hoop thumbnails laden niet meer

Pagina: 1
Acties:

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-02 14:46
Ik heb sinds ongeveer een week het irritante probleem dat bij verschillende webpagina's zoals youtube mijn thumbnails niet meer laden, of dat er een paar geladen worden. zie hier het voorbeeld:
http://imageshack.us/photo/my-images/846/thumbprobleem.png/

Zoals je ziet staat er onderin ook dat die nog iets aan het laden is van ytimg.com.. dat blijft eeuwen doorgaan.
Eerst dacht ik dat het probleem bij addblocker lag, maar het toevoegen van exception filters wou niet werken en het volledig uninstallen van de addon werkte ook niet.
Op internet kan ik hier ook bijna niks over vinden, het enige wat een beetje behulpzaam leek was dit artikel:
http://www.flickr.com/help/forum/en-us/107890/

Maar die instelling stond bij mij al op false dus dat is het ook niet.
Ik raad hier nogal gefrustreerd over en heb jullie hulp nodig.
Als ik enige belangrijke informatie mis dan hoor ik het wel, ik moet nu weer aan het werk en lees vannacht deze topic pas weer. Alvast bedankt voor jullie inzet :)

specs: firefox 6.0.2, windows 7 64bits

edit Bij internet explorer heb ik hetzelfde probleem
edit 2 Op andere pc's in huis komt dit probleem overigens niet voor
edit 3 Ik ben er zojuist achter gekomen dat als ik mijn browser lang aan laat staan(laten we zeggen een kwartier, geen idee hoe lang pcies), dat het probleem dan 'weg' is. Browser restarten en same shit all over

GEFIXED
Na nog wat meer zoeken heb ik eindelijk een fix gevonden! :D
Fix heb ik van http://www.google.com/sup...id=670b8866bccea85d&hl=en

deze 3 regels heb ik toegepast in een HOSTS file in windows:
# 74.125.162.39 static.cache.l.google.com s.ytimg.com
# 8.8.8.8 static.cache.l.google.com s.ytimg.com
# 8.8.4.4 static.cache.l.google.com s.ytimg.com

Hopelijk is dit een permanente fix, tnx voor jullie reacties :)

(topic mag gelocked worden)

[ Voor 27% gewijzigd door questarey op 13-09-2011 16:13 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:15
Heb je de cache al leeg gemaakt?
Via IE die standaard is geïnstalleerd heb je daar hetzelfde probleem?

Heb je plugins in FireFox? Probeer deze eens uit te zetten. Blijkbaar doet de plugin noscripts wel eens verveld. Probeer dan deze plugin te disablene of youtube in de exeption list te plaatsen. Youtube bewaard zijn data op ytimg.com. Kijk eens of je deze kan unblocken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• questarey
bij IE heb ik precies hetzelfde probleem, sorry dat had ik er natuurlijk bij moeten vermelden.
cashe legen helpt niet

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Zit je heel toevallig op draadloos internet? Zo ja: probeer eens de pc dichter bij de Access Point te zetten, of probeer eens te internetten via een kabel.

Is de snelheid van jouw PC/internet trouwens verder wel in orde?

• FreakingSTFU
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05-2023
questarey schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 03:28:
bij IE heb ik precies hetzelfde probleem, sorry dat had ik er natuurlijk bij moeten vermelden.
cashe legen helpt niet
Dit lijkt op iets wat ik wel eens me heb gemaakt. Als ik in opera soms honderden tabs tegelijk open heb en ik het disk cache uit heb staan dan wil hij nog wel is moeilijk doen met het laden van bijv. thumbnails. Dit probleem is dan op te lossen door opera opnieuw op te starten. In principe zou het na het herstarten van het programma dan weer werken, dit is bij jou neem ik aan niet het geval. Aangezien je hetzelfe probleem in twee verschillende browsers heb ligt het waarschijnlijk aan iets anders, misschien een te logische oplossing, maar heb je de pc al opieuw opgestart zodat je virtueelgeheugen helemaal "leeg" is, misschien dat dit helpt. Werk dit niet probeer dan voor de grap is operausb om te zien of er echt iets niet goed is met een instelling of wat dan ook buiten de browsers om.

• questarey
ElektroNeko: Ik zit via netstroom, haal zo'n 1.7mb/s aan downloadsnelheid en kan 1080p filmpjes op youtube streamen zonder onderbrekingen, dus daar ligt het niet aan.

FreakingSTFU: Ik zet mijn pc altijd uit wanneer ik van plan ben langer dan een uur weg te blijven van mijn pc.
operausb heb ik gerunned vanaf mijn externe harde schijf en verrek, daar werkt het gewoon.

Ik heb mijn firefox op mijn SSD staan. Zou het kunnen dat door SSD tweaker die thumbs niet fatsoenlijk willen laden ofzo? (indexering bijv.)

[ Voor 8% gewijzigd door questarey op 13-09-2011 04:42 ]

• FreakingSTFU
questarey schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 04:41:
Ik heb mijn firefox op mijn SSD staan. Zou het kunnen dat door SSD tweaker die thumbs niet fatsoenlijk willen laden ofzo? (indexering bijv.)
Ik heb geen idee over alles dat met SSD te maken heeft, maar waar staat IE op en probeer operausb dan ook op die SSD, kijken of het probleem echt daar ligt, verder is het enige wat ik nog kan bedenken je pagefile tijdelijk te verwijderen door deze uit te zetten en daarna weer opnieuw in te schakelen al weet ik niet of dit per se nodig is sinds het voorzover ik weet volledig schoon is na een reboot.??

• questarey
mijn pagefile is idd gewoon in orde als ik heb gereboot.
ik dacht mijn probleem op te kunnen lossen door firefox gewoon op mijn andere harde schijf te zetten, niet dus,]

Ik heb operausb op mijn ssd gezet en dat werkte niet supergoed ofzo, maar gaf niet de problemen die ie en firefox gaven. firefox op mijn andere schijf zetten maakte helemaal geen verschil, nog steeds die vervelende thumbs die niet laden.

dus ik ben nog steeds niet echt verder :(

• FreakingSTFU
Lijkt op ene of andere manier toch iets met je SSD te maken te hebben, het enige wat ik je nog kan aanraden is Firefox portable uit te proberen, geen permanente oplossing want de echte portable is van versie 3.5, zien wat die doet. Verder wat je kan proberen is van alle gegevens van firefox een backup te maken en dan alles tijdelijk verwijderen, behalve de noodzakelijk exe & dll's dan en zo beetje bij beetje kijken of er ergen een corrupt bestand tussen zit. Hoe zit het trouwens met IE stond die ook op je SSD, want zoals ik al eerder zij als het prbleem zich met twee verchillender browser voordoet ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan de browsers.

Als je er verder niet uitkomt je gaat geen herinstallatie doen, misschien dat deze opeara proable beter werkt op je SSD.http://www.kejut.com/operaportable

EDIT
oh had over de kleine letters van IE heen gelezen, sorry

[ Voor 4% gewijzigd door FreakingSTFU op 21-09-2011 22:18 ]

Pagina: 1