Toon posts:

Hellup!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ZUCHT.... ik had een oude p200 over en dacht dar ff een leuk linux servertje van te maken.. ALS de mobo's tenminste mee zouden werken :( :( :(

bij de eerste deed het keyboard het niet, en er stond toen doodleuk in het beeld 'pres F1 to continue'. Bij de 2e deed het keyboard het wel, maar hij kwam niet verder dan het tabelleje vlak na het bios beeld, met alle hardware erin :(. De derde deed helemaal niks, naja alleen hele piep-syfonien houden die in een grote irritante toon eindigden... jammer

Hum.. misschien is het wel de bios, want de proc, de kast, de videokaart en het geheugen
zijn goed - ze werken wel in andere systemen - dus ik dacht dat het de bios misschien zou zijn (laatste hoop). Maar ik kon echt nergens een bios-update vinden voor deze award biossen
op www.award.com verwijzen ze door naar www.unicore.com en daar kan je alleen hele chips kopen... ik wil gewoon flashen!
Ik heb toen 2 biossen uit de mobo's gehaald, en die verwisseld... stom want nu doen ze helemaal niks meer! Geen beeld, geen geluid, niks. Toen ik ze weer terugzette deden ze nog steeds niks :( :(

kan ik de boel nou weggooien?

naja, iemand een idee?

alvast bedankt,

Jasper

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen, maar wat heb jij de boel gigantisch lopen te vernaggelen.... :-) Wellicht was het verstandiger geweest deze vraag te stellen vóórdat je met die BIOS'sen aan de gang ging.

Maar ja, dat maakt nou niet meer uit, je zit momenteel met een probleem.

Je zegt dat je 3 mobo's hebt, waarvan er 2 niet helemaal opti doen, een eentje een hele piep-serenade zingt. Da's niet gunstig.

Die eerste twee heb zijn waarschijnlijk verknald. Je kunt trouwens proberen er nog leven in te krijgen dmv een Hot BIOS Swap, maar dat is errug risky.

Die derde zit op zich nog wel wat leven in, want hij kan piepen. Dat betekent dat de proc op zich werkt, dus dan moet je andere dingen na gaan lopen:

- Is het geen Socket 5 bord? P200 is namelijk S7.

- Zit het geheugen er goed ingeprikt?

- Heb je het boekje nog wat erbij hoort? Misschien staat daar een verklaring in voor die Morse codes die je hoort. Ik weet dat er vaste riedeltjes zijn voor bepaalde fouten (bv Geen geheugen = kort kort lang, of zoiets, 't is maar een voorbeeldje).

BIOS updates kun je trouwens vaak beter halen van de site van de fabrikant van het moederbord, niet bij Award of Phoenix ofzo.

Succes,

mARCO

Verwijderd

Topicstarter
helaas... het is wel socket 7, het geheugen heb ik nog in andere 'sloten' geprobeert, en ook andere simmetje mochten niet helpen :(

boehoehoe

I hope they wil rest in pieces

ik heb ook nog een 486mobo teruggevonden... maar daar past geen edo of fp ram in. jammerdan weer 3 mobo's overleden :(