Toon posts:

P3 450@600 wil niet opstarten, voltage wijzigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p2b-f, een p3 standaard op 450 (4.5x100), daarop nu een tenmax p3superding, en 256 mb 100 mhz sdram. Mn proc loopt prima stabiel op 558 mhz, maar op 600 wil mn pc niet eens opstarten. Moet ik het voltage verhogen?

Verwijderd

op de p2b-f is de fsb nog gekoppeld met het geheugen, dus je hebt grote kans dat je geheugen het niet trekt dus moet je 133hz geheugen kopen, maar dan nog heb je goede kans dat het niet lukt want je hebt het wel over een opvoer marge van 33%
:7

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:20

Arjan A

Cenosillicafoob

Zie sig

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Zoals je boven mij ziet, moet je gewoon je voltage verhogen. Lukt het dan nog niet dan heb je pc-133 geheugen nodig

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met een P2b mobo is het volgens mij niet mogelijk om het voltage te veranderen :'(, die van mij wil zelfs niet hoger dan 112 fsb :(

Verwijderd

Topicstarter
is er inmiddels niet een manier om op een asus p2b-f toch het voltage te kunnen verhogen?

Verwijderd

Topicstarter
echt niet, beste tweakers? :'(

Verwijderd

:? ik heb hier een PIII 450 waarvan ik de multiplayer helemaal niet kan verhogen:? is dat puur pech, of kan ik hem ook unlocken :?

(ik heb geprobeerd de mp hoger te zetten door de jumpertjes op de Asus P2B-F te verzetten, maar toch noch toe heb ik alleen de FSB nog kunnen verhogen :()

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat unlocken kan je wel vergeten...
ik heb mn bus nu op 124 mhz staan, cpu ->558 mhz dus. Maar zodra ik de bus op 133 zet wil of mn pc niet opstarten, of er is iets met mn hdisk. weet iemand een oplossing hiervoor?
moet ik aan de 133mhz geheugen om dit probleem optelossen, of ligt het toch aan de core voltage?

Verwijderd

Sja, ik heb nu al dat ie op 112 (kan dat:?) staat en dat ie wel eens ineens hangt. D8 eerst dat 't aan me overgeklokte G2 MX lag, maar nu ik die weer op default heb staan, hangt ie nog steed wel eens. 't enige wat ik vreemd vind, is dat 't HD lampje dan blijft branden, isda normaal bij een crash door FSB oc-en :?

Verwijderd

Topicstarter
ik leen morgen ff een paar 128 mb 133MHz dimmetjes; kijken of ie t dan wel doet:?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Kan je geheugen zijn, maar hou er ook rekening met dat het een oude Katmai core is en dat zijn heethoofdjes en zeker niet geweldige overclockers.

Het is mij zelf ook gelukt om een oude p2 450 op 600 te draaien, maar dan wel met een stevige alpha/delta combo en op een Abit BE6 boardje. Ik wens je iig veel suc6 :)

Verwijderd

Mijn P3 leek het eerst ook niet te doen, maar dat was gewoon het geheugen (vermoedde ik natuurlijk al...).

Toen ik later mijn PC100 voor 133 gratis kon omwisselen en hij perfekt werkte op 600 was ik natuurlijk superblij! :)

Dus ga er maar van uit dat het het geheugen is. Over het voltage: 2.1 had ik hem draaien, 2.2 moet ook geen probleem zijn maar let op de warmte!
Pagina: 1