Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.net,

Ik bezit al enkele maanden een naar probleem waar ik nu toch echt een hekel aan begin te krijgen. (Vooral omdat mijn huisgenoten er ook last van hebben, en nu pas beginnen te klagen).

Om de zoveel tijd, 10 tot 15 minuten ofzo zit er een aantal seconden lag/delay in de router. Dat is zeer naar al ben je aan het gamen, dat je dan 5 seconden stil staat bijvoorbeeld, of als iemand aan het browsen is en de web-browser zegt dat de site offline is terwijl het de router(client-side) is.

Maar ik kan het probleem maar niet achterhalen, op de clients is niks mis.

Ik maak gebruik van een WRT160Nv3, en ik maak gebruik van een Windows 7 Desktop / Windows 7 Laptop / Windows 7 Laptop2 / MacBook Pro allemaal ervaren ze dezelfde problemen.

Iemand een idee? >:)

Wat Router instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/3820/pic1mv.png

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/5815/pic2ey.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:04
Heb je de problemen alleen met wifi, of ook op vast aangesloten computers?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens aan me broer vragen als die vanavond thuis komt, want alleen hij heeft een draadje aan z'n iMac/xBox hangen. Maar volgens mij ervaart hij geen problemen met gamen in ieder geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:04
Er even van uitgaande dat de wifi het probleem is:

Check of er meer routers op hetzelfde kanaal zitten, zo ja -> kanaal wijzigen.
Probeer het een tijdje met bv alleen wireless-G snelheid (behalve als er apparaten aanwezig zijn die die snelheid niet aankunnen natuurlijk)
Channel width verkleinen zou theoretisch de kans op storingen moeten verkleinen, heb zelf eigenlijk nooit verschil kunnen zien.

Één ding per keer veranderen, dan een tijdje (minimaal een uur in jouw geval)testen

Overigens
Googlelen op: Linksys WRT160Nv3 Dropping Connections geeft wel een aantal hits.

Lees die ook even door.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor