Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om meerdere redenen wil ik wat minderen met de snelle actie spellen. Momenteel speel ik voornamelijk fighting games en first person shooters maar ik ben daar enigszins op uitgekeken. Wellicht komt dat omdat ik inmiddels een oude lul ben geworden. Ik wil het strategy genre weer oppakken aangezien ik in een ver verleden ontzettend veel plezier heb gehad met dergelijke games. In de tussentijd is er echter het één en ander veranderd en ik heb de keuze inmiddels kunnen reduceren naar 3 mogelijke kanshebbers. De keuze tussen deze 3 vind ik als leek echter nog lastig. Wellicht kunnen jullie wat advies geven.

Ik zowel de videoreviews van IGN en de geschreven reviews van Tweakers bekeken dus please geen verwijzigingen. De keuze is op deze titels gevallen omdat ze een bepaalde rust uitstralen. Ik wil met mijn luie gat na een lange dag werken niet meer met een verhoogde hartslag worden geslacht door pubers :). Starcraft II heb ik bij vrienden bekeken maar dat ging me allemaal te snel. Zo snel mogelijk units bouwen om vervolgens met hotkeys om de paar seconde te switchen van 'battlegroep'. Veel potjes werden door mijn onkunde binnen enkele minuten beslist. Dit wil ik dus niet.

De titels die voldoen aan mijn eis zijn: Civ 5 - Settlers 7 - Anno 1404.

Settlers en Anno hebben naar mijn mening redelijk wat overeenkomsten qua pacing en gameplay terwijl Civ wat sneller oogt. Bovendien heb ik het idee dat Settlers 7 het meest van mijn PC gaat vragen.

Als jullie 'kenners' deze drie titels naast elkaar zouden moeten zetten.. wat zijn dan de pro's en cons van deze titels. Is er iemand die al deze spellen heeft gespeeld en een duidelijke argumenten kan geven om voor hem/haar een winnaar aan te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
Wil je deze games singleplayer of multiplayer spelen?

Uit mijn ervaring zijn dit soort games online wat minder geschikt omdat een gemiddelde game wel eventjes kan duren.

Civ is turn based dus dit is sowieso rustiger dan de andere 2.

Het doel van Civ is voornamelijk om zo veel mogelijk land te veroveren en technologien ontdekken.
Het doel van Anno is trade routes opzetten om je hoofdgebied te voorzien van exotische luxe goederen.
En de laatste Settlers heb ik weinig gespeeld maar het origineel was het ook meer een resource game dan een oorlog sim. Hoewel versie 7 wel dieper is geworden naar mijn idee.

Zover ik weet is de Civ 5 community redelijk dood aangezien de oldschool civ spelers de nieuwe richting niet goed uitgevoerd vinden.

Settlers heeft zich nooit echt gehouden aan 1 stijl gameplay dus daar zal ook geen grote communitie achter zitten

Anno heeft wel veel volgelingen, alleen denk ik dat het toch meer een singelplayer / LAN game is.

Overigens stuk voor stuk zijn het leuke games met hun eigen voor en nadelen. Probeer de demo versies eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
civ 5 is nu 12,50 op steam (aanbieding, weet niet hoe lang nog), als je hem aan het overwegen was is het een nobrainer.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Civ 5
Pro
- simpel maar toch voor de hardcore
- turn based
- one more turn
Con
- turn based
- minder diepgang dan civ 4

settler7
Pro
- Het is settlers
- grappige artstyle
- veel verschillende recources en de daarbij behoorde economie
Con
- DRM
- Online matches werken nog niet(misschien onderhand wel maar settlers 7, was te draconisch in het begin dus het spel maar afgeschreven)
- het vechten

Weet van de nieuwe anno niet zoveel, maar als het zo goed is als anno 1503 of 1602. Dan is Anno 1404 geen mis koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
karstnl schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:42:
Civ 5
Pro
- simpel maar toch voor de hardcore
- turn based
- one more turn
Con
- turn based
- minder diepgang dan civ 4

settler7
Pro
- Het is settlers
- grappige artstyle
- veel verschillende recources en de daarbij behoorde economie
Con
- DRM
- Online matches werken nog niet(misschien onderhand wel maar settlers 7, was te draconisch in het begin dus het spel maar afgeschreven)
- het vechten

Weet van de nieuwe anno niet zoveel, maar als het zo goed is als anno 1503 of 1602. Dan is Anno 1404 geen mis koop.
Anno 1404:
Het is vooral een economiegame, en geen oorlogsgame.
Pro
- Je kan uren zoet zijn met 1 potje (ik heb er games van 10 uur bij zitten) zonder dat het saai wordt.
- Begint simpel, maar hoe groter je settlements, des te complexer het spel.
- Economie opbouwen, production chains ect.
Con
- Geen oorlogsgame, als je op die manier speelt is het een stuk minder leuk.
- Niet echt geschikt voor multiplayer.

Naar mijn mening zijn civ5 en anno1404 het beide waard.
settlers7 vond ik totaal niks aan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:58:
Om meerdere redenen wil ik wat minderen met de snelle actie spellen. Momenteel speel ik voornamelijk fighting games en first person shooters maar ik ben daar enigszins op uitgekeken. Wellicht komt dat omdat ik inmiddels een oude lul ben geworden. Ik wil het strategy genre weer oppakken aangezien ik in een ver verleden ontzettend veel plezier heb gehad met dergelijke games. In de tussentijd is er echter het één en ander veranderd en ik heb de keuze inmiddels kunnen reduceren naar 3 mogelijke kanshebbers. De keuze tussen deze 3 vind ik als leek echter nog lastig. Wellicht kunnen jullie wat advies geven.

Ik zowel de videoreviews van IGN en de geschreven reviews van Tweakers bekeken dus please geen verwijzigingen. De keuze is op deze titels gevallen omdat ze een bepaalde rust uitstralen. Ik wil met mijn luie gat na een lange dag werken niet meer met een verhoogde hartslag worden geslacht door pubers :). Starcraft II heb ik bij vrienden bekeken maar dat ging me allemaal te snel. Zo snel mogelijk units bouwen om vervolgens met hotkeys om de paar seconde te switchen van 'battlegroep'. Veel potjes werden door mijn onkunde binnen enkele minuten beslist. Dit wil ik dus niet.

De titels die voldoen aan mijn eis zijn: Civ 5 - Settlers 7 - Anno 1404.

Settlers en Anno hebben naar mijn mening redelijk wat overeenkomsten qua pacing en gameplay terwijl Civ wat sneller oogt. Bovendien heb ik het idee dat Settlers 7 het meest van mijn PC gaat vragen.

Als jullie 'kenners' deze drie titels naast elkaar zouden moeten zetten.. wat zijn dan de pro's en cons van deze titels. Is er iemand die al deze spellen heeft gespeeld en een duidelijke argumenten kan geven om voor hem/haar een winnaar aan te wijzen?
Civ 5(alleen SP want MP is niet te doen)
Pro:
Als je nog nooit een CiV hebt gespeeld is het erg leuk
Het is vrij makkelijk en speelt vlot
Het voelt erg uitgebreid aan voor een onervaren speler
Je kan een rijkje bouwen

Con
Als je enige voorgaande civ games hebt gedaan besef je hoe dom ze het hebben gemaakt en kan je jezelf er niet meer mee vermaken.

Anno:
Lekker bouwen!
Ziet er veel mooier uit dan de andere 2 spellen
Je bouwt echt wat op, je groei voelt natuurlijk
De AI is zeker op de moeilijkste niveaus meer dan een match, dus de potjes zijn uitdagend
Random maps dus das iedere keer nieuw
Duurt lang voordat je echt alles hebt gezien
Veel scenarios(met de venice uitbreiding) en extra maps

Con
Wat zware systeem eisen.
Legers zijn zwaar ondergeschikt aan handel etc. Al hebben ze hun nut het is primair een bouw/handel spel.

Settlers 7:

Pro:
Het lijkt op het board spel Catan!

Con:
Catan online is gratis en dit spel is gefocused op de multiplayer

Moet ik er wel bij vermelden dat al deze spellen echte bouw spellen zijn. Ook strategie al valt het bij gamen onder het bouw genre. RTS games worden echt de twitchy dingen als starcraft 2, warcraft 3 etc.
Ik zelf zou nou het lezen van je post voor anno gaan. Dat is lekker ontspannen en het ziet er echt leuk en sfeervol uit, maar je hebt wel genoeg uitdaging om je aandacht erbij te houden.

Civ 5 is ook aardig maar ik moet zelf zeggen dat ik me met anno veel beter hebt vermaakt. Het is ook echt leuk om je stadjes te zien groeien en proberen je eilanden zo efficiënt mogelijk in te richten(of zo mooi mogelijk :9 )

Dus mijn aanrader zou zijn Anno, ik zou venice er zeker wel bij nemen(als is het maar voor de MP al vindt ik die zelf niet zo geslaagd). Anders moet je is naar Total War: Shogun 2 kijken, ik denk voor zover ik uit de post kan afleiden dat dit een stuk dichter aanleunt bij wat je zoekt. Lijkt erop maar je hebt ook daadwerkelijk battles met duizenden troepen tegelijk. De AI is alleraardigst en de online opties ook. Omdat het spel uit 2 gedeeltes bestaat(een map met je steden en ingezoomed als je battle) is het ontspannen als je je rijk uitbouwt met af en toe een goeie veldslag. Ook leunt het wat dichter aan tegen het RTS genre maar is epischer van opzet (overigens is mijn favoriet Total War: Medieval 2 door de tijdsperiode en de geniale mods die er voor zijn, maar die kan ik iemand tegenwoordig toch niet echt aanraden. Mocht je shogun 2 leuk vinden dan zou ik zeker medieval 2 spelen :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 12-09-2011 17:31 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik vond Civ5 een beetje tegenvallen. Veel bugs (vooral op het begin, maar nu nog steeds...), zwakke AI en multiplayer is vreselijk. Het tegenovergestelde bij Anno, die vond ik juist meevallen! Erg veel tijd in beide gestopt, en zonder teveel na te denken zou ik zeggen: Anno!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je turn based leuk vind (bepaal je eigen tempo) is het King's Bounty drieluik (the legend, armored princess en crossworlds) misschien leuk om te proberen. Hoewel crossworlds een semi-upgrade is van armored princess, dus zie het meer als twee-en-een-half spel. Deze is op steam te krijgen (ook demo aanwezig) de platinum edition heeft alledrie de spellen. Spel is wel puur singleplayer!

Op steam is inderdaad nog een uurtje Civ 5 voor €12,50 te koop (koopje) maar ik vond m zelf ook tegenvallen. Ik wacht zelf op de nieuwe heroes of might and magic 6 die in oktober uitkomt.

Heb geen ervaring met settlers / anno, dus geen mening daarover.

[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 12-09-2011 18:11 . Reden: info settlers / anno toegevoegd ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is er mis met de complete Civ 4 uit de grabbelbak? Ik vermaak me er weer mee :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Civ 5 vreet veel van je pc... zelfs mijn pc i7 2600 met een 6950 en 16 gb.. heeft moeite ermee...
ik ben zelf een civ 2 fan maar.. civ5 valt tegen...

setllers 7 vind ik tegen vallen, waarschijnelijk dat ik een s2/s4 fan ben.

anno zie ik vaak bij reviews goeie cijfers halen. Momenteel zit ik verknocht aan SC2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ook al hebben ze iets van mekaar weg, zijn ze ook verschillend genoeg.

Als je iets van Settlers leuk vindt zou ik toch een van de eerdere games nemen, die zijn gewoon beter vind ik.
De nieuwste heeft wat goede punten maar speelt toch minder lekker.
Wat voor mij de kern is van Settlers is expansion, economie opbouwen, die niet te ingewikkeld is.
Dit speelt heerlijk en makkelijk de nodige uurtjes weg.
Het komt er op neer, bouw je rijk zo efficient mogelijk uit, niet eindeloos en te snel uitbreiden anders kunnen je resources te snel weg zijn voor de endgame. De combat is haast niet bestaand, je bouwt je kasteeltjes en je stuurt ze op de vijand af, als je het goed hebt gedaan win je easy, je blijft doorgaan en in 1 ruk ga je door naar zijn homebase en voila, dat was het. Het bouwen van je economie is waar het om gaat.

Civ is Civ. Je weet min of meer wel wat je krijgt.
Dit is meer managen om een leger op te bouwen en te slopen, in turn based.
En je kan het je zo moeilijk maken als je maar wilt.
Ben zelf niet zo van de turn based en het enorme micro managen.

Anno spellen zijn weer voornamelijk gemaakt op het uitbouwen van je steden en economie, die steeds ingewikkelder worden, zeker met trade routes etc. Dit gaat verder dan Settlers en is heerlijk om te doen.
De combat is ruk, hadden ze misschien kompleet weg kunnen laten en meer als een economische hostile takeover kunnen doen en verder niks.
Ik vind het zelf een ideale sandbox game om je rijk uit te bouwen.

Kort samengevat:
Settlers: En dan vooral de eerdere varianten, lekker simpel rijkje uitbouwen tot je over de vijand walst.
Civ: Meer micro management en gaat om troepen en de vijand slopen, als je turn based leuk vindt.
Anno: Vooral een in depth resource management game/city builder.

Strategy combat wise is civ je keuze.
Strategy builder zou ik zeggen Anno.
Simpel fun Settlers, al is de laatste wat serieuzer vind ik hem ook minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen ontzettend bedankt voor jullie mening. Ik ging vanavond vol moed om zowel Anno als Civ op te halen bij de Media Markt in Hengelo maar beide hadden ze niet meer in hun collectie. Het PC schap staat vandaag de dag vol met stomme puzzelachtige games. Ik ga het morgen nog eens proberen bij de lokale gameshop en anders toch maar van mijn conservatieve gedachtegoed af, en me aanmelden bij steam. Nogmaals bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:25:
Iedereen ontzettend bedankt voor jullie mening. Ik ging vanavond vol moed om zowel Anno als Civ op te halen bij de Media Markt in Hengelo maar beide hadden ze niet meer in hun collectie. Het PC schap staat vandaag de dag vol met stomme puzzelachtige games. Ik ga het morgen nog eens proberen bij de lokale gameshop en anders toch maar van mijn conservatieve gedachtegoed af, en me aanmelden bij steam. Nogmaals bedankt.
Ik vrees dat Anno niet op veel plaatsten meer te vinden is zoals ik begrepen heb uit het Anno topic.

Echter, vergeet ook niet op gamersgate te kijken. Daar hebben ze Anno nog wel. http://www.gamersgate.com/

Overigens, als je voor civ5 gaat, je moet je sowieso dan aanmelden bij steam. Of je hem nu in de winkel koopt of niet. Je kunt niet onder steam uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat doen ze dan slim met Civ... sneaky bastards. Maar ik hoor ook weinig slechte verhalen over Steam dus waarom ook niet. Bij de gameshop heb ik nog kans op Anno omdat daar ook veel tweedehands spul ligt. Al moet ik dan weer oppassen als ik online wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
RocketKoen schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:24:
[...]

Naar mijn mening zijn civ5 en anno1404 het beide waard.
settlers7 vond ik totaal niks aan.
Helemaal mee eens, al is de Total war serie zoals eerder voorgedragen misschien ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ben zelf geen voorstander van steam, maar ze hebben het best goed opgezet vind ik zelf. En de aanbiedingen zijn altijd wel interessant, je zult best goed moeten zoeken wil je voor 12,50€ civ5 vinden.
Nadeel blijft wel het "online to verify" gedeelte, maar ja dit is nu eenmaal 2011 waar zelfs je blu-ray online is. En je hebt natuurlijk geen nostalgisch hoesje meer :(

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
rockhopper schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:11:
Ben zelf geen voorstander van steam, maar ze hebben het best goed opgezet vind ik zelf. En de aanbiedingen zijn altijd wel interessant, je zult best goed moeten zoeken wil je voor 12,50€ civ5 vinden.
Nadeel blijft wel het "online to verify" gedeelte, maar ja dit is nu eenmaal 2011 waar zelfs je blu-ray online is. En je hebt natuurlijk geen nostalgisch hoesje meer :(
Je kan steam ook offline spelen

Overigens zou ik civ 5 laten zitten en TOtal War medieval 2 de collecters edition voor 5-10 euro kopen. Kan je kijken of je het wat vind. Anno neemt genoeg tijd in ;). Overigens is steam een aanrader. Je moet er geen standaard spellen kopen maar iedere vakantie en feestdagen zijn er aanbiedingen tot -80%. Dan moet je gewoon even inslaan voor de komende maand(en)

[ Voor 26% gewijzigd door Postius op 13-09-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangemeld voor Steam en het ziet er inderdaad gewoon goed en gestructureerd uit. Er is meer over nagedacht dan Sony met hun PSN. Zo liep ik ook aan tegen de demo van Bastion!

Ik verbaas me over de kritiek die Settlers 7 online krijgt. De verwachtingen waren erg hoog maar het uiteindelijke product slaat gewoon de plank mis. Zonde. Zijn er trouwens al plannen voor een nieuwe Age of Empires? Ik zag dat één van jullie het al de nieuwe Heroes of Might & Magic had. Zijn er nog meer strategy games die ik in de gaten moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:37:
Aangemeld voor Steam en het ziet er inderdaad gewoon goed en gestructureerd uit. Er is meer over nagedacht dan Sony met hun PSN. Zo liep ik ook aan tegen de demo van Bastion!

Ik verbaas me over de kritiek die Settlers 7 online krijgt. De verwachtingen waren erg hoog maar het uiteindelijke product slaat gewoon de plank mis. Zonde. Zijn er trouwens al plannen voor een nieuwe Age of Empires? Ik zag dat één van jullie het al de nieuwe Heroes of Might & Magic had. Zijn er nog meer strategy games die ik in de gaten moet houden?
Age of Empires online is net uit. maar het krijgt geen goede reviews.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anno 1404 met Venice is binnen. Lag nog bij de lokale gameshop in Hengelo. Samen voor 24 euro! Nu snel richting install en de nieuwe muis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
Civ 5 heb ik nier gespeelt.

Anno 1404: Echt een hele leuke game, zeer vermakelijk, goede opbouw van de moeilijkheidsgraad.
Na 2 uur spelen zegt je pc "You are playing for 2 hours now, how about a coffe?" dan denk ik damn alweer 2 uur.
Je vergeet echt de tijd, zo leuk is het!

pro:
- goede opbouw
- speel duur
- veel variatie in producten (het noorden en het zuiden)

con:
- missies, de taakjes die je krijgt tijdens het spelen zijn soms irritant

Settlers 7:
Erg leuk, omdat het grootste leger niet perse de overwinning betekend.
Door gebieden te veroveren en opdrachten uit te voeren kan je ook winnen, wat ik zelf leuker vind dan puur op je leger concentreren.

pro:
- leuke graphics style, lekker kleurrijk en vrolijk.
- het "win systeem"

con:
- mijnen zijn na een tijdje leeg, vervolgens moet je behoorlijk veel macro'en om verder te minen.
- Vecht systeem (komt geen tactiek aan te pas)

Mijn advies is om ook nog eens naar de total war serie te kijken, deze games zijn echt episch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:37:

Total war : Shogun 2/Medieval 2 :9

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20
Mocht je nog wat meer hardcore strategy willen, kijkt eens naar de spellen van Paradox (Europa Universalis 3, Hearts of Iron 3 en Victoria 2). Momenteel in de aanbieding bij steam trouwens.

Ze hebben wel een reputatie dat de spellen bij uitbrengen crap zijn, en met een aantal addons (betaalde patches) pas echt goed worden. Maar ik blijf een fan :)

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
De echte strategy games vind je niet op steam.

Die vind je bijvoorbeeld op www.matrixgames.com of www.battlefront.com , verwacht geen goeie graphics bij deze, want het zijn vaak kleine ontwikkelaars, die meer focus geven op gameplay dan grafisch geweld.
Voor paradox software, kun je beter op gamers.gate gaan kijken, dat is net zoiets als steam, maar heel vaak zijn de prijzen wel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga gewoon voor CIV 5 imo!

Ik ben zelf al op een gezegende leeftijd van 34 met vrouw en kind, dus heb geen eindeloze tijd meer om te gamen, verre van, en het is waar, de vorige civ's waren beter maar als singleplayer zal je in deze de meeste tijd steken en plezier aan hebben van de 3 bovengenoemde spellen. Settlers 7 is leuk maar eens uitgespeeld ben je er klaar mee en de multi stelt weing voor door alle problemen.

Anno is leuk, maar eens je het hebt uitgespeeld, en erna is een freeplay'kaartje hebt gedaan en de perfecte stad uit de grond hebt gestampt door een ongelooflijk efficient gebruik van al je resources ben je er klaar mee. Pas op, het spel is echt super, maar weing nieuws te beleven eens je de perfectie hebt bereikt. Het duurt zo lang om de ultieme stad op te bouwen dat je weinig zin om nog is opnieuw te beginnen. Neemt niet weg dat je wel een tijdje zoet bent dus een miskoop is het zeker niet.

Civ 5 start ik wel regelmatig nog is op, zelfs na het uitkomen toch heel intensief mee bezig te zijn geweest. Iedere maand speel ik wel nog is een potje. En ja Civ 4 is veel meer hardcore en diepgaander maar voor nog is een rustig gameavondje als ik een uur of 6 tijd heb speel ik nog is een potje civ 5, alleen, met een lekker flesje wijn bij en wat knabbels ;-).

groeten, CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:21
WilliamP schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:56:
Civ 5 heb ik nier gespeelt.

Anno 1404: Echt een hele leuke game, zeer vermakelijk, goede opbouw van de moeilijkheidsgraad.
Na 2 uur spelen zegt je pc "You are playing for 2 hours now, how about a coffe?" dan denk ik damn alweer 2 uur.
Je vergeet echt de tijd, zo leuk is het!
En na 12 uur achter elkaar spelen krijg je meldingen die de serieuze vorm aan gaan nemen: "You should seriously take a break now, you have already been playing for 12 continuous hours"
Neemt niet weg dat het je ook laat weten hoelaat het is en dat je dan niet beter kan gaan slapen of wanneer het kerst is etc.

10 uur voor een game is btw vrij weinig. Als je echt grote doelstellingen stelt kan je zo 50 uur totale gametijd met 1 game kwijt zijn.

Nu ik er zo over praat krijg ik gelijk weer zin om het te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Total War games zijn een van de beste strategiegames. Als je liefhebber bent van Anno of Civ is dit verplichte kost. Empirische veldslagen, steden ontwikkelen, diplomatie, etc.

Het lijken soms regelrechte schilderijen wat TW op het beeldscherm zet als je in battle mode zit.
Napoleon Total War, Empire en Shogun 2 zijn de laatste versies, de eerdere games zijn ook absoluut de moeite waard. Favoriet is Medieval II met ridders en kastelen en geweldige muziek.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/28rfnsg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/258w11u.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:52:
De Total War games zijn een van de beste strategiegames. Als je liefhebber bent van Anno of Civ is dit verplichte kost. Empirische veldslagen, steden ontwikkelen, diplomatie, etc.
Dit ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind het in zoverre verplichte kost dat je dergelijke spellen minimaal 1x gespeeld moet hebben zodat je er een mening over kan vormen, maar persoonlijk ben ik fan van zowel civ, settlers alsmede anno maar vind ik de total war series gewoon echt niet relax.

Mijn voornaamste problemen met TW series zijn vooral tijd gerelateerd en imho een lage replayability. Vb. een van de unieke punten van TW zijn de real time veldslagen. erg vet in concept, maar naar mijn mening over het algemeen langdradig, saai en voorspelbaar (al is dat laatste wel wat beter geworden sinds shogun 2). en aangezien de autobattle altijd erg in het nadeel van de speler is, zijn de TW series al geen opties. Daarnaast bijv de laatste installment, shogun2, waarbij de replayability erg laag lag imho vanwege de continue zelfde map waar je op speelt. afgezien van de verschillende startposities / clans is veel gewoon hetzelfde en trok het me na mijn 6de potje gewoon niet meer.

laatste puntje van complaint is altijd dat CA spellen minimaal 30 patches nodig hebben om speelbaar te zijn, maar CIV heeft daar ook wel een handje van, dus dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik vind persoonlijk anno het beste spel. Gewoon lekker je stad opbouwen en hoe verder je komt hoe moeilijker het wordt. Settlers is naar mijn mening naar de knoppen geholpen en civ vind ik na een tijdje langdradig worden. TW ben ik een groot fan van maar lijkt me voor jou niet erg geschikt i.v.m. de realtime battles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 20:18

Infinchible

Woef!

Ikzelf ben niet zo van de Civilizations, maar Anno en Settlers 7 vond ik beide allebei erg leuke spellen. Vandaar ook dat ik toen ik ze net bij de Intertoys tegenkwam niet kon laten liggen. Hier dus ook een tip voor jou! Anno 1404 Gold (dus met Venice erbij) en Settlers 7 Gold (wat extra maps enzo) voor 10 euro per stuk bij de Intertoys. Anno 1404 had ik al op steam origineel, maar deze actie was toch te goed om te laten liggen en sowieso wou ik Venice ook een keer proberen. :9
Settlers 7 had ik ook al een keer gekocht bij G2play.com, maar Ubisoft had deze key geblockt omdat ze online kopen niet ondersteunen (had toen, na een jaar, wel mijn geld terug gekregen van G2play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
Civ 5, alhoewel qua turnbased en daarmee slow-paced, is over het algemeen genomen wel het spel waarbij een match het snelst verloopt. Jammerlijk is wel erbij dat single player ivm de voorgaande Civ games er niet zozeer op vooruit is gegaan, en je het na een aantal matches waarschijnlijk toch al wel gezien hebt.

Multiplayer is en blijft leuk, maar het aanbod van multiplayer games is zeer minimaal, kan aardig wat tijd in beslag nemen en behalve als je het tezamen met enkele vrienden koopt, zal je waarschijnlijk weinig plezier brengen. De online community is te klein, om het echt zonder vrienden te spelen.

Anno 1404 is een zeer goed spel wat betreft singleplayer, met ruimschootse mogelijkheden voor zowel een city building als empire building aspect. Eigenlijk zonder dat je er erg in hebt, kun je hierbij toch al snel 60 uur binnen één match wegwerken en nog steeds het gevoel hebben dat er meer te doen valt.

Deze langdurige speelsessies maakt het dan ook wel een beetje een ramp voor multiplayer, behalve als je echt een aantal vrienden hebt welk gedurende meerdere weken met je mee wilt spelen op een map, zul je hierbij bij singleplayer gebonden blijven; of toch al snel het gevoel hebben dat je niet de volledige anno ervaring hebt.

Settlers VII is naar mijn idee een beetje de speler welk er juist tussen in zit, real-time met ten dele een 'city' building aspect wat ook wel wat weg heeft van empire building. Toch ivm anno 1404 een wat hogere game pace kent, en net als Civ V toch ook wel een leuk partijtje warfare met zich mee kan brengen als je dat leuk vindt. Daarmee is Settlers, in theorie, een mooie gulden middenweg.

Helaas is de uitwerking van settlers wat minder, en wederom geldt hierbij nogmaals dat multiplayer alleen echt leuk speelt als je het met wat vrienden kunt doen.

Mijn recommendations zouden zijn als volgt, voor singleplayer:
- Anno 1404
- Civ V
- Settlers VII

Voor multiplayer:
- Settlers VII
- Civ V
- Anno 1404

Met Civ V zit je naar mijn idee safe either way, wat betreft Anno en Settlers hangt het er vanaf of je voorkeur naar single- danwel multiplayer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Infinchible schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:24:
Ikzelf ben niet zo van de Civilizations, maar Anno en Settlers 7 vond ik beide allebei erg leuke spellen. Vandaar ook dat ik toen ik ze net bij de Intertoys tegenkwam niet kon laten liggen. Hier dus ook een tip voor jou! Anno 1404 Gold (dus met Venice erbij) en Settlers 7 Gold (wat extra maps enzo) voor 10 euro per stuk bij de Intertoys.
Wat een gouden tip. 10,- is echt geen geld voor Settlers 7 Gold.
Laatst voor 7,99 SettlersHD voor de iPad gekocht (dat is gebaseerd op 2 dacht ik) en weer helemaal verslaafd.

Nu voor 10,- (maar dan bij Bol.com) maar eens kijken hoe Settlers7 speelt op mijn nieuwe Mac.

Anno1404 en CIV5 doe ik ook op de Mac trouwens, Anno1404 is echter nooit echt op de mac uitgekomen dus dat is een Windows poort en wil daardoor nog al eens vastlopen wat het spel plezier enorm kan bederven, CIV5 is wel MAC Native en werkt prima, echt door hebben moet ik die game nog aangezien ik de eerdere delen nooit gespeeld heb.

Edit: De nieuwe Anno (die in de toekomst) komt ook Native op de Mac beschikbaar trouwens, misschien goed om te lezen voor de mensen die in dit topic komen via de zoek functie net zoals ikzelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 20-10-2011 21:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hebben ze bij Settlers 7 die afgrijselijke DRM er eigenlijk al afgesloopt? Vroeger kon je het alleen spelen als je een inernetverbinding had 8)7

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:13:
[...]

Edit: De nieuwe Anno (die in de toekomst) komt ook Native op de Mac beschikbaar trouwens, misschien goed om te lezen voor de mensen die in dit topic komen via de zoek functie net zoals ikzelf.
Heb je een bron? Want voor zover ik weet komt de nieuwe Anno niet uit op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:10:
[...]

Heb je een bron? Want voor zover ik weet komt de nieuwe Anno niet uit op de Mac.
Voornamelijk duitse sites (+ english wikipedia) die het over een release op de mac hebben. niet echt waterdichte bronnen dus. Op de site van anno zelf nog geen woord over platform/systemeisen

Wikipedia: Anno 2070
http://www.macuser.de/forum/f13/anno-2070-fuer-587990/
http://www.xbox360-spiele...in-diesem-jahr-erscheinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Stronghold 3 niet een vierde optie?

Game komt volgende week uit, ben ik ook pas vandaag achtergekomen. Heb eerdere delen van Civ en Settlers gespeeld en wat dat betreft past Stronghold 3 wel in het rijtje.

Voor wie de titel absoluut geen belletje doet rinkelen (kan ik wel begrijpen), hier linkje naar de site. http://www.stronghold3.com/ Eerste deel vond ik vroeger best vet.
Pagina: 1