Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung CLP-325W wireless via Internet printen (niet-lokaal)

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

hallo SamsunG
-hallo
kan ik met deze printer wireless verbinding maken met mijn router
-ja
kan ik daarna via het internet (!) een printopdracht geven?
-u kunt draadloos printen ja
dat begrijp ik, maar kan ik niet-lokaal, dus vanaf een ANDER netwerk, via het internet, een opdracht geven aan mijn printer die via wifi is verbonden met het internet zonder dat er daar een PC aanstaat die de printer 'deelt'?
- ik ga het navragen

[bijna 10 min wacht]

-ja dat kan :)
ik kan printopdrachten via het internet sturen?
-ja :)

printer gehaald, geinstalleerd.
werkt allemaal prima prima, maar... niet vanaf een ander netwerk.

nog een keer gebeld, nu verandert Samsung zijn mening in: allen met tussenkomst van een printerserver

:|

damnit zeg.
zijn er laserprinters met wifi die het kunnen?
Ik zie HP altijd van die mooie reclames maken....

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wifi of netwerkprinters kun je vanaf een ander netwerk laten printen... Je moet daarvoor waarschijnlijk een vpn tunnel opzetten met jouw eigen netwerk.
Wat gemakkelijker gaat: Teamviewer. Je zult dan wel eerst de te printen bestanden moeten uploaden naar je eigen pc en dan de printopdracht geven.
Je kunt ook proberen een Remote Desktop op te zetten, maar dan zit je met hetzelfde euvel...
Of je zou een server achtige omgeving op moeten zetten waar je je printer aan hangt, en dat je dan via Remote Desktop inlogt op je werkomgeving.

• paQ
  • Nu online
Maar de hp printers zijn toch (wel) met het internet verbonden?

(reclame met die baby die over de weg raast)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet moet je printen via IPP naar een specifieke poort die je open zet op je eigen router.

Dus bijvoorbeeld: je printer is via IPP intern te benaderen op poort 1234 (ik noem maar een zijstraat). Dan maak je een DNS account aan bij DynDNS oid zodat je router van buitenaf te vinden is. Vervolgens geef je je printer een vast IP, forward je poort 1234 in je router naar dat vaste IP, en maak je op je werkstation waar je vanaf wilt printen een printer aan die naar de url IPP://jouwdnsnaam:1234 print. Dat zou gewoon moeten werken :)

De vraag is wel: waarom zou je het willen? Vanaf een PC op werk / school mag je vaak niet zomaar printers installeren. Vanaf een igen laptop die je buitenshuis gebruikt zou kunnen, maar dan zul je net zien dat je een printopdracht geeft die eigenlijk naar een interne netwerkprinter moest.

Ik hoor mijn oud-collega nog vloeken; die zat op 2 locaties en pakte regelmatig de verkeerde. Mocht ie weer naar de andere locatie bellen dat ze die 500 vel aan printjes maar weg moesten mikken, met de excuses voro de veroorzaakte ozon :P

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 12-09-2011 21:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• paQ
  • Nu online
Gezien ik mijn kantoor verplaats naar een ruimte die op een ander netwerk zit dan dat ik thuis gebruik wil ik ook 's avonds vanaf de bank met factuurtjes maken die alvast kunnen printen, dan hoef ik ze de volgende dag maar te pakken.
Ik zie er dus echt wel de voordelen wel van in, maar dan moet het ook wel werken.

zal het ipp gebeuren eens opzoeken. Ik heb de indruk dat de router dat ook mot kunnen ondersteunen.

edit:
ben iets verder.
ik heb het IP adres van de printer als virtuele server opgegeven met poort 80.
wannee rik nu mijn ipadres (van de inet provider) inklop op bijv een iphone op 3G, dan opent hij de webinterface van de printer.
het ding benaderen lukt dus (al)

nu nog afdrukken.

Als ik op deze wijze een printopdracht wil geven, verwerkt hij hem en stuurt hem weg uit de wachtrij.
de printer geeft echter geen kik

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 12-09-2011 22:58 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Als het echt om zoiets simpels gaat, waarom ga je dan niet voor de teamviewer tip? Dan stuur je de printer gewoon aan met een pc die daar gewoon lokaal in het netwerk zit... binnen 5 minuten geinstalleerd en klaar voor gebruik.

• paQ
  • Nu online
omdat dan altijd de PC daar aan moet staan en wakker moet zijn.
Ik koop nu net een wifi printer zodat deze op zichzelf kan werken in het netwerk (en liefst dus ook daarbuiten)

Het is overigens gelukt om vanaf een windows pc in een ander netwerk te printen.
mac nog niet (komen wel prints, maar niet wat ik verzend :P )

ik heb een HP tip gevolgd:

IP van de printer virtueel linken aan poort 80
IP van de printer virtueel linken aan poort 9100
netwerkprinter installeren op IP van de ISP, et voila :)

maarja... op de bank zit ik met een MAC op schoot...
Het is me nog niet helemaal duidelijk waarom het vanaf een mac niet zo wil

[ Voor 59% gewijzigd door paQ op 13-09-2011 10:25 ]

• paQ
  • Nu online
*O*

Op de mac alle printers weer verwijderd.
nieuwe printer aangemaakt op het kale isp IP adres.
protocol: HP Directjet protocol
software: de samsung driver

klik... whops

_/-\o_

nu de boel nog beveiligen op de een of andere manier...
tips iemand? of moet het topic dan een schop naar netwerken krijgen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou die link op poort 80 er uit slopen, dan heb je iig we webinterface niet meer met zijn reet op internet staan ;)

Verder zou ik me er niet zo druk om maken, het is maar 1 poortje en dat kan alleen maar overweg met postscript commando's, waarbij het een printer is die ze moet verwerken. En dat ding zal intern heus niet op windows draaien ;)
Althans, dat mag ik hopen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• paQ
  • Nu online
maar als ik 80 weghaal, linkt ie nog wel goed door dan?
of is het alleen de webinterface die aan :80 hangt?

Pagina: 1