Na het lezen van het o zo bekend refund topic, waar alle "ervaringen" gepost worden met betrekking tot het weigeren van software (bijv. windows 7). Ik weet dus van het bestaan van dit topic, maar omdat daar alleen ervaring gepost worden dacht ik dat een apart topic beter zal zijn, want anders "vervuil" ik dat topic alleen.
Oké. Ik heb een Sony Vaio besteld en eigenlijk om het verhaal van dat ik de laptop zometeen moet gaan terug sturen te voorkomen heb ik besloten om nu alvast een mailtje te sturen. Uiteraard is dit niet helemaal gelukt en daarom eigenlijk dit topic. Ik zal al mijn mailtjes inclusief de terug komende posten om ook andere mensen te helpen en om mezelf te helpen met sterke argumenten die jullie mij eventueel vertellen.
Oké. Ik heb een Sony Vaio besteld en eigenlijk om het verhaal van dat ik de laptop zometeen moet gaan terug sturen te voorkomen heb ik besloten om nu alvast een mailtje te sturen. Uiteraard is dit niet helemaal gelukt en daarom eigenlijk dit topic. Ik zal al mijn mailtjes inclusief de terug komende posten om ook andere mensen te helpen en om mezelf te helpen met sterke argumenten die jullie mij eventueel vertellen.
Reactie:Beste Sony,
Ik stuur deze E-mail omdat ik graag informatie wil over de gang van zaken met betrekking op het weigeren van software (bijv. Windows 7 Home Premium, welke standaard bij de laptop wordt geleverd). Ik heb een aantal dagen geleden de Sony Vaio SB serie gekocht en graag informatie die relevant is voor dit type. Zoals u waarschijnlijk wel weet is op basis van de Microsoft End User License Agreement is het mogelijk het Operating System en andere software (Works bijv.) te weigeren.
Ik ontvang graag een email terug met de procedure en de terugbetaling van de licentiekosten.
Met vriendelijke groet,
.........
Uiteraard is dit een onnozel antwoord, omdat ik juist voor de OEM versie bij hun moet zijn. Mijn vraag is of jullie goede argumenten (inclusief bron) hebben om deze "jongen" even duidelijk te vertellen dat hij het mis heeft.Geachte Mijnheer .............,
Graag reageren wij op uw verzoek over terugbetaling van Windows licentie. Helaas is dat niet mogelijk aangezien wij onze producten voorzien van een OEM Windows licentie.
Heeft u nog vragen dan kunt u ons bereiken op onderstaande gegevens.
Met vriendelijke groeten,
..............