Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
uit het Amazon affiliate haal ik maandelijks een redelijk bedrag binnen. Echter wilde ik vandaag een cheque verzilveren bij de rabobank, en daar vertelden ze me dat de verwerkingskosten 60 euro zijn voor bedragen boven de 200 euro (en 20 euro voor bedragen onder de 200 euro). 8)7

De baliemedewerker zei dat de rabobank van dit soort cheque betalingen af wil, en dus de prijs maar zo duur hebben gemaakt. Echter, Amazon geeft aan geen andere betalingsopties te hebben voor buitenlandse betalingen.

Weet iemand of er een handige oplossing is? Ervaring met andere banken of GWK-achtige bedrijven?

Waar ik zelf al aan dacht:
- Tegoeden opsparen en nog maar 1 keer per jaar een cheque te verzilveren
- Amazon bied ook de mogelijkheid voor gift-certificates aan. Die zou ik dan weer kunnen proberen te verkopen, echter is dat nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
De prijs is hoog, niet duur

Sja, hogere cheques laten uitkeren is de enige optie denk ik. Tenzij je idd met die tegoedbonnen wil klooien.

Zijn die verwerkingskosten per cheque of per transactie (van evt meerdere cheques)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Andere bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:54
Kan volgens mij alleen bij de bank(en) waar je zelf een (betaal)rekening hebt, niet meer bij GWK.

ING is wel wat goedkoper: http://www.ing.nl/particu...land-betaling/bankcheque/
voor 200 euro betaal je dan dus 5+9=14 euro ipv 60. Enige voorwaarde is dan wel dat je een ING rekening hebt (die ook weer min. 15 euro/jaar kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Dan zou je altijd nog iemand kunnen vragen die wel een ING rekening heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38

El Martino

Zo niet, dan toch.

Die laatste tip werkt waarschijnlijk niet, aangezien de cheques van Amazon op naam staan. De Rabobank neemt de cheque alleen aan als jij de begunstigde bent (ivm mogelijke fraude) en een betaalrekening bij hun hebt. Ik neem aan dat het bij ING net zo werkt.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Doet Amazon echt geen uitbetaling op creditcard?

Als je vaak genoeg betalingen hebt van Amazon lijkt het mij lonen om de bank te zoeken met goedkoopste Cheque fees en daar hun goedkoopste betaalrekening product te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als het om hoge bedragen gaat kan het ook lonen om een bank in een ander land (USA) te zoeken, daarop de cheque uit laten keren en dan via inetbankieren het geld naar NL halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 07:56

TDB

Gomez12 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:23:
Als het om hoge bedragen gaat kan het ook lonen om een bank in een ander land (USA) te zoeken, daarop de cheque uit laten keren en dan via inetbankieren het geld naar NL halen.
You must be a US citizen or permanent resident with a valid Social Security number.

https://banking.ingdirect...einfo_OSA&productType=OSA

[ Voor 10% gewijzigd door TDB op 12-09-2011 14:05 . Reden: nu met link ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
TDB schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:29:
[...]
You must be a US citizen or permanent resident with a valid Social Security number.
Hmmm, lijkt me vreemd, wat moeten buitenlandse mensen op projecten van een half jaar dan doen? Simpelweg geen lokale bankrekening hebben?

Krijg je je loon overgemaakt gaat er geld vanaf op het moment dat het van $ -> eur gaat, en op het moment dat je gaat pinnen gaat er nog meer geld vanaf.

Ik weet alleen dat ik in DE en GB momenteel gewone bankrekeningen heb, puur vanwege extra kosten die er anders op bepaalde dingen komen als instanties het naar het buitenland moeten overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 16:07

Macros

I'm watching...

Je kan als buitenlander wel een rekening in de VS openen, alleen moet je een social security number hebben. Die krijg je alleen als je een werk of studeer visum hebt (of iets beters zoals een permanente verblijfsvergunning, maar dat lijkt me logisch).

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
bedankt voor de reacties.

Een US bankrekening openen is geen optie vanwege SS code, en ook andere internetbanken (neteller, moneybookers, paypal) werken niet samen met het amazon affiliate programma.

De beste optie lijkt dus inderdaad een ING rekening te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 00:25
Ik zat met hetzelfde probleem en heb een ING rekening geopend hiervoor. Rabobank is gewoon veel te duur voor cheques.
Pagina: 1