router boven staan, maar die is voor mijn kamer en die dient als HUB.
En de DHCP service op die 2e router staat uit?

• venneke
Deze dient dus niet als router, ik heb de utp kabel ook op een lan poort aangesloten

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

venneke schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:43:
Dus het lijkt wel of ik alleen op de nas kan als ik niet verbonden ben met internet...
Staat je NAS niet te fungeren als DHCP server? Zo ja dan kan dit je dns probleem wel eens zijn. Bij het aanvragen van een IP adres, gaat je netwerkkaart zoeken naar de dhcp server welke het snelst bericht terug geeft. Idem voor een eventuele tweede router welke als hub/switch dient maar nog steeds DHCP aan heeft staan.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik herken dit probleem wel... Ik heb zo een paar keer per maand hetzelfde. Je ziet het doordat de wireless netwerkverbinding wordt getoond met een klein geel uitroeptekentje. 'Beperkte toegang' of 'Geen internettoegang' staat erbij. Even de stroom van de router en weer aanzetten lost het probleem direct op.

Heb nog nooit een echte oorzaak kunnen vinden en heb al wel wat gegoogled. Het blijkt echter wel veel meer voor te komen. Het is wel een DNS probleem volgens mij, waardoor er geen IP adres uitgegeven kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 13-09-2011 16:13 ]

• venneke
hars73 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:10:
Ik herken dit probleem wel... Ik heb zo een paar keer per maand hetzelfde. Je ziet het doordat de wireless netwerkverbinding wordt getoond met een klein geel uitroeptekentje. 'Beperkte toegang' of 'Geen internettoegang' staat erbij. Even de stroom van de router en weer aanzetten lost het probleem direct op.

Heb nog nooit een echte oorzaak kunnen vinden en heb al wel wat gegoogled. Het blijkt echter wel veel meer voor te komen.
Ja klopt inderdaad, begint nu onderhand behoorlijk vervelend te worden. Vooral omdat draadloos niet meteen werkt daarna bij mij alleen bekabeld.
In ieder geval, ik zal de tweede router wel van stroom afhalen maar dat lost denk ik nog niet het probleem op waarom ik niet op mijn nas kan. De nas is van het merk Iomega en dan een cloud editie.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ken iemand die 'ineens' ook dit probleem had met één specifieke laptop in z'n netwerk. Daar bleek uiteindelijk een proefversie van McAffee de boosdoener te zijn. Die de-installeren en het probleem kwam niet meer voor.

• _H_G_
venneke schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:15:
In ieder geval, ik zal de tweede router wel van stroom afhalen maar dat lost denk ik nog niet het probleem op waarom ik niet op mijn nas kan. De nas is van het merk Iomega en dan een cloud editie.
Als je 2 DHCP services hebt draaien op hetzelfde netwerk, dan onstaat chaos. Los dat op, zelfs als je gewenste resultaat er nog niet is. Door blijven ploeteren met 2 DHCP services gaat je hoofdpijn geven ;)
Pagina: 1