Communicatie tussen 2 browsers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkVerwer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01-2024
Hallo ik ben bezig met een project waarbij ik 2 browsers wil laten communiceren op twee verschillende monitoren.

De bedoeling is dat één van de 2 browsers een bedieningspaneel is voor de ander.
Bijvoorbeeld: Je hebt een menu in de bedienings browser waarbij je een knop hebt met een link die dan wordt geopend in de browser die geen interactie mag hebben. Daar wordt een foto galerei geopend, maar om de volgende foto te verkrijgen moet je op de knop volgende drukken, maar dat is niet mogelijk omdat er geen interactie is in die browser.(dat is "part of the project").

Nou is mijn vraag is er iemand die een manier weet om die communicatie mogelijk te maken?

Ik heb zelf al wat rond zitten neuzen, het zou kunnen met push messages, maar helaas vraagt dat te veel geheugen. Want dan moet ik constant luisteren of er wat wordt verzonden.
Ik heb gekeken naar Ape-project, maar daarvoor heb je een server nodig.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een server op te zetten, of te huren.

Is er iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 13:44
MarkVerwer schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:40:
Hallo ik ben bezig met een project waarbij ik 2 browsers wil laten communiceren op twee verschillende monitoren.

De bedoeling is dat één van de 2 browsers een bedieningspaneel is voor de ander.
Bijvoorbeeld: Je hebt een menu in de bedienings browser waarbij je een knop hebt met een link die dan wordt geopend in de browser die geen interactie mag hebben. Daar wordt een foto galerei geopend, maar om de volgende foto te verkrijgen moet je op de knop volgende drukken, maar dat is niet mogelijk omdat er geen interactie is in die browser.(dat is "part of the project").

Nou is mijn vraag is er iemand die een manier weet om die communicatie mogelijk te maken?

Ik heb zelf al wat rond zitten neuzen, het zou kunnen met push messages, maar helaas vraagt dat te veel geheugen. Want dan moet ik constant luisteren of er wat wordt verzonden.
Ik heb gekeken naar Ape-project, maar daarvoor heb je een server nodig.

Is er iemand die een oplossing weet?
Vanuit de ene browser een popup openen. Dan kun je onderling met Javascript aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkVerwer
Op die manier kan je geen functies uitvoeren vanaf de parent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

MarkVerwer schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:43:
Op die manier kan je geen functies uitvoeren vanaf de parent
Hoezo niet? Bekijk deze link eens, daar staan wat voorbeelden van hoe dit kan.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wanneer beide monitoren aan dezelfde computer hangen (en er dus één 'browser' met twee schermen is) is dat zeker wel mogelijk.

Maar waarom zou dit 'project' niet gewoon met bv powerpoint kunnen? In een 2 monitor setup kun je op de ene monitor de sheets tonen terwijl je op de andere monitor een compleet controlpanel krijgt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkVerwer
Ram0n schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:47:
[...]

Hoezo niet? Bekijk deze link eens, daar staan wat voorbeelden van hoe dit kan.
He dankje wel, ik ga eens kijken of ik hiermee alle functionaliteiten die ik wil gaan gebruiken in mijn project kan laten uitvoeren.
Janoz schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:49:
Wanneer beide monitoren aan dezelfde computer hangen (en er dus één 'browser' met twee schermen is) is dat zeker wel mogelijk.

Maar waarom zou dit 'project' niet gewoon met bv powerpoint kunnen? In een 2 monitor setup kun je op de ene monitor de sheets tonen terwijl je op de andere monitor een compleet controlpanel krijgt.
Omdat ik bezig ben met programmeren en niet met Office;) Maar toch bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Gaat het je dan om de uitdaging of het resultaat? Het leek mij ook alsof het voor een presentatie bedoeld was :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
MarkVerwer schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:40:
Nee? Echt niet? Heb je Opera Unite Webserver overwogen?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Nog simpelere oplossing : Browser fullscreen zetten op 2 schermen, klaar :+
Pagina: 1