Om meerdere redenen wil ik wat minderen met de snelle actie spellen. Momenteel speel ik voornamelijk fighting games en first person shooters maar ik ben daar enigszins op uitgekeken. Wellicht komt dat omdat ik inmiddels een oude lul ben geworden. Ik wil het strategy genre weer oppakken aangezien ik in een ver verleden ontzettend veel plezier heb gehad met dergelijke games. In de tussentijd is er echter het één en ander veranderd en ik heb de keuze inmiddels kunnen reduceren naar 3 mogelijke kanshebbers. De keuze tussen deze 3 vind ik als leek echter nog lastig. Wellicht kunnen jullie wat advies geven.
Ik zowel de videoreviews van IGN en de geschreven reviews van Tweakers bekeken dus please geen verwijzigingen. De keuze is op deze titels gevallen omdat ze een bepaalde rust uitstralen. Ik wil met mijn luie gat na een lange dag werken niet meer met een verhoogde hartslag worden geslacht door pubers
. Starcraft II heb ik bij vrienden bekeken maar dat ging me allemaal te snel. Zo snel mogelijk units bouwen om vervolgens met hotkeys om de paar seconde te switchen van 'battlegroep'. Veel potjes werden door mijn onkunde binnen enkele minuten beslist. Dit wil ik dus niet.
De titels die voldoen aan mijn eis zijn: Civ 5 - Settlers 7 - Anno 1404.
Settlers en Anno hebben naar mijn mening redelijk wat overeenkomsten qua pacing en gameplay terwijl Civ wat sneller oogt. Bovendien heb ik het idee dat Settlers 7 het meest van mijn PC gaat vragen.
Als jullie 'kenners' deze drie titels naast elkaar zouden moeten zetten.. wat zijn dan de pro's en cons van deze titels. Is er iemand die al deze spellen heeft gespeeld en een duidelijke argumenten kan geven om voor hem/haar een winnaar aan te wijzen?
Ik zowel de videoreviews van IGN en de geschreven reviews van Tweakers bekeken dus please geen verwijzigingen. De keuze is op deze titels gevallen omdat ze een bepaalde rust uitstralen. Ik wil met mijn luie gat na een lange dag werken niet meer met een verhoogde hartslag worden geslacht door pubers
De titels die voldoen aan mijn eis zijn: Civ 5 - Settlers 7 - Anno 1404.
Settlers en Anno hebben naar mijn mening redelijk wat overeenkomsten qua pacing en gameplay terwijl Civ wat sneller oogt. Bovendien heb ik het idee dat Settlers 7 het meest van mijn PC gaat vragen.
Als jullie 'kenners' deze drie titels naast elkaar zouden moeten zetten.. wat zijn dan de pro's en cons van deze titels. Is er iemand die al deze spellen heeft gespeeld en een duidelijke argumenten kan geven om voor hem/haar een winnaar aan te wijzen?