Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WES2011 Automatisch netwerk accepteren?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een WES2011 machine staan. Het is de bedoeling dat deze machine geïmaged wordt naar meerdere machines.

De machine wordt volledig write protected en moet dus out-of-the-box werken.
Alles is goed afgeconfigureerd echter 1 ding komen we niet niet.

Op het moment dat je de thin-client aansluit op een andere locatie (de machines komen allemaal automatisch in een beveiligd netwerk, dus firewall mag gewoon uit!), dan vraagt deze nergens om maar je krijgt geen verbinding.

Log je echter als Administrator in, dan kun je de oorzaak zien, Windows laat de Wizard "Netwerklocatie instellen" zien waar je kunt kiezen tussen Thuis, Bedrijf en Openbaar netwerk.

Ik heb al geprobeerd om de firewall en security center uit te schakelen, maar hij blijft terugkomen met deze vraag.

Is er een manier om standaard (of middels reg. key) altijd de firewall uitgeschakeld te hebben en het netwerk gewoon standaard altijd op Bedrijf te laten?

De machines zitten in een eigen VLAN met alle beveiligingsopties die nodig zijn. Ze hebben enkel een webinterface naar een interne site. Echter moet de machine remote te beheren zijn en met een firewall actief wordt dit een stuk lastiger omdat we niet voor elke locatie even het write filter kunnen uitzetten en de wizard doorlopen.

Alvast heel hartelijk dank voor de gouden tip!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
dit kan je misschien helpen;

ga via:
Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools

naar:
local security policy

daar kun je onder:
Network list manager policies

instellen hoe win7 (en ik neem aan ook WES) omgaat met unidentified networks

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tens schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:42:
dit kan je misschien helpen;

ga via:
Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools

naar:
local security policy

daar kun je onder:
Network list manager policies

instellen hoe win7 (en ik neem aan ook WES) omgaat met unidentified networks
Hoi, bedankt voor de tip.

Mijn collega geeft echter aan dat hij de opties wel had geconfigureerd, echter het preparen van de image schijnt dit weer terug te zetten naar default.

We gaan er in ieder geval mee testen! Bedankt!