Het probleem
Ik heb een thuisserver met daarop video welke ik graag over het internet wil kunnen streamen naar de Samsung UE40C6800 TV bij mijn ouders.[list][/list]Huidige situatie
Voor de duidelijkheid heb ik de huidige situatie geschetst:
(Kik voor een vergroting)Momenteel gebruik ik Samsung AllShare (software van Samsung dat onder Windows draait) waarmee ik media vanaf de Windows XP PC bij mijn ouders naar de TV bij mijn ouders share. Dat werkt goed alleen heb ik zo geen toegang tot de media op de server bij mij thuis.[list][/list]
Ondernomen pogingen
Ik heb al geprobeerd om met programma's als Webdrive te werken, deze mappen een FTP server naar een network drive. Hoewel dat wel werkte zet Webdrive het hele bestand over bij dubbelklikken en kan je deze pas openen zodra het bestand in zijn totaliteit gedownload is.Daarom kwam ik met het idee om een VPN tunnel op te zetten tussen het netwerk bij mij thuis en bij mijn ouders thuis. Hiervoor heb ik Comodo Unite (ik meen voorheen Comodo EasyVPN) op de media server en de Windows XP PC bij mijn ouders geïnstalleerd. Op de Windows XP PC bij mijn ouders kon ik vervolgens de gedeelde mappen van de media server openen (gewoon via de Windows Explorer) en deze zelfs mappen als network drive. Ook het afspelen (= streamen) van media ging perfect vanaf de PC.
Hierop probeerde ik de aangemaakte network drive (die dus alle media van de server bevat) toe te voegen aan de Samsung AllShare software. Helaas werkte dat niet, AllShare ondersteund geen netwerk shares als bron om te delen. Het mooiste zou het daarom zijn als de TV de media server direct kan zien, alsof de media server zich gewoon in het thuisnetwerk van mijn ouders bevind.
Ik denk dat dit wel mogelijk is met een VPN verbinding maar ik heb alleen geen idee hoe ik dit zo moet opzetten, immers is de media server via een Comodo Unite VPN (en vergelijkbaren zoals Hamachi) natuurlijk alleen zichtbaar op de PC waarop de software draait en niet op andere apparaten in het netwerk.[list][/list]
De oplossing?
Het is geloof ik mogelijk om een OpenVPN server op te zetten via de DD-WRT firmware van mijn router, echter moet de overdrachtsnelheid dan nog wel snel genoeg zijn (waar ik mijn twijfels over heb bij zo'n 200 Mhz routertje die alle SSL versleutelde data moet decrypten) en moet ik dan een andere versie DD-WRT firmware flashen en dat vermijd ik het liefste. Ik heb daarom het liefst VPN software (zoals Comodo Unite) die ik op mijn media server en op de Windows XP PC bij mijn ouders installeer en op die manier de media server wel zichtbaar kan maken op de Samsung TV bij mijn ouders, is zoiets mogelijk?[list][/list]Wat nu?
Kunnen jullie mij misschien de goede richting op sturen? Is een VPN inderdaad de beste oplossing of weten jullie een andere manier waarop het even goed mogelijk is media vanaf mijn server naar de TV bij mijn ouders te streamen? Met de nadruk op TV, aangezien je daar niks op kunt installeren zoals dat op een PC natuurlijk wel kan. En als een VPN de beste oplossing is hoe zou ik deze dan op kunnen zetten?Alvast bedankt!
P.S. mocht er een geschikter forum zijn voor deze vraag zou een mod dit topic dan willen verplaatsen?