uit het Amazon affiliate haal ik maandelijks een redelijk bedrag binnen. Echter wilde ik vandaag een cheque verzilveren bij de rabobank, en daar vertelden ze me dat de verwerkingskosten 60 euro zijn voor bedragen boven de 200 euro (en 20 euro voor bedragen onder de 200 euro).
De baliemedewerker zei dat de rabobank van dit soort cheque betalingen af wil, en dus de prijs maar zo duur hebben gemaakt. Echter, Amazon geeft aan geen andere betalingsopties te hebben voor buitenlandse betalingen.
Weet iemand of er een handige oplossing is? Ervaring met andere banken of GWK-achtige bedrijven?
Waar ik zelf al aan dacht:
- Tegoeden opsparen en nog maar 1 keer per jaar een cheque te verzilveren
- Amazon bied ook de mogelijkheid voor gift-certificates aan. Die zou ik dan weer kunnen proberen te verkopen, echter is dat nogal omslachtig.

De baliemedewerker zei dat de rabobank van dit soort cheque betalingen af wil, en dus de prijs maar zo duur hebben gemaakt. Echter, Amazon geeft aan geen andere betalingsopties te hebben voor buitenlandse betalingen.
Weet iemand of er een handige oplossing is? Ervaring met andere banken of GWK-achtige bedrijven?
Waar ik zelf al aan dacht:
- Tegoeden opsparen en nog maar 1 keer per jaar een cheque te verzilveren
- Amazon bied ook de mogelijkheid voor gift-certificates aan. Die zou ik dan weer kunnen proberen te verkopen, echter is dat nogal omslachtig.