VPN en Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 07:48
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over het volgende. Ik heb thuis een pc staan waar ik regelmatig gebruik van maak via Remote Desktop. Dit werkt allemaal prima, maar soms loop ik tegen de situatie aan dat ik deze pc verbinding wil laten maken met het netwerk van de universiteit via vpn (om bijvoorbeeld wat files via het netwerk aan te passen). Als ik dit via Remote Desktop doe, dan wordt automatisch de sessie verbroken, omdat dan al het netwerk verkeer via de vpn verbinding gaat lopen. Ik ben dan niet meer in staat om mijn computer te vinden, omdat ik dan het ip adres niet meer weet. Pas als ik thuiskom heb ik dan weer toegang tot mijn pc.

Dus mijn vraag is of ik slechts een deel van het data verkeer via de vpn verbinding kan laten lopen, zodat ik altijd toegang blijf houden tot mijn pc via remote desktop.

Ter info
PC thuis: Windows 7 Ultimate
Buiten de deur: MacBook Pro OSX 10.7 Lion of Windows pc's (vaak ook win7 of xp)

Alvast bedankt,

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat hangt van je VPN instellingen af. Vaak is het in te stellen of al het verkeer via die VPN verbinding moet gaan of enkel het verkeer naar bepaalde netwerkbronnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
De functie die je zoekt heet 'split tunnel'. Afhankelijk van de VPN client van je universiteit mag je dit vinkje zelf aanpassen of niet.

Als je toegang tot je pc wilt hebben terwijl de VPN tunnel aanstaat raad ik Teamviewer aan. Gratis voor particulier gebruik en werkt via elke internetverbinding zonder dat je IP adressen hoeft te weten.

Edit: www.teamviewer.com dus.

[ Voor 4% gewijzigd door hans_lenze op 12-09-2011 14:28 . Reden: linkje erbij ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Knudde oplossing die ik zelf gebruik (vanwege crappy vpn server die enkel routes naar het DMZ doorgeeft en niet naar het interne netwerk) is :
- Vinkje uitzetten bij alle verkeer via deze vpn gooien
- Daarna handmatig een route zetten naar het interne netwerk waar ik een verbinding op wil hebben.

Voor 2 zoek ik nog steeds een appje die het automatisch doet, maar tot die tijd werkt bij mij :
code:
1
route add 10.1.1.0 mask 255.255.255.0 10.42.43.101